2023-05-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumikameli
Carro är en fin person tycker jag att det verkar som. Hon har väldigt rak personlighet vilket vissa har svårt att ta, men tycker inte hon förtjänar all kritik hon har fått.

Nej, det kanske har blivit lite mycket kritik riktat mot en person.

Däremot står jag för att jag tycker att hon framstår som nedsättande mot Agust. Han förtjänar bättre!
Citera
2023-05-03, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
White trash är väl snarare ankläppar, enorma silikonbröst och blonderat hår (som Sigrid i Min mamma din pappa). Finns inget trashigare enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Därför att folk här tror de kan ställa diagnoser + tror att de själva är perfekta människor.

Snacka om att du har noll självinsikt. Du sitter själv anonymt och skriver att någon tjej från nån annan reality-serie är det ”trashigaste du vet” men tycker det är så elakt att folk tycker Caroline är elak när hon mobbar en annan deltagare i tv. Ni är flera som har svåra problem med att andra har andra åsikter än vad ni har och går till personangrepp, jag orkade inte samla in alla citat från dig men du och några andra har kallat andra i tråden psykiskt störda, hoppas att alla som tycker si bryter ryggen osv. Caroline får helt legitim kritik, flera journalister som kåserar eller recenserar tv-program reagerar på samma saker när det gäller henne. Du har som sagt själv inga problem med att vara riktigt elak mot andra tjejer på tv, att ge dig på den här ”Sigrid” vem nu hon är enbart för hennes utseende och kalla henne det trashigaste du vet pga hennes hårfärg och bröststorlek är ju lägre än att påpeka att en deltagare i GVFÖ är taskig sin match och har en jävligt dryg och trist attityd.

Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag tror att Fredrik gör som Stina bestämmer. De är ett fint par, potentialen finns men det känns inte som att de drabbats av stora passionen och att attraktionen kanske inte är omedelbar, känns mer som att om det blir något kommer det växa fram.
Tokigt det hade varit om han bara överlät även det beslutet till henne, haha. Har svårt att se passion växa fram emellan dom faktiskt men trevligt om jag har fel.
Citera
2023-05-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Man är väl olika? Med vissa pratar jag allt möjligt (ex stöttar jag en polare vars fru inte verkar kunna bli gravid vilket är oerhört jobbigt för honom) medan andra goda vänner blir det annat ex hjälper i karriären eller så.

Nära vänskap är väl att man kan prata om vad som helst så länge man inte ältar, sedan att man kanske inte alltid gör det är väl en annan sak.

Menar du att du inte har några kompisar som du kan fråga om råd rörande dejting och relationer? I sådana fall hade jag om jag var du utökat kompiskretsen.

Jag har två kompisar som jag träffar någon gång varannan, var tredje månad eller så. Vi pratar mest om våra jobb och vad som har hänt sedan sist.

Det är svårt att hitta fler kompisar när man är runt 40. Andra i min ålder är oftast upptagna med familjer och liknande.
Citera
2023-05-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Arvid och Ida och Fredrik och Stina verkar fixa detta, oavsett hur det går. Det var en bra grej som Ida sa, att oavsett om hon blir sårad eller ej så skiter hon i det för hon vill ge det en chans. Det är en bra inställning och trots att dom är det paret som är mest attraherade av varandra så får jag inte intrycket av att någon av dom riskerar att gå ur detta skadade, då dom verkar vara stabila från början bägge två. Får en känsla av att båda egentligen har sina hjärtan skyddade och skyndar långsamt egentligen, trots att dom fysiskt flirtar och ger varandra närhet och bekräftelse…

Annars håller jag med dig, programmet är sjukt oetiskt och det hade ju varit en sak om det inte vore SVT som sände det eller psykologer som lägger sin tyngd bakom manipulerandet av sökande. Tycker det är jättefult och inte borde vara tillåtet av dom att göra dom här matchningarna samt uppmana alla att stanna tillsammans när dom gör det bakom sina titlar och legitimationer.

Ja, det skulle vara så mycket mindre provocerande och kännas mindre oetiskt om produktionen tog sitt ansvar bättre och t ex hade seriösa terapeuter med och inte nuvarande tomtar. Jag tycker också att de borde bry sig om deltagarna och plocka ur personer som börjar kränka sin partner. För det blir mobbningstv av det hela. Jag minns fortfarande tidigare säsonger där man bara mått dåligt av vissa par, som psykopatkillen med luva och sjukgymnasten, socionomen Susanna och Grävis. Paren Arvid och Ida och Stina och Fredrik är ju roliga att följa, det är sunda personer som lär känna varandra, och man vill ju att det ska gå bra för dem.

Jag blir också rätt förbannad över att tidigare deltagare inte tar starkare avstånd från att vissa blivit utsatta så hårt, istället för att bara löjligt göra reklam för programmet. Hur mycket stöd utåt har t ex Grävis och Alex fått?
Citera
2023-05-03, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, det skulle vara så mycket mindre provocerande och kännas mindre oetiskt om produktionen tog sitt ansvar bättre och t ex hade seriösa terapeuter med och inte nuvarande tomtar. Jag tycker också att de borde bry sig om deltagarna och plocka ur personer som börjar kränka sin partner. För det blir mobbningstv av det hela. Jag minns fortfarande tidigare säsonger där man bara mått dåligt av vissa par, som psykopatkillen med luva och sjukgymnasten, socionomen Susanna och Grävis. Paren Arvid och Ida och Stina och Fredrik är ju roliga att följa, det är sunda personer som lär känna varandra, och man vill ju att det ska gå bra för dem.

