2023-05-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
White trash är väl snarare ankläppar, enorma silikonbröst och blonderat hår (som Sigrid i Min mamma din pappa). Finns inget trashigare enligt mig.

Absolut har du rätt i att det också är white trash, men jag tycker nog att dåligt färgat hår med utväxt, ring i näsan på landsbygden, billiga kläder och tatueringar också är en varning. Jag kan ge mig på att hon åker till Ölands campingar på semestern eller kanske Ullared och bor i stuga. Klarar djur bättre än människor. Är med i kommunal, förmodligen gråsosse, men vill framstå som vänster. Har mindervärdeskomplex, vilket förklarar varför hon måste jävlas med Agust.
Citera
2023-05-03, 20:44
Medlem
Kumikamelis avatar
Carro är en fin person tycker jag att det verkar som. Hon har väldigt rak personlighet vilket vissa har svårt att ta, men tycker inte hon förtjänar all kritik hon har fått.
Citera
2023-05-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumikameli
Carro är en fin person tycker jag att det verkar som. Hon har väldigt rak personlighet vilket vissa har svårt att ta, men tycker inte hon förtjänar all kritik hon har fått.

Du har säkert rätt. Jag tror att det vi ser är en obekväm Carro som inte är ett dugg attraherad av sin äkta make. Så det är uttryck för det inre missnöjet vi ser hos henne, hon kommer inte till sin rätt. Om hon hade haft minsta lilla karaktär och integritet hade hon avslutat programmet och åkt hem. Det är detta jag föraktar hos deltagare som Susanna och Märta och nu Carro, att de fortsätter genomlida programmet och straffar sina äkta män. Jag fattar att de utsätts för påtryckningar, men lite intregritet måste man väl ha om man är utbildad djursjukskötare? Eller?
Citera
2023-05-03, 21:08
Medlem
Akacia2050s avatar
Klarade inte se mer än några sekunder. Vidrigt program. TV4 har ingen värdighet.
Citera
2023-05-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Att älta känslor som kvinnor gör tycker inte jag att jag gör med mina vänner men att söka stöd när man är nere (utan att älta det i dagar), relationsråd (ex när jag tvekade om jag skulle separera från mitt ex) är normalt bland mina vänner och vi är knappast feministiska hens.

Har genom åren även fått bra råd om livet, vänskap och relationer från mina föräldrar och min mormor. Hade inte varit den jag är idag om jag inte stött och blött saker med dem.

Men är jag riktigt ledsen eller sur då vill jag processera helt på egen hand, i all fall initialt och så är nog många män.

Mitt perspektiv kanske är lite skevt eftersom jag aldrig haft någon relation eller varit på en enda dejt, och det vet ju mina kompisar om så varför skulle de prata med mig om relationer?

Men det känns spontant som att det skulle vara väldigt märkligt att prata om sånt med mina kompisar, och de har ju aldrig visat någon indikation på att prata om det heller.
Citera
2023-05-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Klarade inte se mer än några sekunder. Vidrigt program. TV4 har ingen värdighet.
Vadå tv4?
Citera
2023-05-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag reflekterade över en sak gällande senaste avsnittet, som jag också gjorde efter det första. I senaste avsnittet sitter Alexander och pratar med en killkompis om känslor och relationer. Precis som i första avsnittet där flera av de manliga deltagarna gjorde samma sak.

Är det här vanligt förekommande tror ni, eller är det så att den typen av person som söker till programmet också är den typen av person som har sådana konversationer? För jag kan inte känna igen mig alls i detta, jag har aldrig haft någon konversation med en kompis om känslor eller relationer och liknande och det skulle kännas oerhört främmande att prata om med någon annan om det.

Eller det kanske är ganska regisserade scener där de har blivit tillsagda att prata om dylikt?

Produktionen styr upp allt som sker, således även telefonsamtal med kompisar, som får sig tilldelat frågor/ämnen att ta upp.
Citera
2023-05-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Mitt perspektiv kanske är lite skevt eftersom jag aldrig haft någon relation eller varit på en enda dejt, och det vet ju mina kompisar om så varför skulle de prata med mig om relationer?

