Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-26, 17:43
  #13273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Du försöker bygga en bild av honom baserat på FUP. Där vittnen inte är ärliga. Och du väljer att ta saker ur kontext.

Jag vet från verkligheten vilka han hängt med och var. Jag känner till just det området och klientelet. Jag har hört berättelser. Jag har stött på honom.
Han drack öl med folk på plats dagen, eller dagarna efter. Precis som efter alla gånger han flippat. Skillnaden var att det var riktat mot en kvinna, vilket ska vara big no, no i kretsarna, till skillnad att sparka sönder käken på valfri man som man tycker representerar ett annat lag.

Dunning-Kruger i galopp.
Berätta gärna om vad du hört och sett, gällande Martin.

Det har ju framkommit mer än vad som står i fupen, vilka vittnen är det som ljuger?
Varför ljuger dom? För att inte bli nästa offer?
2023-04-26, 17:48
  #13274
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men är du dum i huvudet..? Dum fråga för det vet jag ju redan att du är. Tror du att någon som känner Martin, skulle våga snacka annat än positivt om honom i polisförhör.? De blir offentliga i Sverige, som del av fuppen, och det visste naturligtvis både Martin och polarna. De hade varit med förr. Det finns anledningar till att Sd vill införa anonyma vittnen...
Den som står för det kapitalet är nog snarare du. Luftspalten personifierad....

Läser man inte FUP i sin helhet och utgår från
annat i media - så kan man säkert vilka försöka få det till det du gör.

Nån är flyktigt bekant i en viss krets, dvs de spelar i ett band ihop. En har träffat MJ i bara ett halvår. Martin påstår han skäms över en kvinnomisshandel.

Jämför man med A*"ngelica så ser man snarare hur han jiddrar med dem på snudd identiskt samma sätt.

MB, som känt MJ i sex år håller inte nån låg profil alls i förhör.
Han är knappast daltande i sitt ordval i förhör.

Den som känt MJ i fyra år vet om hans bakgrund. Han nämner dock inte kvinnomisshandel. Hans sambo tränar ihop med MJ.
De båda verkar snarare inbilla sig att MJ vill starta om; att det är därför han gillar att umgås med dem.
Förvisso inte "guds bästa barn" men nog är det allt som MJ säger om svartsjuka?
Ang C lyser naivitet som i neon, att hon köpt hans versioner.

Så nej. Likt att FR inte har en susning om att MJ misshandlat A*ngelica, så är det inte troligt alls att de är kuvade och ger en falsk bild som du vill ha det till.

Att de sen inte sätter sig upp mot MJ tar jag däremot för troligt, dvs om han är packad eller påtänd.

Enligt dig är alltså männen - som aldrig åkt på stryk - fegare än de överlevande kvinnorna han misshandlat?
Lotta mördades, A är den fjärde som anmält.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 17:51.
2023-04-26, 17:52
  #13275
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den som står för det kapitalet är nog snarare du. Luftspalten personifierad....

Läser man inte FUP i sin helhet och utgår från
annat i media - så kan man säkert vilka försöka få det till det du gör.

Nån är flyktigt bekant i en viss krets, dvs de spelar i ett band ihop. En har träffat MJ i bara ett halvår. Martin påstår han skäms över en kvinnomisshandel.

Jämför man med A*"ngelica så ser man snarare hur han jiddrar med dem på snudd identiskt samma sätt.

MB, som känt MJ i sex år håller inte nån låg profil alls i förhör.
Han är knappast daltande i sitt ordval i förhör.

Den som känt MJ i fyra år vet om hans bakgrund. Han nämner dock inte kvinnomisshandel. Hans sambo tränar ihop med MJ.
De båda verkar snarare inbilla sig att MJ vill starta om; att det är därför han gillar att umgås med dem.
Förvisso inte "guds bästa barn" men nog är det allt som MJ säger om svartsjuka?
Ang C lyser naivitet som i neon, att hon köpt hans versioner.

Så nej. Likt att FR inte har en susning om att MJ misshandlat A*ngelica, så är det inte troligt alls att de är kuvade och ger en falsk bild som du vill ha det till.

Att de sen inte sätter sig upp mot MJ tar jag däremot för troligt, dvs om han är packad eller påtänd.

Enligt dig är alltså männen - som aldrig åkt på stryk - fegare än de överlevande kvinnorna han misshandlat?

Men LÄS vad folk skriver i tråden, som har träffat honom på riktigt! Du fantiserar ju bara. Och JA männen är "fega" - eller rädda om sig - för de vet att de är chanslösa mot en person som Martin, om han flippar. Det skulle vem som helst vara. Behövs bara en blick ur ögonvrån, så känner man att denne man är farlig. Det är nog bara du och Lotta i hela världen som skulle kunna missa det.
2023-04-26, 17:52
  #13276
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Gissar att han fick försöka lägga mer band på sig när han var ute, nu när han sitter inne har han inget att förlora och har tappat det lilla vett och sans han hade, antar jag.

Livsfarlig, är han hur som helst.

Det borde läggas på mer tid på straffet om man misshandlar andra i fängelset. Gör man det ute döms man ju för misshandel och får straff. Det ska gälla för fängelsekunder också
2023-04-26, 17:56
  #13277
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det borde läggas på mer tid på straffet om man misshandlar andra i fängelset. Gör man det ute döms man ju för misshandel och får straff. Det ska gälla för fängelsekunder också
Det trodde jag var en självklarhet, men det görs alltså inte?!
2023-04-26, 17:58
  #13278
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men LÄS vad folk skriver i tråden, som har träffat honom på riktigt! Du fantiserar ju bara. Och JA männen är "fega" - eller rädda om sig - för de vet att de är chanslösa mot en person som Martin, om han flippar. Det skulle vem som helst vara. Behövs bara en blick ur ögonvrån, så känner man att denne man är farlig. Det är nog bara du och Lotta i hela världen som skulle kunna missa det.
Nej. Skillnaden är att MJ aldrig gett sig på dem med våld.
Han slår inte sin bekantskapskrets.

