2023-05-06, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det tycker jag låter mycket vettigare av dig.

Det är ju mycket välkänt att folk kan vara ABSOLUT bergsäkra på vad de upplevt, sett, hört etc, och utifrån det är helt bestämda i vad det var etc. Ändå, så är det väldigt ofta att sådan vittnesmål ändå visar sig att de helt enkelt tagit fel, dragit fel slutsatser etc etc och det som hände berodde på nåt helt annat.

Se bara hur lätt våra sinnen kan luras av t ex illusionister
Eller hur ofta vi tycker oss vara bergsäkra på att vi la en viss sak på en viss plats, men sen ta mig fan inte hittar den där. Men sen när den tillslut hittas på nåt annat ställe så kommer vi plötsligt ihåg ”visst fan, jag höll ju på med det där, och la den där denna gången istället….”
Ja ödmjukhet är ju egentligen en del av min livsåskådnings etik.

Det vore klädsamt om du också hade litet ödmjukhet.
Citera
2023-05-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Ja ödmjukhet är ju egentligen en del av min livsåskådnings etik.

Det vore klädsamt om du också hade litet ödmjukhet.

Jag är faktiskt väldigt ödmjuk, men vetenskap fakta och bevis är trots allt vad det är, ödmjukt eller ej.
Citera
2023-05-06, 09:58
Bannlyst
Citat:
Jag är faktiskt väldigt ödmjuk, men vetenskap fakta och bevis är trots allt vad det är, ödmjukt eller ej.
Ja men då borde du erkänna att vetenskapen inte kan förklara allt.
Citera
2023-05-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ja men då borde du erkänna att vetenskapen inte kan förklara allt.

Om du säger att du är så ödmjuk så klär det dig definitivt inte att sprida halmgubbar….

Jag har ALDRIG hävdat eller ens antyda att vetenskapen kan eller har förklarat allt (vilket du borde kunna se om du söker på mina inlägg i detta forum)

Däremot är det vetenskapen förklarar om saker och ting i princip alltid mer testat väldokumenterat, kontrollerat och seriöst, än vad div anekdoter och påståenden från anonyma eller vad som påstås på nätsidor med uppenbar bias.

Enkelt, etablerad seriös vetenskap är generellt sett alltid det bästa vi har av förklaringar på saker och ting runt oss
Citera
2023-05-06, 10:29
Bannlyst
Citat:
Om du säger att du är så ödmjuk så klär det dig definitivt inte att sprida halmgubbar….

Jag har ALDRIG hävdat eller ens antyda att vetenskapen kan eller har förklarat allt (vilket du borde kunna se om du söker på mina inlägg i detta forum)

Däremot är det vetenskapen förklarar om saker och ting i princip alltid mer testat väldokumenterat, kontrollerat och seriöst, än vad div anekdoter och påståenden från anonyma eller vad som påstås på nätsidor med uppenbar bias.

Enkelt, etablerad seriös vetenskap är generellt sett alltid det bästa vi har av förklaringar på saker och ting runt oss
Nej det är ingen halmgubbe.

