Citat:
Ursprungligen postat av
Conjuring
Sprack argumentet så att du lägger till okänd info som inte utlämnats.
Jag är inte här för att vara snäll mot dig men jag kan lära dig om hur människor utan autism fungerar och resonerar kring abort.
Det är en gråzon. Ingen vill att nån ska göra abort. Det beror på vad som har hänt.
Okej, så det är autism du lider av alltså?
Då ska jag försöka tänka på det när jag svarar.
Vad är okänd info som inte utelämnats?
Förutom en helt obegriplig fråga?
Nej, det finns ingen gråzon om abort.
En abort är alltid att släcka ett liv och det är inte kvinnans utan ett tredje.
40 000 aborter görs varje år av kvinnor helt frivilligt och för att de sökt sig till kliniken där de får ut sina piller.
Det är minst 36 000 för många och du kan inte påstå att de alla är produkter av våldtäkter.
Det är slarv, fast man är fullt medveten om riskerna att ha oskyddat samlag.
Man kan naturligtvis diskutera om en graviditet via våldtäkt kan ge rätten att få göra abort, men det är en helt annan fråga än det generella.
Dels är det så ovanligt att det inte går att skriva en generell sån undantagsregel specifikt, för då måste du skriva undantagsregler för allt möjligt och det skulle göra vår lagbok helt omöjlig att döma efter.
Det finns redan idag lagar som talar emot andra lagar i samma lagbok.
Som nu i stället går efter tolkningar i högre instans.
Frågan om abort är dessutom en förflyttning av eget ansvar och agens för kvinnor.
Från eget ansvar till samhällets, vårdens och lagstiftarnas osv.
Mäns rättigheter på samma fråga slutar vid: Har du haft sex, får du skylla dig själv.
Nu tar kvinnan, staten och lagstiftarna över alla dina rättigheter och du som man ska bara hålla käften.
DET är svensk lag idag.