2023-05-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Straffa kvinnor som njuter av sex med andra än dem vill säga. De kvinnor som de själva har sex med ska naturligtvis göra abort om de blir gravida. Annars straffar de sina egna barn genom att vägra ge dem mat och kläder.

Men när det gäller andra än de själva ska kvinnor hålla ihop benen, gör de inte det får de inte göra abort om de blir gravida.

Ja, det är så märkligt hur de resonerar, de där abort"motståndarna".
Citera
2023-05-01, 14:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Straffa kvinnor som njuter av sex med andra än dem vill säga. De kvinnor som de själva har sex med ska naturligtvis göra abort om de blir gravida. Annars straffar de sina egna barn genom att vägra ge dem mat och kläder.

Men när det gäller andra än de själva ska kvinnor hålla ihop benen, gör de inte det får de inte göra abort om de blir gravida.

Mycket väl och träffande skrivet om (flertalet) manliga abort"motståndare".
Citera
2023-05-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Absolut! Tidigast från vecka 13 har man kunnat se att foster eventuellt kan känna smärta. Men innan vecka 13 är de så pass outvecklade att de inte kan känna vare sig smärta eller lidande.

Därav är svensk abortlagstiftning väldigt human, både för kvinna och foster. Att abort är laglig och säker, gör att kvinnor som känner sig nödgade till abort i regel gör abort innan vecka 9 och många innan vecka 7. Vilket är det bästa för både kvinna och foster: att aborten sker så tidigt som möjligt.

I länder där abort är förbjudet sker många aborter sent... Vilket riskerar att fostret kommer lida vid aborten och känna smärta vid aborten. Och dessutom riskeras kvinnans liv och hälsa.

Men detta missar abortmotståndarna... De vill bara få kontrollera kvinnors sexualitet, det är allt det handlar om. Och "straffa" de kvinnor som njuter av sex och har sex utan reproduktion som syfte.
De bryr sig inte om ifall kvinnan dör eller skadas av den illegala aborten. De bryr sig inte om ifall fostret lider och känner smärta under den sena och illegala aborten. De bryr sig inte om de barn som föds oönskade och oälskade och som kommer få lida... Det enda de bryr sig om är att straffa kvinnor som njuter av sex.
Ja , de missar att när man inte tillåter abort vid fosterskador leder det till att vissa foster i senare delen av graviditet måste medicineras eftersom de annars lider av smärtor
Citera
2023-05-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja , de missar att när man inte tillåter abort vid fosterskador leder det till att vissa foster i senare delen av graviditet måste medicineras eftersom de annars lider av smärtor

Ja, fy fan.
Det är faktiskt mycket mer humant att abortera foster med svåra fosterskador.
Citera
2023-05-01, 23:02
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det fetade: Män och kvinnor förlorar inte rätten till sina kroppar efter samlag.
Jag beklagar att även du sovit på biologitimmarna, men det är där och då nytt liv startar.
Ett liv du som kvinna getts tillåtelse att döda eller behålla efter eget behag utan att behöva ta något som helst hänsyn alls till de två andra liven du förändrar i processen.

Den form av abortlagstiftning vi har nu måste få diskuteras mer eftersom 40 000 aborter görs i Sverige varje år.
Många är återfallsaborterare dessutom.

Det duger inte att ha abort som preventivmedel för ett ansvarslöst leverne.
Ska det vara så svårt att förstå?
Citera
2023-05-01, 23:02
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
I sedvanlig ordning tappar du greppet om frågeställningen och hornar du in på det ena av benen och försöker suga den mjuk.
Hyckleri är när man påstår två helt olika saker om en sak och anser att båda kan vara sanna.
Beroende på vad som passa bäst just då.
Konsekvenstänk, logik och tillräknelighet kastas ut genom fönstret.

Och sen kommer du med mer blaablaablaa om något helt annat.
En abort är att släcka ett liv. Fakta,
Vid några veckor är det ett embryo, vid några veckor till är det ett foster och efter några månader är det ett barn som håller på att utvecklas.
Och nej, det är inte klart ens när man föder fram det. Inte ens efter två, fem eller tio år, faktiskt.
Det klarar sig själv först som tonåring, normalt.

Man kan se olika gränser vid abort, men den kvinna som tror och påstår att det handlar om hennes kropp förlorar den rätten när hon särat på benen och låtit en man spruta in sin säd i hennes slida.

Precis som det är för mannen, när han skulle behållit den i byxan.
Om din mamma blir gravid genom våldtäkt så tycker du att hon ska behålla barnet. Vilken snäll son hon har uppfostrat.
Citera
2023-05-01, 23:04
Medlem
GaylordYankers avatar
.
Senast redigerad av GaylordYanker 2023-05-01 kl. 23:09.
Citera
2023-05-01, 23:09
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Man blir inte gravid som död.
Hade hon inte varit det i tio år, hade hon ändå passerat klimakteriet och inte kunnat få fler barn.

