Citat:
Ursprungligen postat av
Treschow
Fast just i detta fall med hela detta debacle är ju att Adam & co. har inte spelar ärligt, utan allting är uppbyggt som ett luftslott med mygel, bluff och båg. Han har lurat folk och bara tänkt på sin egen vinning. Jag har inga bekymmer över att det går bra för folk som arbetar hårt och tjänar mycket pengar - tvärtom - men i detta fall när det bara är påhitt och lögn, så blir folk såklart skadeglada när det visar sig att rätt personer åker dit för en massa oegentligheter.
Det är inte enligt Adam att "jobba hårt och gratis" som kommer leda till framgång i mäklarbranschen, utan mygel, ohederlighet och egoism. Detta blev hans egna fall.
Bra sagt, väl beskrivet! Ja han har ju i princip snackat ner andra mäklare som ”lata och slöa” … medan hans otroliga slit /dygnet runt-jobb enligt egen utsago gjort honom till superstjärna. Det hade det kanske kunnat göra om han just hade jobbat hårt, och inte lockats att fiffla och fuska… vilket han verkar ha gjort redan på tidigare jobb på SATS.
Sådant ses förstås inte med blida ögon av branschkollegor. Jag är inte alls i samma bransch - men förstår att andra mäklare blir upprörda och tycker det är ”skönt” att sådant fusk sätts under lupp.
Andra mäklare som också jobbar lite i gråzonen tycker kanske det blir lite nervöst dock..
Jag tyckte först att hans/ deras siffror och rekord verkade imponerande tills han sålde i min BRF, och var hemma hos oss för värdering, och även fick träffa Samir och Gabriel... Mja, man märkte direkt något oklart (och att Samir verkade obekväm med dem) samt mycket snack och lite verkstad överlag. Gick inte vidare med dem.
Men då de ofta har sålt för rekordpriser och ”money talks”, så vet jag flera som sålt med dem och varit nöjda.
Det är kul med folk som sticker ut i grå Sverige, men kriminalitet och skattefusk tycker nog ingen det är så värst lattjo längre. Sen är vissa extra skadeglada eftersom hela mäklarbranschen (iallafall i Stockholm) ”bara gått och väntat” på detta som jag förstår det.