Citat:
Ursprungligen postat av
Bulten-i-Bo
Det är nog det värsta. Att folk faktiskt förstår vilket as det är. Och ändå släpper in honom när de har valet. Det hade ju inte du, Jo**a, plitar eller andra interner.
Det är ju en av gåtorna i det här. Hur någon medvetet kliver in i hans närzon. Och kliver in igen efter misshandel och mordhot. Eller sett vad han är kapabel till.
Exempelvis alla tuffa "grabbar" som bevittnade hur han skulle strimla A*gelicas ansikte mitt på Gullmars och blev ombedda att filma. Nästa dag bjuder man honom på en bira?
Du bör skilja agnarna från vetet annars är det för dig som det framstår som en gåta.
Det du nämner handlar om hot mot en kvinna.
A*ngelica:
"När jag kom tillbaka till puben stod han med några killar och sa till dem, ta upp telefonerna och börja filma å kan vi se när jag skär upp henne."
"Martin stod utanför puben med folk från puben.
Martin började skrika på A*ngelica och sa till folket från puben att de skulle ta fram sina mobiltelefoner så skulle de få se hur det ser ut när han skär sönder henne."
Personerna hoppar in i en taxi de beställt.
Sen går A*ngelica och MJ därifrån mot lgh han lånar av MB och där han då hämtar kniven.
Ensamma.
Är det troligt att dessa personer är i MJs närmsta krets?
Nej.
Därför lär det nog inte bjudas på några öl nästa dag.
" På fråga berättar A*ngelica att hon inte vet vilka personerna var som stod med Martin.
A*ngelica berättar att det var folk de träffat inne på puben."
Ingen av MJs kompisar uppger sig vara värst medvetna om MJs tidigare kvinnomisshandel.
Vad det beträffar kompisen FR är han även gemensam bekant till A och uppger sig vara chockad över hur MJ behandlat henne.
MB (som lånar ut lgh) beskriver hur han sen läser i media om allt MJ gjort mot kvinnor.
Det vill säga först retroaktivt.
Så det är nog inga problem att umgås så sett....
eftersom han varken är sanningsenlig eller beter sig som inom fängelseväggarna.
Han är sonika psykopat som ändra beteende efter behov och har skillnad på när han kan agera ut.
Att MJ är bekymrad över mediabilden och gnäller är rätt givet...