Du har flera gånger påstått att vetenskapen motbevisar det jag, och många andra anser om att det finns en större verklighet som vetenskapen inte kommer åt.
Citera
2023-05-06, 11:28
Bannlyst
Kan ha nåt med något att göra jag vet inte riktigt. Har även blivit misshandlad av ett spöke i min bostad och fått blåmärken. Just nu undrar jag om det är människor eller demoner som orsakar störande ljud i lägenheten. För ibland lyser det i trapphuset och ingen är där och så kan jag höra en mörk dov röst ibland också. Så jag har sett den, hört den samt blivit misshandlad av den men är fortfarande lite osäker om det även är den som orsakar alla störande ljud, bankningar och knäppningar eller om det enbart är människor/andra saker som orsakar dom. Lite osäker. Men porten öppnas och stängs som om demonen kommer in i huset alltså och man ser ingen man bara hör den. Alltså hörsel apparationer eller vad de heter, de flyttar inte på saker men orsakar ljud. Så nån poltergeist demonisk aktivitet misstänker jag att de rör sig om men är inte helt säker trots alla tecken som tyder på det.
Citera
2023-05-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaRom
Kan ha nåt med något att göra jag vet inte riktigt. Har även blivit misshandlad av ett spöke i min bostad och fått blåmärken. Just nu undrar jag om det är människor eller demoner som orsakar störande ljud i lägenheten. För ibland lyser det i trapphuset och ingen är där och så kan jag höra en mörk dov röst ibland också. Så jag har sett den, hört den samt blivit misshandlad av den men är fortfarande lite osäker om det även är den som orsakar alla störande ljud, bankningar och knäppningar eller om det enbart är människor/andra saker som orsakar dom. Lite osäker. Men porten öppnas och stängs som om demonen kommer in i huset alltså och man ser ingen man bara hör den. Alltså hörsel apparationer eller vad de heter, de flyttar inte på saker men orsakar ljud. Så nån poltergeist demonisk aktivitet misstänker jag att de rör sig om men är inte helt säker trots alla tecken som tyder på det.

Hur gick misshandeln till?
Citera
2023-05-06, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Hur gick misshandeln till?

Stod mitt i köket typ och gjorde skitont i armen sen hade jag blåmärken där. Fanns inget att slå sig på, var bara luft runt omkring. Kommer inte ihåg omständigheterna och om det blivit bråk emellan mig och spöket eller om jag sagt nånting den inte gillar, men har ju absolut också försvarat mig själv med kung-fu sparkar efter att jag såg klipp på indonesier som slog till spöken. Så vet inte om jag även fått in en smäll på spöket men just nu verkar den hålla sig utanför lägenhet, låter hos grannar och är i trapphuset nu istället.

När jag ska öppna porten på kvällen eller ner till källaren och måste vrida om 3 ggr innan det går att öppna så vet jag att demonen är där då.
Citera
2023-05-06, 12:09
Medlem
Citat:
Javisst kan jag ha fel men det jag erfarit är för mig starkt. "Övertygad" är kanske för starkt, eftersom jag vet att jag kan ha fel.

Förstår. Ja det är ju det som är kruxet att man aldrig kan vara säker på något. Inte heller på denna verkligheten.
Citera
2023-05-06, 12:15
Medlem
Citat:
Stod mitt i köket typ och gjorde skitont i armen sen hade jag blåmärken där. Fanns inget att slå sig på, var bara luft runt omkring. Kommer inte ihåg omständigheterna och om det blivit bråk emellan mig och spöket eller om jag sagt nånting den inte gillar, men har ju absolut också försvarat mig själv med kung-fu sparkar efter att jag såg klipp på indonesier som slog till spöken. Så vet inte om jag även fått in en smäll på spöket men just nu verkar den hålla sig utanför lägenhet, låter hos grannar och är i trapphuset nu istället.

När jag ska öppna porten på kvällen eller ner till källaren och måste vrida om 3 ggr innan det går att öppna så vet jag att demonen är där då.

Jag tycker du skall ringa några paranormala undersökare. Det kanske visar sig att det istället handlar om hjärnspöken? Har du funderat över om du lider av psykos?
Citera
2023-05-06, 12:22
Medlem
Citat:
Nej det är ingen halmgubbe.

Du har flera gånger påstått att vetenskapen motbevisar det jag, och många andra anser om att det finns en större verklighet som vetenskapen inte kommer åt.

Men kära nån…..
Ja, det finns absolut extremt mycket mer vetenskapliga förklaringar mot att nåt paranormalt skulle ens existera, än det finns som stöder att nåt paranormal kan existera eller existerar.

Det är definitivt INTE att hävda att vetenskapen kan förklara allt, förstår du verkligen inte det….?
Skärp dig o du ödmjuke…
Citera
2023-05-06, 12:24
Medlem
Citat:

Citat:

Trevligt med en rejäl dos rappakalja som omväxling…. Tack för underhållningen….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in