2023-05-16, 22:39
Medlem
Felicia = Vårby grabbarnas bäddmadrass och springdocka i utbyte mot daglig missbruk hon har på mdma och tabletter. Om du menar att det skulle vara godis som Berhang lockar med är svaret JA. Berhang är ju själv snötorsk.

Behrang tror han är smart och gömmer sig bakom Hurtig fasaden men jobbar i det tysta mot utbyte av hårdvaluta och snö. Svårare att komma åt honom men det snackas så han är under samfundets radar så hans tid kommer också.

Inte svårare än så att lista ut vrf Adam plockar in just honom när han först ville ha Slobodan-Boban Jovicic 1+1. Tillskillnad mot mkt annat här så baserar jag det jag vet på faktiskt fakta som bara dessa personer vet om men med detta kommer det till allmänhets kännedom så de kommer behöva byta lakan många gånger innan allt detta har lagt sig.

Detta är början på en hög skara av självsanering som man satt i system från rättsväsendet.
Senast redigerad av Astrid1886 2023-05-16 kl. 22:44.
Citera
2023-05-16, 22:49
Medlem
Värt att nämna är även att en 27-åring satt i styrelsen fram till 2021-09-20 då F*usa tillträdde. Nic*la J*van*vic som varit listad som ”ambassadör” och/eller rekryteringsansvarig på UNIK.

Inga andra bolagsengagemang.
Citera
2023-05-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid1886
Felicia = Vårby grabbarnas bäddmadrass och springdocka i utbyte mot daglig missbruk hon har på mdma och tabletter. Om du menar att det skulle vara godis som Berhang lockar med är svaret JA. Berhang är ju själv snötorsk.

Behrang tror han är smart och gömmer sig bakom Hurtig fasaden men jobbar i det tysta mot utbyte av hårdvaluta och snö. Svårare att komma åt honom men det snackas så han är under samfundets radar så hans tid kommer också.

Inte svårare än så att lista ut vrf Adam plockar in just honom när han först ville ha Slobodan-Boban Jovicic 1+1. Tillskillnad mot mkt annat här så baserar jag det jag vet på faktiskt fakta som bara dessa personer vet om men med detta kommer det till allmänhets kännedom så de kommer behöva byta lakan många gånger innan allt detta har lagt sig.

Detta är början på en hög skara av självsanering som man satt i system från rättsväsendet.

Men hur vet vi att något av ovan stämmer?
Har även läst här att herr Wiking jobbar av en kolaskuld till Adam.
Alltså, de har väll råd att köpa eget knark, både Wiking och Felicia. Mycket galna påstående från dig, och det låter lite väl bra för att vara sant. Hur vet du allt detta om det nu stämmer?
Citera
2023-05-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vtowndude
Värt att nämna är även att en 27-åring satt i styrelsen fram till 2021-09-20 då F*usa tillträdde. Nic*la J*van*vic som varit listad som ”ambassadör” och/eller rekryteringsansvarig på UNIK.

Inga andra bolagsengagemang.

Alltså varför tar man in folk med brottsregister i ens styrelse?? Vill man skrika att man är skyldig och en brottsling?
Citera
2023-05-16, 22:58
Medlem
Wiking vet jag att han har en skuld på större parti än vardaglig bruk som skuld för att bruka och göra stålar på det.

Felicia har missbruksproblem sen lång tid tillbaka och som ensamstående mamma med två barn och utgifter utöver vad hon drar in som jurist så är det mer än välkommet att ta det man får. Jag baserar inget på påstående utan på vad jag vet och sett.

Vi kan fortsätta att spekulera med dessa personer vet om sanningen och att vissa känner till detta så det börjar kännas för de nu när det kommer ut. Har du sett Felicia nyligen? Boka en tid hos henne så förstår du vad jag menar sen kan du ta en titt på vad hon tjänade förra året som jurist på en byrå där endel är fd advokater som kastats ut och en jurist som är delägare och som jurist får du inte vara delägare i en advokatbyrå. Nu checkar jag out!
Senast redigerad av Astrid1886 2023-05-16 kl. 23:01.
Citera
2023-05-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid1886
Wiking vet jag att han har en skuld på större parti än vardaglig bruk som skuld för att bruka och göra stålar på det.

Felicia har missbruksproblem sen lång tid tillbaka och som ensamstående mamma med två barn och utgifter utöver vad hon drar in som jurist så är det mer än välkommet att ta det man får. Jag baserar inget på påstående utan på vad jag vet och sett.