Jag är inte här för att vara snäll mot dig. Tvärtom.
Jag är här för att lära dig något om livet, du inte får från mainstream media.
Sprack argumentet så att du lägger till okänd info som inte utlämnats.

Jag är inte här för att vara snäll mot dig men jag kan lära dig om hur människor utan autism fungerar och resonerar kring abort.

Det är en gråzon. Ingen vill att nån ska göra abort. Det beror på vad som har hänt.
Citera
2023-05-01, 23:16
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring

Jag är inte här för att vara snäll mot dig men jag kan lära dig om hur människor utan autism fungerar och resonerar kring abort.

Det är en gråzon. Ingen vill att nån ska göra abort. Det beror på vad som har hänt.
Okej, så det är autism du lider av alltså?
Då ska jag försöka tänka på det när jag svarar.
Vad är okänd info som inte utelämnats?
Förutom en helt obegriplig fråga?

Nej, det finns ingen gråzon om abort.
En abort är alltid att släcka ett liv och det är inte kvinnans utan ett tredje.

40 000 aborter görs varje år av kvinnor helt frivilligt och för att de sökt sig till kliniken där de får ut sina piller.
Det är minst 36 000 för många och du kan inte påstå att de alla är produkter av våldtäkter.
Det är slarv, fast man är fullt medveten om riskerna att ha oskyddat samlag.

Man kan naturligtvis diskutera om en graviditet via våldtäkt kan ge rätten att få göra abort, men det är en helt annan fråga än det generella.
Dels är det så ovanligt att det inte går att skriva en generell sån undantagsregel specifikt, för då måste du skriva undantagsregler för allt möjligt och det skulle göra vår lagbok helt omöjlig att döma efter.
Det finns redan idag lagar som talar emot andra lagar i samma lagbok.
Som nu i stället går efter tolkningar i högre instans.

Frågan om abort är dessutom en förflyttning av eget ansvar och agens för kvinnor.
Från eget ansvar till samhällets, vårdens och lagstiftarnas osv.
Mäns rättigheter på samma fråga slutar vid: Har du haft sex, får du skylla dig själv.
Nu tar kvinnan, staten och lagstiftarna över alla dina rättigheter och du som man ska bara hålla käften.

DET är svensk lag idag.
Senast redigerad av Flickfotograf 2023-05-01 kl. 23:19.
Citera
2023-05-01, 23:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Vilket argument?
Citera
2023-05-01, 23:36
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Okej, så det är autism du lider av alltså?
Då ska jag försöka tänka på det när jag svarar.
Vad är okänd info som inte utelämnats?
Förutom en helt obegriplig fråga?

Nej, det finns ingen gråzon om abort.
En abort är alltid att släcka ett liv och det är inte kvinnans utan ett tredje.

40 000 aborter görs varje år av kvinnor helt frivilligt och för att de sökt sig till kliniken där de får ut sina piller.
Det är minst 36 000 för många och du kan inte påstå att de alla är produkter av våldtäkter.
Det är slarv, fast man är fullt medveten om riskerna att ha oskyddat samlag.

Man kan naturligtvis diskutera om en graviditet via våldtäkt kan ge rätten att få göra abort, men det är en helt annan fråga än det generella.
Dels är det så ovanligt att det inte går att skriva en generell sån undantagsregel specifikt, för då måste du skriva undantagsregler för allt möjligt och det skulle göra vår lagbok helt omöjlig att döma efter.
Det finns redan idag lagar som talar emot andra lagar i samma lagbok.
Som nu i stället går efter tolkningar i högre instans.

Frågan om abort är dessutom en förflyttning av eget ansvar och agens för kvinnor.
Från eget ansvar till samhällets, vårdens och lagstiftarnas osv.
Mäns rättigheter på samma fråga slutar vid: Har du haft sex, får du skylla dig själv.
Nu tar kvinnan, staten och lagstiftarna över alla dina rättigheter och du som man ska bara hålla käften.

DET är svensk lag idag.
Du citerade min respons till en användare som svarade på din bekostnad. Vilken tillfällighet.

Men du hoppade över det jag skrev till dig så du får en chans att besvara min fråga.

Om din mamma blir gravid genom våldtäkt så tycker du att hon ska behålla barnet?
Citera
2023-05-02, 05:51
Medlem
Citat:
Du citerade min respons till en användare som svarade på din bekostnad. Vilken tillfällighet.

Men du hoppade över det jag skrev till dig så du får en chans att besvara min fråga.

Om din mamma blir gravid genom våldtäkt så tycker du att hon ska behålla barnet?

Ok. Våldtäkter, incest och andra avarter som resulterar i graviditet: Lagstifta att kvinnor får göra vad de vill; bränna barnen på bål efter de är födda, abortera dem fram tills dagen innan, abortera med vilka stående medel som finns tillgängliga och staten betalar för ingrepp, konvalencens, sjukskrivning 1 månad efter och fri tillgång till uppföljande vård i all tid forever efter..

Motkrav från staten: En polisanmälan på våldtäkten. Thats it!

Så, låt oss nu fokusera på de resterande 99,5% av graviditeterna.. Mkay?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in