2023-11-09, 23:03
Medlem
Här om natten så vaknade jag 02:50 av att LED-ljuset som jag har timer på mellan 20-02 blinkade. Inte hela tiden heller och inte lika många gånger, med olika intervall mellan blinkningarna.

Det höll på fortfarande när jag vaknade vid 07:30 och sen har det inte blinkat mer, bytte batterierna för bara ett litet tag sen. Förlorade en nära anhörig till mig för 8 mån sen, hoppas innerligt på att det var han som var här.
Citera
2023-11-13, 09:32
Medlem
um1bozus avatar
På ett scoutläger när jag var ungefär 12 år gammal så såg jag och en kompis vad som såg ut som en stjärna i luften. Det ända märkvärdiga var ett den rörde sig på natthimmeln. Liksom gungade onaturligt fram och tillbaka. Kanske var det en satellit eller något, men känns konstigt att en satellit skulle röra sig fram och tillbaka så snabbt på det sättet.
Citera
2023-11-13, 13:24
Medlem
Efter att min farmor dött så hade vi ofta påhälsning av en väldigt intensiv fjäril som var väldigt vacker och jag och de andra i familjen var säkra på att det var farmor som kom på besök i form av en fjäril. Men vi var aldrig rädda eller tyckte det var obehagligt på något sätt.

När jag var yngre så bodde jag och familjen i Norrköping från 1987 och fram till 2015. Vi bodde först i en sliten lägenhet mitt i Norrköping och jag är övertygad om att vi hade besök av en poltergeist där. Saker och ting flyttade på sig och ibland hörde vi när flera stolar började skrapa i köket mitt i natten. Mamma kände sig orolig till mods och vi flyttade till en villa efter några år. Vad det än var som fanns i lägenheten så följde det inte med oss till villan.
Citera
2023-11-14, 10:02
Medlem
grey.eagles avatar
Så ska nu ge ett bidrag till detta ämne, har stor insyn i det onaturliga, är uppväxt med en otroligt synsk person i ena ledet och en äkta Trollgubbe i andra ledet.
Trollgubbe menas någon som kan bemästra det okända till en viss nivå, Ex ställa blod är "man får genom en vers blodet att omedelbart sluta blöda".
Hursom detta har jag själv varit med om.
Trollgubbe kallad Y var hos ett par kallad M o N. Det dracks kask en eftermiddag och det blev väl lite väl mkt så M blev osams med Y, vilket renderade i att Y sa denna dag kommer du minnas.
M var lite orolig och frågade om vi sett om Y hade gått, vi yngre kollade i fönstret och vi såg då Y ståendes utanför sovrummet till M o N, Y stog en bra stund o tittade rakt in i väggen, tänkte han e nog bara full, sedan tog han cyckeln o gick iväg.
N skällde väl på M att nu har du fan ställt till det man retar inte upp Y. M blev mjukare när spriten gick ur kroppen och hoppades att inget skulle ske. Han fick fel.
Det blev kväll och alla gick o lade sig, sov som vanligt, men
En specifik tid tidig morgon kom det 3 otroliga bankningar i väggen i sovrummet hos M o N, båda flög upp i sängen trodde någon kört in i väggen men inget syntes eller hördes mer, de gick till sängs o tänkte att båda nog drömde samma sak, de låg o vred sig den sista stunden innan det var dags att stiga upp. Dagen förflöt ingen sade något då det nog va en dröm.
Nästa natt, exakt samma sak, Dessa öronbedövande bankningarna och exakt samma tid, nu var det inget snack längre, detta var inte naturligt, en orolig stund innan de steg upp, nästa natt klev M upp tidigare för att vara utanför för och se efter om det ändå var något naturligt o mkt riktigt exakt samma tid så bankades det inne i rummet men inget utanför. Nu var det klart det var Y som läst in något djävulskap i väggen.
Nästa natt samma sak men då lyssnades det i rummen intill inget hördes där. Detta fortgick dag efter dag, de kunde till slut inte sova längre i sitt sovrum.
I släkten finns det en bibelsprängd människa kallad B, denna B är ingen vanlig troende utan nu är det bortom vad ni kan tänka er B har drivit ut andar ur både hus o människor.
M tog kontakt med B för att lyssna vad som kunde göras B fick veta att Y troligt är den som ställt till med detta, så det bestämdes att B skulle komma o ta bort eländet i huset.
B kom och gick då in i sovrummet o kände av rummet därefter ställde sig B utanför rummet med bibeln vänd mot rummet o läste verser ur bibeln rakt in i rummet, därefter lades bibeln ned med samma sida nedåt som tidigare var riktad in mot sovrummet. Ingen fick röra Bibeln förrens långt senare då B ansåg det vara klart, B gick in i rummet och kände av, sade att nu är det renat.
Samma natt så sov M o N i rummet och rummet var så tyst så att de fick svårt att sova därav, men de fruktansvärda bankningarna i väggen var borta.
Återigen detta är en av de saker jag själv varit med om.
Citera
2023-11-25, 01:57
Medlem
fellowvessels avatar
När jag är utomlands behöver jag aldrig resa hem, det räcker med enkelbiljett jag kommer hem ändå.

