2023-05-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är ju inte klok. En sån som skulle ringa KGB direkt och ange sin granne för att dom drack coca cola. Eller skvallrat för ledningen i Jehovas vittnen om hennes man ätit en bit födelsedagstårta. Tänkte Kalle så ytligt att ”hon har rött hår och ring i näsan så hon passar ihop med Agust”? Minns inte vad dom menade att hon har som han behövde… En inre, nitisk polis? Det behöver man om man är en fri själ?

Anledningen till att SVT parade ihop dem är för att dem jävla södermediafittorna har aldrig satt foten i en vanlig småstad; de inser inte att septumring och rött hår är väldigt vanligt runt omkring i småstadssverige, och är absolut inte ett tecken på att man är hippie, man kan vara lika mycket av en npc för det.

Däremot måste jag påpeka att carros hår är väldigt fint, det lägger sig bra även när det är tovigt eller typ precis på morgonen! Imponerande att se någon ha ett hårsvall som gör sig bättre när det är "messy"
Citera
2023-05-03, 10:29
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har ofta undrat vad som händer med människor som ”måste sova sina timmar”, ”intd får bli störd när jag sover” och ”vill gå och lägga sig tidigt” när de får barn. Okej en del bebisar är lugnare än andra men upp på natten x antal gånger måste man ju. Får man ett kolikbarn så kan man räkna med vrålskrik från kl 18 till 04-05 varje natt… utan uppehåll… i månader… på dagen kanske de sover någon timme och har man tur hinner man vila lite själv då. Annars får man anpassa sig till obefintlig sömn i månader.

Vi skaffar inte barn
Citera
2023-05-03, 10:55
Medlem
Carro och August är en katastrofal matchning. Öppna människor behöver få leva med andra öppna människor, inte sammanväxta tråkfittor som gör världen och livet mindre.

Även synd om Carro som hade passat bra ihop med någon tråkig bonde eller sur mekaniker.
Citera
2023-05-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ja det är en klass för sig helt klart och går inte att jämföra med något jobb. Ett av mina barn sov inte en natt på 4 år...och det var tusen ggr tuffare än när jag jobbade heltid natt och pluggade heltid samtidigt. Sov nog ca 2-3 h/dygn då, men var inte ens hälften så mentalt sliten som när man skulle passa skrikiga barn utan sömn år in och år ut. Tror det blir tufft för Arvid att inte kunna ha sina rutiner och att han inte kan planera. Barnet styr, föräldern får bara åka med.

Återigen. Det är oerhörda krav på mental styrka, mognad och social kompetens för att bli antagen till den jägarutbildning som Arvid gått igenom. Det finns ingenting som tyder på att han är sämre lämpad än någon annan att få ett "kolikbarn" än de andra slashasarna. Snarare precis tvärtom.

Småbarn är skitjobbiga. Jag vet. Har två stycken med fem års mellanrum så levde i småbarnskaos i nära 10 år.
Citera
2023-05-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Anledningen till att SVT parade ihop dem är för att dem jävla södermediafittorna har aldrig satt foten i en vanlig småstad; de inser inte att septumring och rött hår är väldigt vanligt runt omkring i småstadssverige, och är absolut inte ett tecken på att man är hippie, man kan vara lika mycket av en npc för det.

Däremot måste jag påpeka att carros hår är väldigt fint, det lägger sig bra även när det är tovigt eller typ precis på morgonen! Imponerande att se någon ha ett hårsvall som gör sig bättre när det är "messy"

Jag tror att det här är spot on. De fick in en ansökan till programmet från Agust och tänkte "Fan vad kul, han var unik och spexig!", men sedan hade de inte fått in någon ansökan från någon annan som var det minsta annorlunda så då tänkte de "Då kör vi på Carro, hon ha ju i alla fall ring i näsan".
Jag tror att Carro vill vara ihop med en kille som är helt vanlig och lite tråkig, där hon får vara den som är lite "crazy" för att hon gillar att dricka öl och har en kul hårfärg. Hon hade passat bättre ihop med nästan vem som helst av de andra killarna i programmet (utom Arvid kanske).

