Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-15, 06:23
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag påstår inte att klimatförändringarna inte är ett faktum, men jag påstår att allt går i cykler.
Vi har inte haft möjligheten att jämföra data mer än hundra år, vilket är alldeles för kort tid.

Vi knåpar i hop modeller som ständigt visar sig vara missvisande, men samtidigt laddar människor med ångest. De stackare som förstör sina liv genom att konvertera till Greta-sekten borde omprogrammeras, och ta tag i sina liv i stället för att uppträda som de självplågande flagellanterna på medeltiden.
Även då trodde man sig ha svaret på allt, men allt var fel.
Jorden var inte riktigt så platt som man trodde, och undergången var inte i antågande.
Njut av livet i stället för att - som vissa gör - limmar fast sig i marken och i värsta fall gör något drastiskt.
Det är sjukt!

Det var ju du som tog upp milankoviccyklerna. Dessa har våglängder på betydligt mer än 100 år.

Ta och läs mitt inlägg istället.
Citera
2023-07-15, 07:17
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att klimatförändringarna inte är ett faktum, men jag påstår att allt går i cykler.
Bara för att det finns saker som går i cykler innebär inte det att allt går i cykler. Du kanske tror du en dag kommer sluta åldras och istället bli yngre, men då kommer du bli besviken när du blir äldre.
Citat:
Vi har inte haft möjligheten att jämföra data mer än hundra år, vilket är alldeles för kort tid.
Vi har proxies som sträcker sig mycket längre tillbaka än så.
Citat:
Vi knåpar i hop modeller som ständigt visar sig vara missvisande, men samtidigt laddar människor med ångest.
Så dåliga har modellerna inte varit:
https://www.realclimate.org/index.php/climate-model-projections-compared-to-observations/

Citat:
Jorden var inte riktigt så platt som man trodde
Man trodde inte jorden var platt
Citat:
Njut av livet i stället för att - som vissa gör - limmar fast sig i marken och i värsta fall gör något drastiskt.
Det är sjukt!
Ja, det är sjukt hur vi förstör jorden för att "njuta" nu på bekostnad av framtida generationer. Om dagens konsumtion verkligen gör oss lyckligare kan dessutom starkt ifrågasättas.
Citera
2023-07-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du menar att det har funnits tidigare teknologiska civilisationer som har gått under.

Ja, det var ju en intressant tanke, men vad finns det för evidens?

Om Greta har förstört livet för någon är det förmodligen oljeälskarnas och konspirationsteoretikernas.
Nej, det menar jag inte. Jag menar att det funnits domedagssekter i alla tider, och dessa har många gemensamma nämnare med Greta-sekten.
Citera
2023-07-15, 11:33
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Nej, det menar jag inte. Jag menar att det funnits domedagssekter i alla tider, och dessa har många gemensamma nämnare med Greta-sekten.

Fast nu är det inte någon sekt du pratar om, utan om den samlade fucking forskningen. Hur dum i huvudet tror du att folk är om du tror att det fungerar att gaslighta på det där viset?
Citera
2023-07-15, 11:35
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Det är 2023. Förstår du inte att utvecklingen har gått framåt? Eller spelar du bara dum?
Du kan ta reda exakt på vad forskningen säger på 10 sekunder.

Jag är nästan helt säker på att du vet hur människor behandlar jorden men försvarar du det så har inte du inte rätt att klaga på nånting.

Det finns två scenarion. Vi kommer ödelägga jorden innan 2200, eller så kommer ni ha rätt för att många kämpade med nya reformer och gjorde nåt åt våra problem.
Sluta distrahera och trakassera människor som städar bort skit och gör det nödvändiga för att alla ska må bra. Eller älskar ni kriminella, pedofiler och terrorister helt plötsligt. Det är uppenbart att ni tycker om dem mycket mer.

Förhoppningsvis tramsar du som alla andra i tråden. Många som bara bryr sig om sig själva i tråden.

Trevlig helg.

Så mycket trams!
Jorden kommer ej att gå under pga av människan.
Möjligen kommer människan att gå under pga människan…
Ta din medicin nu.

Trevlig helg!
Citera
2023-07-15, 11:41
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det rådde större osäkerhet på 70-talet och du kunde hitta enstaka forskare som menade att avkylningen från våra svavelutsläpp skulle ta överhanden över uppvärmningen från koldioxidutsläppen, men sen började vi rena svavel i större utsträckning samtidigt som modellerna av klimatet vart bättre så det vart uppenbart att det skulle bli varmare.

Hela det här med förutsägelser om istid har blåsts upp i efterhand av folk som du som vill ta det som intäkt för att klimatforskningen är skräp.