har åkt till

Släkt i Finland
Fredrikshamn i Danmark
Släkt i Norge, Oslo
Spanien, Malaga

Men aldrig gjort en hemresa.

Om jag själv bokar och resan vet jag inte om det funkar med enkelbiljett men det är ingen risk att jag prövar & blir strandad för jag är så korkad att min lägenhet är i princip en öde ö där jag är fast.

Vet inte om någon tar över mig eller om jag teleporteras.

En gång tog det 10 år tills jag fatta en av resorna "vänta nu hur kom jag hem?"

Det var alltså inte drömmar.

---

Det har också hänt att jag åkt åt fel håll på tåg på pendeltåg/Roslagsbanan inom Stockholm och ändå kommit fram.
Senast redigerad av fellowvessel 2023-11-25 kl. 02:09.
Citera
2023-11-25, 02:06
Bannlyst
En gång när jag var uteboch promenerade så tog vinden tag i mig i en rätt kraftig uppförsbacke och det var som om jag kom upp för en 50meyer med ett par/fem steg bars. Sen när backen var avklarad så stannade en bil precis bredvid mig och det var en granne som frågade om jag ville ha skjuts. Jag var påväg till en änka och det var hennes son som plockade upp mig.

Han är ett sk jehovas vittne
Citera
2023-11-25, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Så ska nu ge ett bidrag till detta ämne, har stor insyn i det onaturliga, är uppväxt med en otroligt synsk person i ena ledet och en äkta Trollgubbe i andra ledet.
Trollgubbe menas någon som kan bemästra det okända till en viss nivå, Ex ställa blod är "man får genom en vers blodet att omedelbart sluta blöda".
Hursom detta har jag själv varit med om.
Trollgubbe kallad Y var hos ett par kallad M o N. Det dracks kask en eftermiddag och det blev väl lite väl mkt så M blev osams med Y, vilket renderade i att Y sa denna dag kommer du minnas.
M var lite orolig och frågade om vi sett om Y hade gått, vi yngre kollade i fönstret och vi såg då Y ståendes utanför sovrummet till M o N, Y stog en bra stund o tittade rakt in i väggen, tänkte han e nog bara full, sedan tog han cyckeln o gick iväg.
N skällde väl på M att nu har du fan ställt till det man retar inte upp Y. M blev mjukare när spriten gick ur kroppen och hoppades att inget skulle ske. Han fick fel.
Det blev kväll och alla gick o lade sig, sov som vanligt, men
En specifik tid tidig morgon kom det 3 otroliga bankningar i väggen i sovrummet hos M o N, båda flög upp i sängen trodde någon kört in i väggen men inget syntes eller hördes mer, de gick till sängs o tänkte att båda nog drömde samma sak, de låg o vred sig den sista stunden innan det var dags att stiga upp. Dagen förflöt ingen sade något då det nog va en dröm.
Nästa natt, exakt samma sak, Dessa öronbedövande bankningarna och exakt samma tid, nu var det inget snack längre, detta var inte naturligt, en orolig stund innan de steg upp, nästa natt klev M upp tidigare för att vara utanför för och se efter om det ändå var något naturligt o mkt riktigt exakt samma tid så bankades det inne i rummet men inget utanför. Nu var det klart det var Y som läst in något djävulskap i väggen.
Nästa natt samma sak men då lyssnades det i rummen intill inget hördes där. Detta fortgick dag efter dag, de kunde till slut inte sova längre i sitt sovrum.
I släkten finns det en bibelsprängd människa kallad B, denna B är ingen vanlig troende utan nu är det bortom vad ni kan tänka er B har drivit ut andar ur både hus o människor.
M tog kontakt med B för att lyssna vad som kunde göras B fick veta att Y troligt är den som ställt till med detta, så det bestämdes att B skulle komma o ta bort eländet i huset.
B kom och gick då in i sovrummet o kände av rummet därefter ställde sig B utanför rummet med bibeln vänd mot rummet o läste verser ur bibeln rakt in i rummet, därefter lades bibeln ned med samma sida nedåt som tidigare var riktad in mot sovrummet. Ingen fick röra Bibeln förrens långt senare då B ansåg det vara klart, B gick in i rummet och kände av, sade att nu är det renat.
Samma natt så sov M o N i rummet och rummet var så tyst så att de fick svårt att sova därav, men de fruktansvärda bankningarna i väggen var borta.
Återigen detta är en av de saker jag själv varit med om.