Vi kan fortsätta att spekulera med dessa personer vet om sanningen och att vissa känner till detta så det börjar kännas för de nu när det kommer ut. Har du sett Felicia nyligen? Boka en tid hos henne så förstår du vad jag menar sen kan du ta en titt på vad hon tjänade förra året som jurist på en byrå där endel är fd advokater som kastats ut och en jurist som är delägare och som jurist får du inte vara delägare i en advokatbyrå. Nu checkar jag out!

Alltså hade dessa grabbar tagit så mycket knark på Unikfast hade man väll sett dem ute? Det enda jag sett de göra är jobba. Är det någon här som har sett dem ute, och då menar jag sett. Menar inte lösa rykten från någon flashback simp, utan ni som är ute. Har ni sett de ute? Drinkbord exempelvis eller liknande?
För isf köper jag knarkhistorian, annars är det bara goja.
Citera
2023-05-16, 23:29
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Men jag fattar inte. Dessa grabbar måste ju uppenbarligen också vara med på det. Hur kan de fortfarande vara på fri fot?

Det känns bara weird att det bara skulle vara VD, då hade det lika gärna bara kunnat vara den där arab-brottsligen Fouad eller vad fan han nu hette.
Skumt!

Självklart har de också varit inblandade till en viss nivå och det vet polisen mycket väl de kommer plockas in inom kort det finns det ingen tvekan om.
Citera
2023-05-16, 23:32
Medlem
Sulacrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Alltså hade dessa grabbar tagit så mycket knark på Unikfast hade man väll sett dem ute? Det enda jag sett de göra är jobba. Är det någon här som har sett dem ute, och då menar jag sett. Menar inte lösa rykten från någon flashback simp, utan ni som är ute. Har ni sett de ute? Drinkbord exempelvis eller liknande?
För isf köper jag knarkhistorian, annars är det bara goja.

Erikw84 briljerar för uniks räkning ännu en gång
Senast redigerad av Sulacrag 2023-05-16 kl. 23:39.
Citera
2023-05-17, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja Marbella verkar vara lite av ett mecka för allt som är shady , men bakom en yta som är top notch
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rsman-pekas-ut

Nu är ju Marbella ett väldigt lugnt ställe. Ganska mycket beroende på att flertalet utlänningar som är bosatta där är stormrika men också laglydiga.
Det går inte att hålla på med grov kriminalitet för det syns, och det finns många ögon och öron där.

Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Mycket koks som tas in till Sverige idag, kokset tas in av folk i just Marbella där de lever gått på sina knarkpengar.

Den här mäklaren opererar just i Marbella där det finns ljusskygga och stenrika individer som vill tvätta pengarna och få in dem i Sverige.

Samband eller inte, men hata slumpen som GW säger

De har sabbat sin egen marknad med att övermätta den, finns inte avsättning för allt knark.
Det gör att omsättningen avstannar, och kapitalet blir fastlåst.
Samt att tex Kina påstås ha knäckt opium- och heroin-handeln genom att producera billigt Fentanyl i labben till rena vrakpriser.
Snart kan Kina också producera kokain billigt, och då kommer knarksyndikaten att tappa de
enorma vinsterna direkt.
Fast de som är riktigt stenrika som bor i Marbella behöver inte hålla på med knark alls.

Och om de har behov att tvätta svarta pengar så har de helt andra och mycket smidigare kanaler
för det. Och tar knappast risken med att anlita grovt kriminella halvfigurer.

Citat:
Ursprungligen postat av ambessa
Marbella menar jag inte Malaga
Malaga är den stora staden i södra Spanien, Marbella ligger en liten bit öster om Malaga.
Marbella är omtyckt för att det är inte lika tryckande varmt som nere vid kusten.
De som är mångmiljardärer brukar inte längre hålla till i Marbella, utan i en liten hamnstad som heter Puerto Banjus en bit från Malaga. Där ligger bland annat den saudiska kungens superyacht förtöjd

Men tex Benidorm och Torremolinos är det mycket mera hålligång i. Särskilt brittiska turister flockas till
Benidorm, och där finns gott om halvskumma nattklubbar med diverse piller att testa.

Brexit innebar dock att en hel del britter valde att sälja sina semesterställen i Spanien, och hellre inrikta sig på att hyra istället.