Jag blir också rätt förbannad över att tidigare deltagare inte tar starkare avstånd från att vissa blivit utsatta så hårt, istället för att bara löjligt göra reklam för programmet. Hur mycket stöd utåt har t ex Grävis och Alex fått?

Nej precis och dom skyddar bara dom som betett sig illa mot sina partners och fått kritik för det eftersom allt bedöms som ”näthat”. Det finns många jag tycker synd om pga hur dom behandlats av sina matchningar och sedan av psykologerna som uppmanat dom stanna i relationerna, eller pga elaka kommentarer på nätet. Tex är det en i tråden som skrivit väldigt kränkande om Arvid och hans mormor och rent ut skrivit att dom ligger med varandra vilket jag tycker är över gränsen, då det är en deltagares anhörig, det är känsligt att få kommentarer om ens mamma eller mormor.
Citera
2023-05-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Nu har jag sett ikapp alla avsnitten (snark, hade tydligen sett avsnitt 3 redan men helt glömt bort det pga SÅ tråkigt).. Och jag har faktiskt bara en enda fråga till August:
Vad i helvete är det du har tatuerat på ryggen??:0
Vi gissade på nån slags bevingad liemansörn med skinnjacka.. men jag gissar att det är mer komplicerat än så.

Inte så komplicerat! En barfota man med örnhuvud, kostym och vingar.

Här har du en dålig bild
https://www.instagram.com/p/BMsJYHPgMsb/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==
Citera
2023-05-04, 00:15
Medlem
Min sambo visade mig deltagarnas Instagram och man får ganska lätt känslan över hur det kommer sluta bara genom att studera deras beteenden nu när de postar 9 månader efter inspelningen:

Tycker förövrigt det är lågt att kalla folk allt möjligt otrevligt utifrån några minuter i TV (där klippning dessutom bestäms av någon annan). Är en sak att säga att en person inte är så trevlig mot en annan men rena personpåhopp är onödigt, gör bara tråden tristare att läsa.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2023-05-04 kl. 00:37.
Citera
2023-05-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Inte så komplicerat! En barfota man med örnhuvud, kostym och vingar.

Här har du en dålig bild
https://www.instagram.com/p/BMsJYHPgMsb/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==
Seriös fråga, hör många tjejer av sig nu och undrar om det höll mellan dig och Carro och om inte om du är sugen att ses?
Citera
2023-05-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är absolut regisserat, kanske inte till 100%, men det är delar som kompletterar programmet i övrigt för att lufta tankarna hos deltagarna i vissa specifika situationer.
Hej, Agust här.

Jag har sett flera, framförallt tittare, kommentera att programmet skulle vara regisserat. Det är det inte alls i min upplevelse. Men jag kan se hur detta missuppfattats. Programmet är redigerat av SVT, men inte regisserat. Allt som sägs är deltagarnas egna påfund.

Låt mig förklara ur mitt perspektiv som deltagare. När vi har synk(läs: intervjuas) om vad som hänt under dagen då får vi frågor. Ibland får vi väldigt specifika frågor och kanske till och med ledande frågor. Exempelvis ”hur kändes det när hon gjorde si eller så?” Eller ”kan du berätta mer om när ni åkte båt”.

Vad vi ska göra och vad vi säger är helt och hållet upp till oss deltagare. Vi är fria att göra vad vi vill, med några undantag för obligatoriska aktiviteter och följa lagar. Ibland kanske vi till och med hjälpte till att producera en scen genom att föreslå aktiviteter, platser eller liknande.

Om det händer mycket ”av sig självt” då är jobbet enkelt för SVT. Håll kameran igång, byt batteri och fortsätt simma. Sen finns synkarna till för att förklara det som händer, varför vi säger eller gör vissa saker. För att ni tittare ska förstå oss deltagare. Här kan synkarna(läs: intervjuerna) ibland kännas som att produktionen försöker få oss att säga vissa specifika saker, och det vill dom just för att vi ska förstås. Men om dom ber mig att säga något som jag inte kan stå för, då skulle jag aldrig göra det. Däremot om jag säger något och fumlar med orden i en synk, då kan jag få säga det igen eller ibland kanske säga det lite mer kortfattat.

1. Det måste hända något medan kameran rullar.
2. Det som händer behöver förstås av en publik.

Produktionens uppdrag är att se till att det händer saker och att händelserna går att förstå.
Deltagarna bidrar med vad som händer och sägs. Vi hjälps åt att se till att det fångas i bild.

Om 1 och 2 inte går bra, då kliver produktionen in och uppmanar till aktivitet eller samtal. Det tror jag kan missuppfattas som regi. Det är inte regi, det är bara så man producerar detta tv program. Vi har inga repliker och det är deltagarna själva som bestämmer vad vi säger.