En anekdot utan minsta bevis som vanligt som skulle passa i nån spökhistoria i nån ungdomsbok…
Det kryllar av sådana där liknande fantastiska historier från folk som påstår liknande saker som dig, oftast är allt påhittat för en stunds uppmärksamhet…
Citera
2023-11-25, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
När jag är utomlands behöver jag aldrig resa hem, det räcker med enkelbiljett jag kommer hem ändå.

har åkt till

Släkt i Finland
Fredrikshamn i Danmark
Släkt i Norge, Oslo
Spanien, Malaga

Men aldrig gjort en hemresa.

Om jag själv bokar och resan vet jag inte om det funkar med enkelbiljett men det är ingen risk att jag prövar & blir strandad för jag är så korkad att min lägenhet är i princip en öde ö där jag är fast.

Vet inte om någon tar över mig eller om jag teleporteras.

En gång tog det 10 år tills jag fatta en av resorna "vänta nu hur kom jag hem?"

Det var alltså inte drömmar.

---

Det har också hänt att jag åkt åt fel håll på tåg på pendeltåg/Roslagsbanan inom Stockholm och ändå kommit fram.

Så varför har du inte demonstrerat detta fantastiska fenomen för nån på ett kontrollerat sätt….?
Kan det vara för att du antagligen bara hittar på alltihopa…?
Citera
2023-11-25, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
En gång när jag var uteboch promenerade så tog vinden tag i mig i en rätt kraftig uppförsbacke och det var som om jag kom upp för en 50meyer med ett par/fem steg bars. Sen när backen var avklarad så stannade en bil precis bredvid mig och det var en granne som frågade om jag ville ha skjuts. Jag var påväg till en änka och det var hennes son som plockade upp mig.

Han är ett sk jehovas vittne

Så på vilket sätt skulle det vara nåt onaturligt med att uppleva att stark vind hjälper en uppför en brant backe…? Är det också övernaturligt att det går jäkligt tungt att cykla i stark motvind…?

Och vad i hela friden skulle grannen och att du var påväg till nåns änka ha nåt med nåt övernaturligt att göra…?
Citera
2023-11-25, 15:32
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så varför har du inte demonstrerat detta fantastiska fenomen för nån på ett kontrollerat sätt….?
Sa jag till mig själv eller så är det repris eller så har jag några jävla matrix andar ute på vift.
Citera
2023-11-25, 15:37
Bannlyst
Citat:
Så på vilket sätt skulle det vara nåt onaturligt med att uppleva att stark vind hjälper en uppför en brant backe…? Är det också övernaturligt att det går jäkligt tungt att cykla i stark motvind…?

Och vad i hela friden skulle grannen och att du var påväg till nåns änka ha nåt med nåt övernaturligt att göra…?
Jag bor på västkusten och har även varit ute på havet en del så starka vindar är inget jag är obekant vid.

Men händelsen ifråga var synnerligen som om Gud tog tag i mig och iprincip lyfte upp för en backe och höjdskillnaden var väl 20m på en 50meter längd ungefär

Visserligen hade jag havet på synhåll om jag hade vänt mig men som sagt det var inget normalt
Citera
2023-11-25, 16:07
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Och jag har svårt att se hur jag kan ljuga när mina tankar är allmängods.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in