Jag säger inte att klimatforskningen är skräp.
Jag säger att hysterin är en uppblåst bubbla, och att de flesta som yrar om ”klimathot” inte har en aning om vad de pratar om.
Samtidigt som att vad vi i Sverige gör för att minska våra CO2 utsläpp, spelar noll roll för utvecklingen globalt sett…

Jag är trött på alla bluffskatter som döljs under förevändningen att det är för klimatets skull!
Citera
2023-07-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag säger att hysterin är en uppblåst bubbla, och att de flesta som yrar om ”klimathot” inte har en aning om vad de pratar om.
Då kan väl jag kontra med att de som förringar klimathotet har än mindre aning om vad de pratar om.
Citat:
Samtidigt som att vad vi i Sverige gör för att minska våra CO2 utsläpp, spelar noll roll för utvecklingen globalt sett…
Så kan folk i varje motsvarande stort område säga och i slutända görs då ingenting av någon. Tycker du det är bra?
Citat:
Jag är trött på alla bluffskatter som döljs under förevändningen att det är för klimatets skull!
Diskuterar vi om det är ett hot eller bästa metoderna att motverka det?
Citera
2023-07-15, 12:36
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag säger inte att klimatforskningen är skräp.

En rekommendation är att du tar del av den och sätter dig in i den istället för att prata om och avfärda allt som en Greta-sekt eller liknande, då.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-15 kl. 12:42.
Citera
2023-07-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keith-Richards
Du tycker inte att det är märkligt att covid dog ut så fort Putin gick in i Ukraina? Det gick över på en dag. Har inte nämnt vare sig judar eller Big Pharma. Det är dina ord. Lågt att ens ta till den typen av argumentation från din sida.

Covid var orkestrerat för att hålla liv i ett ekonomiskt system som håller på att krascha. Krig brukar också fungera på det viset. Pengar kan dock inte skapas utan att det finns en trovärdig anledning -> in stiger mr covid. Vi var många som levde precis som vanligt under "pandemin" och egentligen bara upplevde det som ett stort iq test där en försmak av 1984 samhället rullades ut. Det var inte på riktigt. Vi skulle hålla avstånd, sitta ner på idrottsläktarna för viruset spreds bara om man stod upp. På krogen spreds viruset bara under vissa timmar och plexiglas och ett bords mellanrum på Ikea skulle rädda oss från mördarviruset. Pcr testerna skruvades upp till nivåer att mer eller mindre alla var sjuka som testade sig. Det var så idiotiskt att man var tvungen att vara både döv och blind för att inte upptäcka de uppenbara motsägelserna.

Klimatfrågan kanske är nästa stora som ska hålla oss lydiga och rädda. Time will tell.

Minns att kring 2018-19 sådär gick jag omkring och tänkte i banorna att... "tänk om de kommer på nåt annat än klimatet för att kuva folk...men vad kan det månne bli i så fall..?"

Och sen hade jag inte tillräcklig fantasi för att tänka mig nånting

Och sen blev det mars 2020
Citera
2023-07-15, 12:44
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Minns att kring 2018-19 sådär gick jag omkring och tänkte i banorna att... "tänk om de kommer på nåt annat än klimatet för att kuva folk...men vad kan det månne bli i så fall..?"

Och sen hade jag inte tillräcklig fantasi för att tänka mig nånting

Och sen blev det mars 2020
Att koldioxid är en växthusgas har man förstått i mer än 100 år.
Citera
2023-07-15, 14:12
Medlem
PingPongZongs avatar
Nu är alla klimatexperter på semester i varmare klimat. Och njuter av sol och värme. Men när kameran slås på så klagar dom på att det är för varmt. Betongen brinner i Grekland sa den här rumänska zigenerskan som jag glömt namnet på. Flygskammen botar dom genom och upprepa dessa ord framför spegeln: "Jag kan flyga, jag är inte rädd". Äter griskött och dricker alkohol. Och i fyllan så gapar dom om att islam, det är bra grejer det. Ren kärlek. Handhjärta.

Kan dom inte öppna mentalsjukhusen igen så dom får hjälp med alla dessa fobier dom lider av?

Hoppas Greta låses in nu. Och inte släpps ut förens efter 2030.
Citera
2023-07-15, 14:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Då kan väl jag kontra med att de som förringar klimathotet har än mindre aning om vad de pratar om.
Vänstern har kidnappat klimatfrågan och ”klimathotet” går därför inte att ta på allvar. Politiska aktivister och följare omöjliggör all meningsfull debatt. De/ni är precis som fåren i Orwells Djurfarmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in