Har ni förresten sett att Alexander har ett öppet instagramkonto där han skriver lite behind the scenes-info efter varje avsnitt? Det var trevligt, tyckte jag. Alx_83 heter han där.
Citera
2023-05-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det där är en felaktig slutsats. Att ha rutiner är ett tecken på mental styrka snarare än något annat.

Hans utbildning och roll uppe i Arvidsjaur på K4 är betydligt tuffare än att ha bebis. Lovar dig att du inte får sova som du vill i det militära. Åtminstone inte som jägarsoldat.

Att ha bebis är jobbigt men trots allt klarar i princip alla av det. Så är inte fallet på K4.

Rutiner är definitivt bra. Tror nästan alla har för lite rutiner i livet.

Däremot måste man klara av att hantera om det inte blir enligt rutin på ett bra sätt. Nu har inte jag sett senaste avsnittet så om Arvid gjorde det eller inte kan jag inte uttala mig om.
Citera
2023-05-03, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Rutiner är definitivt bra. Tror nästan alla har för lite rutiner i livet.

Däremot måste man klara av att hantera om det inte blir enligt rutin på ett bra sätt. Nu har inte jag sett senaste avsnittet så om Arvid gjorde det eller inte kan jag inte uttala mig om.

Vad tror du att utbildningen till jägare eller överhuvudtaget som militär går ut på?! Jo att klara av totalt kaos som krig innebär, kanske frysa 3 år i sträck, verkligen inte få sova när man vill osv, och försöka så gott det går att ha rutiner i livsfarligt kaos där livet hela tiden står på spel. Vet inte vad ni snackar om. Det är nog svårare för gemene dataspelsberoende slusk som är van att gå och lägga sig sent och tänker att allt är mañana.
Citera
2023-05-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hur tror du att Fredrik kommer resonera då? Jag har svårt att tro att dom väljer varandra själva. Inte för att det är nåt fel på nån av dom, jag tycker bägge är fina människor och ser bra ut, men tycker inte nån av dom verkar trivas i den andres sällskap eller få ut något av det här mer än att dom nu har någon att komma hem till.

Jag tror att Fredrik gör som Stina bestämmer. De är ett fint par, potentialen finns men det känns inte som att de drabbats av stora passionen och att attraktionen kanske inte är omedelbar, känns mer som att om det blir något kommer det växa fram.
Citera
2023-05-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
Håller med om allt! Killarna är verkligen snygga allihop. Särskilt Arvid, jag kan verkligen inte motstå en fräknig man, mums.

Saknar också Grävis! Hoppas han mår bra!

Och till sist: Free Agust!
Håller med om Arvid, hans hy är dessutom gyllene och nästan gul som på en Simpson?! Är det BUS månne. Hur som helst så får han gärna sitta och babbla i Malou och andra program bara han har tighta kläder och välkammat hår och det där charmiga leendet.
Citera
2023-05-03, 12:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
... Finns det ens en hjärtdiagnos som stämmer med de symptom Lina beskriver?

Jag gissar att hon har spasmangina. Kärlkramp orsakad av att kärlen drar ihop sig och orsakar tillfällig syrebrist till motsats till kärlkramp orsakad av att blodkärl är ihopkleggade av fetter. Det är min förståelse efter #4.
Citera
2023-05-03, 12:43
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
... tvätta-hunden scenen...

Jag trodde det var hunden som var allergisk mot andra hundar. Det kan tydligen vara så idag.
Citera
2023-05-03, 13:09
Medlem
FedupFlorences avatar
Hittade årets säsong häromdagen, såg flera avsnitt på rad och det här året verkade hoppfullt. Sen såg jag de parallella intervjuerna med "experterna". Jag har varit kritisk mot den här produktionen främst och primärt för deras oförståelse för attraktionens betydelse i parbyggandet. Det är inget man kan kringgå. Det som de själva hellre beskriver som utmaningar, vad jag vill ha kontra det jag behöver på kort och lång sikt. Det har inte heller fungerat för produktionen tidigare. I tittarsiffror men inte i uppdragets utfall.

I #1 säger "experten" Fredrik (som en kritik mot tidigare års nederlag) att panelen nu har valt att skippa sökandes kravlistor och vidare att "...attraktion är enkelt... det är framtiden som är svår..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in