Jag ser ingen anledning att "läsa i tråden" om MJs repertoar. FUP är fullt tillgängligt, domar likaså.

Däremot lär du behöva skilja på icke vetskap om kvinnomisshandel versus hans övriga våldskapital alternativt hur han beter sig mot män innanför fängelseväggarna.

Han gör omskrivningar eller döljer förstnämnda helt. Att det sen är ute i media EFTER mordet stör helylle-Martin av givna skäl.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 18:01.
2023-04-26, 17:59
  #13279
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det trodde jag var en självklarhet, men det görs alltså inte?!

Det verkar ju inte så. En skribent säger nu att Martin har grovt misshandlad en äldre man där inne och ingenting har vi läst om att han åtalats, dömts och fått förlängt straff för det.
2023-04-26, 18:00
  #13280
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Skillnaden är att MJ aldrig gett sig på dem med våld.
Han slår inte sin bekantskapskrets.

Jag ser ingen anledning att "läsa i tråden" om MJs repertoar. FUP är fullt tillgängligt.

Däremot lär du behöva skilja på icke vetskap om kvinnomisshandel versus hans övriga våldskapital alternativt hur han beter sig mot män innanför fängelseväggarna.

Han gör omskrivningar eller döljer förstnämnda helt. Att det sen är ute i media EFTER mordet stör helylle-Martin av givna skäl.

Men FATTAR du inte? FUP är ju bara den officiella versionen av sanningen. Det som vittnena har berättat. Sedan vet vittnena naturligtvis mycket mer, men det berättar dom inte i polisförhör. Av uppenbara skäl.
2023-04-26, 18:00
  #13281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Berätta gärna om vad du hört och sett, gällande Martin.

Det har ju framkommit mer än vad som står i fupen, vilka vittnen är det som ljuger?
Varför ljuger dom? För att inte bli nästa offer?

Om man är polare är man lojal. Om man är i vissa kretsar pratar man inte med polis ö.h.t.
Och ja, klart det kan bli repressalier. Det är sånt som Martin hotar med dagarna i ända. DET framgår tydligt i FUP.
Och helt mänskligt vill man ju inte framställa sig själv som en naiv idiot. Att erkänna att man kände till, hade upplevt, varit inblandad i utan att agera eller ens bryta med en labil idiot som spöade brudar.

Därför är det enda gångbara vittnesmålet tjejen som stötte på honom under kvällen, natten innan mordet.

Jag fattar inte ens att jag behöver skriva det här. Jag kan inte riktigt tro att någon inte vet detta.
2023-04-26, 18:05
  #13282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Om man är polare är man lojal. Om man är i vissa kretsar pratar man inte med polis ö.h.t.
Och ja, klart det kan bli repressalier. Det är sånt som Martin hotar med dagarna i ända. DET framgår tydligt i FUP.
Och helt mänskligt vill man ju inte framställa sig själv som en naiv idiot. Att erkänna att man kände till, hade upplevt, varit inblandad i utan att agera eller ens bryta med en labil idiot som spöade brudar.

Därför är det enda gångbara vittnesmålet tjejen som stötte på honom under kvällen, natten innan mordet.

Jag fattar inte ens att jag behöver skriva det här. Jag kan inte riktigt tro att någon inte vet detta.
Det är viss skillnad mellan att vara lojal och att vara livrädd.
Precis som att respekt är någonting som en människa gör sig förtjänt av, det är inte samma sak som rädsla.
2023-04-26, 18:06
  #13283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Skillnaden är att MJ aldrig gett sig på dem med våld.
Han slår inte sin bekantskapskrets.

Jag ser ingen anledning att "läsa i tråden" om MJs repertoar. FUP är fullt tillgängligt, domar likaså.

Däremot lär du behöva skilja på icke vetskap om kvinnomisshandel versus hans övriga våldskapital alternativt hur han beter sig mot män innanför fängelseväggarna.

Han gör omskrivningar eller döljer förstnämnda helt. Att det sen är ute i media EFTER mordet stör helylle-Martin av givna skäl.

Nej. Han flippar på kvinnor i andras närhet. Du har ju precis försökt skyla över två tillfällen.

Men det är givetvis skillnad på hur han flippar med/mot kvinnor och män. Precis som med alla är de det som står dig närmast som gör dig mest illa. Det är dem du sätter högst tilltro till, de som förväntas veta o.s.v.
2023-04-26, 18:06
  #13284
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men FATTAR du inte? FUP är ju bara den officiella versionen av sanningen. Det som vittnena har berättat. Sedan vet vittnena naturligtvis mycket mer, men det berättar dom inte i polisförhör. Av uppenbara skäl.
Vad fan yrar du om?
Jag läser likaväl i media om hans våldsamma CV.

Däremot skiter jag tex i en tråduppgift från en enda icke värst trovärdig person om att dansa i lårhöga stövlar och försöker sen göra det till en trådsanning.
Som jämförelse.

MEN;
Vidden av hans kvinnomisshandel kom fram efter mordet.

Kan du öht begripa vad följande innebär?

"Däremot lär du behöva skilja på icke vetskap om kvinnomisshandel versus hans övriga våldskapital alternativt hur han beter sig mot män innanför fängelseväggarna."
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 18:10.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback