2023-05-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Carro och August är en katastrofal matchning. Öppna människor behöver få leva med andra öppna människor, inte sammanväxta tråkfittor som gör världen och livet mindre.

Även synd om Carro som hade passat bra ihop med någon tråkig bonde eller sur mekaniker.

Carro är ett exempel på falsk marknadsföring. Hon har färgat håret rött och har ring i näsan för att framstå som alternativ och annorlunda i den lilla hålan där hon bor. Egentligen är hon precis lika tråkig och konformistisk som sina fyrkantiga grannar, men det vill hon inte låtsas om. Misstänker att hon åker till Ullared så ofta hon kan.
Citera
2023-05-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det där är en felaktig slutsats. Att ha rutiner är ett tecken på mental styrka snarare än något annat.

Hans utbildning och roll uppe i Arvidsjaur på K4 är betydligt tuffare än att ha bebis. Lovar dig att du inte får sova som du vill i det militära. Åtminstone inte som jägarsoldat.

Att ha bebis är jobbigt men trots allt klarar i princip alla av det. Så är inte fallet på K4.

Du blandar ihop jobb och privatliv, det är helt skilda saker. Finns väl ingen tvekan om att jobb är nr 1 för Arvid. Han är troligtvis inte typen som försummar sitt jobb om det blir tufft, däremot sitt privatliv. Har väldigt svårt och se att han sätter andras behov före sina egna. Hans yrke verkar vara hans allt.

Jag skulle säga att det är få som klarar av balansen mellan familjeliv, karriär och samtidigt må bra på riktigt. De som lyckas med den biten imponerar betydligt mer än vad folk lyckats med yrkesmässigt eller vilka diplom som hänger på väggen där hemma.
Citera
2023-05-03, 13:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
... falsk marknadsföring. Hon har färgat håret rött och har ring i näsan för att framstå som alternativ och annorlunda

Är rött hår och piercing idag marknadsföring? Jag tror att många uppfattar att det är basic och (bra eller) dålig estetik.
Citera
2023-05-03, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hittade årets säsong häromdagen, såg flera avsnitt på rad och det här året verkade hoppfullt. Sen såg jag de parallella intervjuerna med "experterna". Jag har varit kritisk mot den här produktionen främst och primärt för deras oförståelse för attraktionens betydelse i parbyggandet. Det är inget man kan kringgå. Det som de själva hellre beskriver som utmaningar, vad jag vill ha kontra det jag behöver på kort och lång sikt. Det har inte heller fungerat för produktionen tidigare. I tittarsiffror men inte i uppdragets utfall.

I #1 säger "experten" Fredrik (som en kritik mot tidigare års nederlag) att panelen nu har valt att skippa sökandes kravlistor och vidare att "...attraktion är enkelt... det är framtiden som är svår..."

Det där är så sjukt att han kommer undan med att säga utan kritik för det är ju en fet lögn. Dom har alltid skitit i deltagarnas ”kravlistor”! Tex när den där strumpslisken sa att hans enda krav typ var att bli matchad med en icke-rökare då rökare och rök var det äckligaste han visste. Han blev matchad med en storrökande kvinna, tror även att hon var 8 år äldre. Mycket vacker och underbar var hon men precis som han redan sagt till ”experterna” så var det en dealbreaker för honom.
Eller hon, Keeping Up Appearances, Hyacinth Bucket som verkligen varit tydlig med att hon önskade sig en man med pengar och dyra vanor, specifikt golf och vin-resor typ, och blev matchad med en man som helt saknade intresse för statuskonstion och att impa på andra med sina intressen, han packade sina grejer i en IKEA-kasse när han flyttade hem till henne och hans intresse var väl att dricka bärs och gå på fotboll typ.
Citera
2023-05-03, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Du blandar ihop jobb och privatliv, det är helt skilda saker. Finns väl ingen tvekan om att jobb är nr 1 för Arvid. Han är troligtvis inte typen som försummar sitt jobb om det blir tufft, däremot sitt privatliv. Har väldigt svårt och se att han sätter andras behov före sina egna. Hans yrke verkar vara hans allt.

Jag skulle säga att det är få som klarar av balansen mellan familjeliv, karriär och samtidigt må bra på riktigt. De som lyckas med den biten imponerar betydligt mer än vad folk lyckats med yrkesmässigt eller vilka diplom som hänger på väggen där hemma.

Det jag ser framför mig är att Arvid satsar allt eller inget, därför han inte redan är gift. Han har inte ”nöjt sig” när det inte känts 100. Väljer han att skaffa barn kommer han gå alla föräldrakurser och gå all in för att vara den bästa pappan han kan med samma målmedvetenhet som annars, det tror jag.
Citera
2023-05-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är rött hår och piercing idag marknadsföring? Jag tror att många uppfattar att det är basic och (bra eller) dålig estetik.

Jag tänker arg, feminist, vänster när jag ser en dylik och håller mig långt borta. Både hårfärgen och nosringen används för att signalera just de egenskaperna. Sällan du ser en hemmafru i Danderyd som har nosring.
Citera
2023-05-03, 13:59
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
... Dom har alltid skitit i deltagarnas ”kravlistor”! Tex... enda krav typ var att bli matchad med en icke-rökare då rökare och rök var det äckligaste han visste...dealbreaker för honom. ... Eller hon... varit tydlig med att hon önskade sig en man med pengar och dyra vanor... blev matchad med en man... packade sina grejer i en IKEA-kasse...

Just. Och det där var inga små saker, ingen liten puckel man kan komma över genom kommunikation och egen självrannsakning. Det där var sakliga uttryck för det som inte funkar och inte kan komma att funka.
Citera
2023-05-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag tänker arg, feminist, vänster när jag ser en dylik och håller mig långt borta. Både hårfärgen och nosringen används för att signalera just de egenskaperna. Sällan du ser en hemmafru i Danderyd som har nosring.

Ja, sådana attribut kallas för ”statements” eller värdegrundsmarkör på svenska. Vi har en osund polarisering i samhället och många vill skylta (posera) med sin fina värdegrund. Att dessa personer sedan ofta är osympatiska och snarstuckna är märkligt.
Citera
2023-05-03, 14:45
Medlem
Övervägande delen av alla kommentarer här handlar nu om Carro och Lina. Inte så konstigt med tanke på hur avsnitten på TV varit. Linas "sjukdom" provocerar rätt mycket, och Carros sätt mot Agust är svår att se på. Samtidigt är detta ett TV-program där det knappast går att ha med vanliga människor, och mest vanliga är Stina och Fredrik.

När de är med puttrar det på och inget särskilt händer. De är tillräckligt vanliga för att vara artiga mot varandra och ge matchningen en chans utan att vara elaka. Men har man med fyra sådana par, som kanske matchar varandra så där mellanbra, blir det inte så rolig tv. Kanske det blir lika händelselöst som i "Den stora älgvandringen" eller vad det nu heter.

Både Lina och Carro/Agust är med för att väcka reaktioner. Fast jag tror att tv-produktionen trodde att det var Agust som tittarna skulle gå igång på, inte Carro. Matchningen Lina - Alex följer en lång tradition av medvetna missmatchningar och Agusts personlighet kan vara bra tv. Men alternativet, fyra par som Fredrik och Stina, funkar inte eftersom GVFÖ först och främst är ett tv-program, endast i andra, eller kanske tredje hand ett program för folk som letar kärlek.
Citera
2023-05-03, 15:40
Medlem
Kolla Carros instagram, vad fint hon skriver om KAMERA-killen! https://www.instagram.com/p/CrjeExPLgbi/
Inte konstigt att det gick så trögt för Agust, han hade ju konkurrens. En annan man som satt i sovrummet hos dem innan de vaknade, efter att de somnat tom!

Kameramannen som jobbade för Ida och Arvid. Satt han månne och kikade på deras älskog han??
Citera
2023-05-03, 15:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
...

Det där var väl ändå August på rygg? Och deras brist på spark kan vi nog inte hänvisa produktionen.
Citera
2023-05-03, 15:59
Medlem
Skampis avatar
Jag blir provocerad av Carro. Hon beter sig som om August är skräp och hon själv är någon slags lottovinst. Varför? Slitet hår, ful hårfärg, kladdigt tonårssmink, slafsiga kläder...? Varför beter hon sig som när ful-Axel blev ihopparad med snygg-Märtha? Man fattar ju att Märtha fick panik, men spontant tycker jag Carro och August ligger väldigt lika på ytan (ganska vanliga personer med lite excentriska accessoarer). När man skalar av fasaden och ser vad de har inombords fattar man dock att August är en vinnande lott och Carro en nitlott. När hon säger "jag vill inte vara en tjatig morsa" vill man ju bara skrika Men var inte det då?! Låt en vuxen människa vara den han är och fokusera på hur du själv framstår? Vilken frustrerande kvinna hon varit än så länge. Men jag förutspår att den vanliga vändningen kommer i nästa avsnitt, där hon halvhjärtat ber om ursäkt för sin tjurighet och "från och med nu" ska anstränga sig, men efter 5 minuter faller tillbaks i samma tråk-beteende för det är ju så hon är bara.

Ju fler säsonger jag ser av detta så inser jag att man inte kan tvinga fram en äktenskaplig relation. Det må fungera i Indien, men i Sverige där alla vet att en skilsmässa är klar på 30 sekunder och tinder finns runt hörnet - då finns ingen poäng med att försöka få det att fungera med någon man tycker är oattraktiv/tråkig/fel för en...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in