Det visade sig att Brexit kunde rentav innebära en oväntad dubbelbeskattning för britter.
På grund av Brexit så kom alltså ett större antal sådana brittiska lägenheter att utförsäljas.
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-05-17 kl. 01:52.
Citera
2023-05-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Herregud vad smaklöst, kan inte göra annat än att hålla med det luktar arab. I artikeln i dagens Aftonbladet så har dom en bild från lilla Essingen, kan det vara mäklarbyrån som ligger där eller tog dom bara en bild vilken som helst för att illustrera att det var i Stockholm tro?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...box=1683885758

Den heliga Maria finns med på en bild tror faktiskt det är en Syrian som inrett detta.
Tänk att som granne vakna upp varje morgon och tvingas se detta hus ... fy fan...
Citera
2023-05-17, 01:47
Medlem
Svenska Magasinet på Solkusten, Marbella i Spanien har en artikel 15e maj om de häktade mäklarna här:
https://svenskamagasinet.nu/nyheter/...-penningtvatt/

Citat:
Profilerad mäklare med kontor i Marbella misstänkt för penningtvätt
Inskickad av Ola Josefsson | maj 15, 2023

En framgångsrik fastighetsmäklare med kopplingar till Costa del Sol och Marbella har häktats av Stockholms tingsrätt för grovt bedrägeri, grovt bokföringsbrott och grovt penningtvättsbrott.

Mäklaren tillsammans med tre andra personer frihetsberövades i samband med att Ekobrottsmyndigheten gjorde tillslag mot en fastighetsmäklarfirmas kontor i centrala Stockholm och mot flera andra adresser i tisdags. Polisen ska även ha beslagtagit dokument, datorer och mobiltelefoner.

Ärendet befinner sig i ett känsligt läge, säger kammaråklagare Gunnar Zetterqvist till Expressen som var först att berätta om tillslaget i förra veckan.

I fredags häktades den person som beskrivs som ”framgångsrik mäklare” och grundare till den profilerade mäklarbyrån i centrala Stockholm. Ytterligare två personer är häktade i ärendet, misstänkta för grov näringspenningtvätt och grovt bedrägeri.

Marbella

Svenska Magasinet kan berätta att mäklarfirman även har kontor i Marbella. Företaget är även nyblivna medlemmar vid en känd golfbanas Business Club i Nueva Andalucia.

Svenska Magasinet har under måndagen varit i kontakt med Ekobrottsmyndigheten (EBM).

Finns mäklarkontoret i Marbella med i utredningen?

– Om det finns kopplingar till bostadsaffärer som mäklarföretagets kontor på Solkusten har gjort kan vi i nuläget inte uttala oss om. Åklagaren är väldigt förtegen om utredningen, säger Niklas Ahlgren, pressansvarig hos EBM.

Så gissningsvis så blir det razzia och husrannsakan på UNIKs kontor i Spanien också, om det inte redan har hänt...
Åklagarna kan i Spanien inledningsvis häkta misstänkta i 30 dagar, men upp till och med 4 år om det skulle visa sig behövas.

Spanska El Pais skrev för ett par veckor sedan om penningtvätt vid lägenhetsförsäljning att de
haft god hjälp av att ha knäckt flertalet krypteringar som kriminella använt sig av,
tex då Encro.
Allting över 10 000 Euro, dvs 100 000 kronor är att betrakta som grovt.

Svenskligan, "Los Suecos" i Spanien härjningar på Solkusten gav tydligen åklagarna och Interpol/Europol fria händer att bedriva aktiv dekrypteringsspaning på allt krypterat som delats
mellan de kriminella.
Och det är då möjligt att även mäklare "fastnat" i spaningsnätverken...
Citera
2023-05-17, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacrag
Erikw84 briljerar för uniks räkning ännu en gång

Du får givetvis tycka vad du vill, det är ett fritt land. Mitt svar kvittar ju.

Jag är inte en del av er lynchmobb, och är enbart ute efter sanningen. OM jag ställer frågor, och det på något sätt inte besvaras, utan med kommentarer som dina hjälper det inte öht.

Det är ju helt omöjligt att de ska ha knarkat så mycket som de skrivs, om inte en enda jävla person sett dem ute. Någon måste ju ha sett dem ute? Vill veta deras mönster. Är det drinkbord i varje klubb exempelvis?
Senast redigerad av erikw84 2023-05-17 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in