Hoppas att det gav lite klarhet.
Citera
2023-05-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Seriös fråga, hör många tjejer av sig nu och undrar om det höll mellan dig och Carro och om inte om du är sugen att ses?
Det har kommit några, men inte många!
Citera
2023-05-04, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Hej, Agust här.

Jag har sett flera, framförallt tittare, kommentera att programmet skulle vara regisserat. Det är det inte alls i min upplevelse. Men jag kan se hur detta missuppfattats. Programmet är redigerat av SVT, men inte regisserat. Allt som sägs är deltagarnas egna påfund.

Låt mig förklara ur mitt perspektiv som deltagare. När vi har synk(läs: intervjuas) om vad som hänt under dagen då får vi frågor. Ibland får vi väldigt specifika frågor och kanske till och med ledande frågor. Exempelvis ”hur kändes det när hon gjorde si eller så?” Eller ”kan du berätta mer om när ni åkte båt”.

Vad vi ska göra och vad vi säger är helt och hållet upp till oss deltagare. Vi är fria att göra vad vi vill, med några undantag för obligatoriska aktiviteter och följa lagar. Ibland kanske vi till och med hjälpte till att producera en scen genom att föreslå aktiviteter, platser eller liknande.

Om det händer mycket ”av sig självt” då är jobbet enkelt för SVT. Håll kameran igång, byt batteri och fortsätt simma. Sen finns synkarna till för att förklara det som händer, varför vi säger eller gör vissa saker. För att ni tittare ska förstå oss deltagare. Här kan synkarna(läs: intervjuerna) ibland kännas som att produktionen försöker få oss att säga vissa specifika saker, och det vill dom just för att vi ska förstås. Men om dom ber mig att säga något som jag inte kan stå för, då skulle jag aldrig göra det. Däremot om jag säger något och fumlar med orden i en synk, då kan jag få säga det igen eller ibland kanske säga det lite mer kortfattat.

1. Det måste hända något medan kameran rullar.
2. Det som händer behöver förstås av en publik.

Produktionens uppdrag är att se till att det händer saker och att händelserna går att förstå.
Deltagarna bidrar med vad som händer och sägs. Vi hjälps åt att se till att det fångas i bild.

Om 1 och 2 inte går bra, då kliver produktionen in och uppmanar till aktivitet eller samtal. Det tror jag kan missuppfattas som regi. Det är inte regi, det är bara så man producerar detta tv program. Vi har inga repliker och det är deltagarna själva som bestämmer vad vi säger.

Hoppas att det gav lite klarhet.
Intressant, tack! Var det dagar då ni inte filmades utan fick tid med varandra för att lära känna varandra mer naturligt? Fick ni egen tid utan kameror även dagar då ni filmades?
Citera
2023-05-04, 01:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Herr Bökberg scannar Instamus så att ni slipper

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Kolla Carros instagram, vad fint hon skriver om KAMERA-killen! https://www.instagram.com/p/CrjeExPLgbi/
Inte konstigt att det gick så trögt för Agust, han hade ju konkurrens. En annan man som satt i sovrummet hos dem innan de vaknade, efter att de somnat tom!
https://www.instagram.com/p/Crt2U7sMoZ2/
Citat:
seniora hund när den måste opereras akut för livmoderinflammation
Hon kunde ha skrivit, din seniora hund som måste akut opereras för pungbråck eller blueballs

Såhär ser alltså en riktig Carro man ut
https://www.instagram.com/p/BOnf_dlgH7P/ ganska lik Agge

Aha! både August och Carro följer Feministpsykologen som visar
sig vara Maria Farm https://www.instagram.com/feministpsykologen/
Det förklarar vem som dragit i trådarna på senare tid för att vänsterkvinner är med varje år

Citat:
2009-2019 från bulligt tonårsface till vuxen människa
Inte vuxen kvinna alltså

Citat:
Hörni gullhönor
Sluta köna oss!

Citat:
Har utvidgat dejtandet och blir numera inte bara kär i cis-män (thank god). Har blivit ännu mer feminist och ännu mer vänster.
Jag föreslår att Agust målar ett blackface på skoj det är nog vad som händer i nästa avsnitt när hon anklagar honom för att skada människor

En dejt me Stina Wolter
https://www.instagram.com/p/B3rjH5NlJ9U/

Och hon har bott i vänsterkollektiv där sopnedkastet funkade som toalett
Citat:
Har haft alldeles för kul för att ta foton så det får bli en tb till kollektivtiden i stället
gänget hette tydligen kollektivetpsykhuset https://www.instagram.com/p/Bw4CSonB0Ug/

Carro gör nikotinreklam
https://www.instagram.com/p/BJ2H_-sDNGf/

Sån här het frisyr borde hon ha jämnt
https://www.instagram.com/p/8Fd_mRtTEA/

Sammanfattningsvis, Carro är ganska lik Lena Philipsson
https://www.instagram.com/p/CrJmjrwM5My/ (jag har lite långsamm processing speed, men spot on)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-04 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in