Citat:
Ursprungligen postat av
chingale
Att cancer existerar går att bevisa till 100%. Att antropogent CO2 orsakar katastrofala klimateffekter går inte att bevisa, det är endast en hypotes. Varför tycker du att denna idiotiska jämförelse är relevant? Högmod går före fall vet du va? Du har nu retat upp rätt många här på FB med ditt självgoda pladder. Hör av dig när du har något intressant att komma med, annars får du gärna knipa.
Nej, du kan inte
bevisa cancer. Du kan ställa upp hypoteser och sedan försöka falsifiera dem och bygga vidare på starkare teorier. Än så länge har man inte falsifierat att cancer finns, och alltså håller teorin. Samma gäller med växthuseffekten. Det råder vetenskaplig konsensus om att cancer och växthuseffekten finns, och teorierna omkring dessa fenomen har mycket hög grad av säkerhet. Men ingen av dem är vetenskapligt bevisade.
Det må vara hänt att vissa blir sura när deras lögner ifrågasätts med hänvisning till fakta. Men det är varför FB är så bra i mina ögon. Hade det här varit Reddit eller liknande så hade antingen jag eller ni bannats, beroende på subforumets inriktning. Men här får det vara dissonant. Här får knäppgökar som ni skriva vad ni vill, och autister som jag får peta hål i era knäppa idéer, så länge vi håller oss till reglerna. Det är ganska underbart, och tyvärr unikt nu för tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
det är du som är paranoid och okunnig.
Mer CO2 innebär att mindre från solens strålning reflekteras tillbaka och därmed blir det varmare. Det finns ingen som helst motsättning där hos de allra flesta. Om det finns sådana som motsäger detta så är de få och extrema. Tyvärr tenderar ju PK-anhängare att peka ut alla som har invändningar på något sätt som förnekare och extremister. Vad det handlar om är att det finns andra faktorer/fenomen än CO2 som mycket snabbare kan förändra temperaturen åt ena eller andra hållet. Det är därför inte lämpligt att utgå från att den framtida temperaturen endast beror på CO2-halten.
Det är du som påstår detta. Det är inget jag gör.
Vilket svammel.
Kasta sten i glashus much? Det är du som har din egna paranoida konspirationsteori om att världens alla forskare har skapat en lögn för att lura dig, och du svamlar om random nys du har fått för dig om "andra faktorer/fenomen än CO2" osv. Jag hittar inte på en massa lögner om hur världen ser ut, så som du gör* utan jag utgår från forskningen.
*Fast jag fattar att naturligtvis har du egentligen inte hittat på det där själv, utan du har bara gapat när desinformatörer har skedmatat dig med bullshit.