2024-03-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Ja? Där E Bergman lämnat de förfalskade specarna till Adam och Linn? Eller ett förhör med Linn där hon säger att hon inte hade koll? Exakt vad refererar du till?

Refererar till att det inte finns några falska lönebesked för sambon, det som är inlämnat till banken är från hennes anställning på gymmet. Det framgår även av vad som är inlämnat till banken om du läser igen.
Citera
2024-03-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Refererar till att det inte finns några falska lönebesked för sambon, det som är inlämnat till banken är från hennes anställning på gymmet. Det framgår även av vad som är inlämnat till banken om du läser igen.

Ja, men de tar väl tillsammans lånet och står som ansvariga med hans falska lönespecar? Då är de ju ansvariga båda två, vilket man korrekt säger. Hon förhörs även som misstänkt.

De har väl också båda gjort en vinst på förfalskningen?

Men, jag förstår vad du menar men det är ingen chans att hon inte hade viss insyn i vad de höll på med. Däremot kanske åklagaren inte orkar gå efter henne, bättre att större fiskar och de UNIK har tvättat pengar på.

Jag spår en skilsmässa i Linn och Adams framtid. Någon som sätter emot? "My ride or die" håller inte alltid när man har x antal miljoner i skulder, näringslivsförbud och man besöker partner på Norrtäljeanstalten.
Citera
2024-03-08, 11:05
Medlem
Var hittar ja transkibering från förhören med de åtalande i FUP?
Citera
2024-03-08, 11:08
Medlem
BidragsTraders avatar
Citat:
Matias Garcia de las Bayonas är väl inte aktuell för det här målet väl?

Har inte riktigt sett något samarbete mellan Alkut och Unik. Stockholm är stort nog för två kriminella firmor….

Nej, inte vad jag vet.

Ja, det finns nog fler än två kriminella mäklarblattegäng i Stockholm...
Citera
2024-03-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ja, men de tar väl tillsammans lånet och står som ansvariga med hans falska lönespecar? Då är de ju ansvariga båda två, vilket man korrekt säger. Hon förhörs även som misstänkt.

De har väl också båda gjort en vinst på förfalskningen?

Men, jag förstår vad du menar men det är ingen chans att hon inte hade viss insyn i vad de höll på med. Däremot kanske åklagaren inte orkar gå efter henne, bättre att större fiskar och de UNIK har tvättat pengar på.

Jag spår en skilsmässa i Linn och Adams framtid. Någon som sätter emot? "My ride or die" håller inte alltid när man har x antal miljoner i skulder, näringslivsförbud och man besöker partner på Norrtäljeanstalten.

Instämmer helt. Hur har hon lyckats gå under radarn? Har Adam lyckats finanserna allt själv utan några transaktioner/överföringar? Det har spenderats duktigt. Bara en kappa som Linn försökte sälja kostar 10k. Allt har ju varit märkeskläder mm. Deras renovering va väl heller inte så billigt? Även om Linn skulle ha haft en bra lön går ekvationen inte ihop.
Citera
2024-03-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Instämmer helt. Hur har hon lyckats gå under radarn? Har Adam lyckats finanserna allt själv utan några transaktioner/överföringar? Det har spenderats duktigt. Bara en kappa som Linn försökte sälja kostar 10k. Allt har ju varit märkeskläder mm. Deras renovering va väl heller inte så billigt? Även om Linn skulle ha haft en bra lön går ekvationen inte ihop.

Nu när han inte tjänar några pengar längre så har hon börjat vika ut sin anorexia kropp och sälja reklam för underkläder på insta
Citera
2024-03-08, 16:44
Medlem
Härliga personer de verkar ha haft "anställda" på UNIK. Många trådar på Flashback som referar till de anställda.

Serkan Demirkiran - https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ellt-efterlyst

*rd*ta *le*a* (FB) Lägenhet beskjuten på Wallingatan i Norrmalm i Stockholm (2022-10-16)

Någon som har bättre koll än jag på vilket gäng UNIK verkar att ha lierat sig med?
Senast redigerad av Maviel 2024-04-28 kl. 11:31.
Citera
2024-03-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Glädjer mig att det framkommit att Fouad är den faktiska företrädaren!

Har man varit någorlunda insatt i detta sen tidigare så har man förstått att Fouad styr unik med järnhand och nu går åklagaren ut med att Fouad är den faktiska företrädaren och har begått de stora brotten, well done polisen och EBM! inte nog med det drar han med sig sin fru ... snyggt!

Som jag anade, villan i råsunda är inte finansierad lagligt....

Vi är flera som väntar på fupen och jag tror sanningen kommer upp till ytan ännu mer där, tidigare i media (och minst här inne) har man velat framställa adam som the bad guy... som jag förstått är det inte sanningen (och jag har mycket kontakt med flertalet mäklare med info) Jag kan ha fel... men jag tror inte de.

fortsättning följer!

min syster har en kompis som arbetat på Unik, som berättat sjuuuuuuuuuka saker om vad Fouad gjort mot personalen och alla som slutat. sjuuuuuuuka saker
Citera
2024-03-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretzky77
min syster har en kompis som arbetat på Unik, som berättat sjuuuuuuuuuka saker om vad Fouad gjort mot personalen och alla som slutat. sjuuuuuuuka saker

Detta är Flashback. Berätta!
Citera
2024-03-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretzky77
Berätta det sjukaste.
Citera
2024-03-08, 18:53
Medlem
Tycker det är roliga löner på de som har varit anställda. Serkan den kriminella blatten som säkerligen inte ens gått ut grundskolan får en lön på 65'000, trovärdigt. Konstigt att inte banken fattar att det är något skumt.

Nu kanske Linns lön stämmer, men tjänar man verkligen 42'000 som PT på ett trött gym ute i orten?
Citera
2024-03-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelix
Berätta det sjukaste.

Hörde att han påstått dagligen att han var en av kalkonerna som agerade bakgrundsdansare när Roger Pontare framförde sin super-hit-låt "när vindarna viskar mitt namn" under eurovision 2000.

Det är sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in