Men det känns spontant som att det skulle vara väldigt märkligt att prata om sånt med mina kompisar, och de har ju aldrig visat någon indikation på att prata om det heller.
Man är väl olika? Med vissa pratar jag allt möjligt (ex stöttar jag en polare vars fru inte verkar kunna bli gravid vilket är oerhört jobbigt för honom) medan andra goda vänner blir det annat ex hjälper i karriären eller så.

Nära vänskap är väl att man kan prata om vad som helst så länge man inte ältar, sedan att man kanske inte alltid gör det är väl en annan sak.

Menar du att du inte har några kompisar som du kan fråga om råd rörande dejting och relationer? I sådana fall hade jag om jag var du utökat kompiskretsen.
Citera
2023-05-03, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Läste du mitt inlägg?
Jag var inte kritisk till Arvid över huvud taget. Tvärtom, anser jag att han gör helt rätt som har många tydliga rutiner i livet.

Nej det stämmer, jag var upptagen medans jag skrev och såg när jag postat att jag egentligen vände mig mer till andra än dig, andra som var mer kritiska till hans ev pappa-kompetens. Jag tror att Arvid skulle bli en helt fantastisk pappa och någons äkta make om han skulle vilja det, börjar dock känna att jag tror inte någon av paren ”behöver” varandra. Dom flesta verkar ta programmet som en lärdom och går sen ut och hittar en bättre match själva…
Citera
2023-05-03, 22:21
Medlem
Jag hittade instagrammen från deltagarna, om nån annan vill läsa. Alexander beskriver förutsättningarna för inspelningen så bra, t ex att de fock gifta sig 4 gånger för att det skulle bli bra i bild.

Alexander: https://www.instagram.com/alx_83/

Carro: https://www.instagram.com/carrolinski/

Lina: https://www.instagram.com/linatomikas/

Arvid: https://www.instagram.com/carl.arvid.stark/

Ida: https://www.instagram.com/idalind87/

Agust: https://www.instagram.com/agust.helgason/

Stina: https://www.instagram.com/stinalinnea_/

Fredrik: https://www.instagram.com/freddalindberg/
Citera
2023-05-03, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att i just det här programmet är det regisserat. Lika väl som när jag läser deltagarnas instagram och de säger att en del av programmet handlar om att få oss tittare att börja prata och reflektera hemma, som om det är nån jävla stasi-tv där vi ska uppfostras. Detta är ju en så kvalitativt låg produktion som utnyttjar deltagarna, särskilt de som medvetet felmatchas under årens lopp. Den reflektionen saknas helt hos deltagarna. Hur jävla dumma är de som söker till programmet?? Producenternas enda mål är att få deltagarna att hålla ihop i 5 veckor. Till vilket pris som helst, även till priset av den psykiska hälsan.

Arvid och Ida och Fredrik och Stina verkar fixa detta, oavsett hur det går. Det var en bra grej som Ida sa, att oavsett om hon blir sårad eller ej så skiter hon i det för hon vill ge det en chans. Det är en bra inställning och trots att dom är det paret som är mest attraherade av varandra så får jag inte intrycket av att någon av dom riskerar att gå ur detta skadade, då dom verkar vara stabila från början bägge två. Får en känsla av att båda egentligen har sina hjärtan skyddade och skyndar långsamt egentligen, trots att dom fysiskt flirtar och ger varandra närhet och bekräftelse…

Annars håller jag med dig, programmet är sjukt oetiskt och det hade ju varit en sak om det inte vore SVT som sände det eller psykologer som lägger sin tyngd bakom manipulerandet av sökande. Tycker det är jättefult och inte borde vara tillåtet av dom att göra dom här matchningarna samt uppmana alla att stanna tillsammans när dom gör det bakom sina titlar och legitimationer.
Citera
2023-05-03, 22:29
Medlem
Huzzahs avatar
Nu har jag sett ikapp alla avsnitten (snark, hade tydligen sett avsnitt 3 redan men helt glömt bort det pga SÅ tråkigt).. Och jag har faktiskt bara en enda fråga till August:
Vad i helvete är det du har tatuerat på ryggen??:0
Vi gissade på nån slags bevingad liemansörn med skinnjacka.. men jag gissar att det är mer komplicerat än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in