2023-06-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamell86
Varför är Adam så hatad? Jag kollade på hans Instagram och det kryllar av kommentarer "Jag har alltid vetat att det är något som inte stämmer med dig", "Äntligen fick du åka dit" etc. och massa annat liknande uttryck och en hel del skadeglädje. Jag känner inte honom mer än att det är tröttsamt med hans överdrivna positivitet. Varför är han så hatad, ni som är mer insatta?

Kommentarerna har ju haglat in efter att han åkte fast och ingen gillar fuskare, speciellt inte de som gör de till egen vinning utan att ens jobba för det. inte konstigt folk blir vansinniga
han säger att han jobbar så hårt för pengarna och predikar så men själv fuskar sig till pengar. han ser inte speciellt smart ut efter dehär
Citera
2023-06-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterMecklaren
I din lilla värld så kör alla med lockpriser. Det är bara för att du inte kan göra affärer på något annat sätt. Du verkar inte kunna prissätta dina objekt korrekt om du måste köra med lockpriser.

Så nu undrar jag verkligen vem av oss som är den kassa mäklaren🤭

Jag är köpare och säljare. Inte en mäklare då att säga. Men jag vet att kassa mäklare finns det gott om. Du är en av dem. Om du inte är kass hade du kunnat bevisa det.
Citera
2023-06-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Nej din åsna däremot om bilen har kört 260 men inte fastnat på kameran men fastnat på kameran när den gör 140 så kommer polisen åtala för brottet när de körde 140 eftersom de kan bevisa det. Det betyder inte att det är det enda brottet som skedde eftersom bilen också körde 260 vid ett tillfälle. Fattar du nu? Vet inte vem av de häktade du känner bäst men att du känner dom är det inget snack om och du gör inte ens ett bra jobb med att försöka snacka ner deras skit.

Typisk flashback retorik. Om man är objektiv och inte jobbar lynchmobben så är man en kusin, vän eller släkting.

Var inte sura för att ni går på bidrag.
Citera
2023-06-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
för att folk har inget liv

Samt att folk har enorm skadeglädje. De gillar inte när det går bra för andra för då känner de sig själva sämre. Istället för att de tar tag i sitt liv.
Citera
2023-06-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Samt att folk har enorm skadeglädje. De gillar inte när det går bra för andra för då känner de sig själva sämre. Istället för att de tar tag i sitt liv.
Fast just i detta fall med hela detta debacle är ju att Adam & co. har inte spelar ärligt, utan allting är uppbyggt som ett luftslott med mygel, bluff och båg. Han har lurat folk och bara tänkt på sin egen vinning. Jag har inga bekymmer över att det går bra för folk som arbetar hårt och tjänar mycket pengar - tvärtom - men i detta fall när det bara är påhitt och lögn, så blir folk såklart skadeglada när det visar sig att rätt personer åker dit för en massa oegentligheter.

Det är inte enligt Adam att "jobba hårt och gratis" som kommer leda till framgång i mäklarbranschen, utan mygel, ohederlighet och egoism. Detta blev hans egna fall.
Citera
2023-06-11, 09:51
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
skulle tippa att Samir Badran slutade när han fick reda på vad hans "mentor" höll på med

https://vm.tiktok.com/ZGJQDxWVv/
Citera
2023-06-11, 10:42
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Typisk flashback retorik. Om man är objektiv och inte jobbar lynchmobben så är man en kusin, vän eller släkting.

Var inte sura för att ni går på bidrag.

Garanterar att jag tjänar mer pengar än dig, vad nu det skulle ha med saken att göra.

Nu är jag verkligen övertygad om att du är antagligen direkt inblandad eller känner folk som är inblandade i den här sörjan.
Citera
2023-06-11, 14:42
Medlem
Kanske va tur att A och sambon inte hann gifta sig.
Citera
2023-06-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Fast just i detta fall med hela detta debacle är ju att Adam & co. har inte spelar ärligt, utan allting är uppbyggt som ett luftslott med mygel, bluff och båg. Han har lurat folk och bara tänkt på sin egen vinning. Jag har inga bekymmer över att det går bra för folk som arbetar hårt och tjänar mycket pengar - tvärtom - men i detta fall när det bara är påhitt och lögn, så blir folk såklart skadeglada när det visar sig att rätt personer åker dit för en massa oegentligheter.

Det är inte enligt Adam att "jobba hårt och gratis" som kommer leda till framgång i mäklarbranschen, utan mygel, ohederlighet och egoism. Detta blev hans egna fall.

Bra sagt, väl beskrivet! Ja han har ju i princip snackat ner andra mäklare som ”lata och slöa” … medan hans otroliga slit /dygnet runt-jobb enligt egen utsago gjort honom till superstjärna. Det hade det kanske kunnat göra om han just hade jobbat hårt, och inte lockats att fiffla och fuska… vilket han verkar ha gjort redan på tidigare jobb på SATS.
Sådant ses förstås inte med blida ögon av branschkollegor. Jag är inte alls i samma bransch - men förstår att andra mäklare blir upprörda och tycker det är ”skönt” att sådant fusk sätts under lupp.
Andra mäklare som också jobbar lite i gråzonen tycker kanske det blir lite nervöst dock..

Jag tyckte först att hans/ deras siffror och rekord verkade imponerande tills han sålde i min BRF, och var hemma hos oss för värdering, och även fick träffa Samir och Gabriel... Mja, man märkte direkt något oklart (och att Samir verkade obekväm med dem) samt mycket snack och lite verkstad överlag. Gick inte vidare med dem.
Men då de ofta har sålt för rekordpriser och ”money talks”, så vet jag flera som sålt med dem och varit nöjda.

Det är kul med folk som sticker ut i grå Sverige, men kriminalitet och skattefusk tycker nog ingen det är så värst lattjo längre. Sen är vissa extra skadeglada eftersom hela mäklarbranschen (iallafall i Stockholm) ”bara gått och väntat” på detta som jag förstår det.
Citera
2023-06-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Kanske va tur att A och sambon inte hann gifta sig.

Men de hann få en dotter… :/ efter en lång ivf-kamp som sambon berättade om i sina sociala medier.
Mycket sorgligt med en ettåring vars pappa försvinner över en natt.
Citera
2023-06-11, 20:33
Medlem
Tror faktiskt att Samir är en reko mäklare. Han har pengarna o är kändis trots allt. Att han lämnade tyder på att det förekom fiffel.
Citera
2023-06-11, 20:34
Medlem
Citat:
för att folk har inget liv

För att folk betalar (hög) skatt och ogillar att andra smiter och blir rikare på deras bekostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in