Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Jag tror att i just det här programmet är det regisserat. Lika väl som när jag läser deltagarnas instagram och de säger att en del av programmet handlar om att få oss tittare att börja prata och reflektera hemma, som om det är nån jävla stasi-tv där vi ska uppfostras. Detta är ju en så kvalitativt låg produktion som utnyttjar deltagarna, särskilt de som medvetet felmatchas under årens lopp. Den reflektionen saknas helt hos deltagarna. Hur jävla dumma är de som söker till programmet?? Producenternas enda mål är att få deltagarna att hålla ihop i 5 veckor. Till vilket pris som helst, även till priset av den psykiska hälsan.
Arvid och Ida och Fredrik och Stina verkar fixa detta, oavsett hur det går. Det var en bra grej som Ida sa, att oavsett om hon blir sårad eller ej så skiter hon i det för hon vill ge det en chans. Det är en bra inställning och
trots att dom är det paret som är mest attraherade av varandra så får jag inte intrycket av att någon av dom riskerar att gå ur detta skadade, då dom verkar vara stabila från början bägge två. Får en känsla av att båda egentligen har sina hjärtan skyddade och skyndar långsamt
egentligen, trots att dom fysiskt flirtar och ger varandra närhet och bekräftelse…
Annars håller jag med dig, programmet är sjukt oetiskt och det hade ju varit en sak om det inte vore
SVT som sände det eller
psykologer som lägger sin tyngd bakom manipulerandet av sökande. Tycker det är jättefult och inte borde vara tillåtet av dom att göra dom här matchningarna samt uppmana alla att stanna tillsammans när dom gör det bakom sina titlar och legitimationer.