2023-03-02, 19:54
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Man lär sig av sina misstag. Sorgligt att Lotta aldrig fick den chansen.

Vill inte prata illa om dom döda men synd att hon inte dumpade MJ direkt när hon märkte att han är extremt svartsjuk av sig samt dummare än tåget med. Killen är inte den vassaste kniven i lådan direkt...

Eller att någon vän hjälpte henne. Inte insatt där och kanske någon försökte men när MJ väl kommer ut igen så bör dom flesta kvinnor hålla sig undan honom för han kommer att göra om detta igen. Så helt sjukt att han inte fick livstid eller sitta på psyket livet ut iaf. Killen har fan inte varit stabil sedan han var 15 eller nåt.
Citera
2023-03-02, 20:02
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad föll hans manliga polare för som enligt förhör höjde honom till skyarna?

Deras förhör vittnar om att han har två sidor han visar upp. Likaväl som hans ex och även kriminalvårdaren på Hall.

Martins polare MB:
"Han är en väldigt fin människa. En snäll person när han är sig själv."

Han beskriver att Martin ofta frågar hur det är med personen, han är omtänksam, väldigt snäll, en väldig känslomänniska - när han är snäll är han väldigt snäll och när han är arg är han väldigt arg. Han är social och trevlig, men han tänder väldigt snabbt och får aggressivt humör.

Martins polare AL:
"Han har ett stort hjärta som vän."

Inte den blekaste och kunde inte bry mig mindre. Finns alltid någon idiot överallt. Bara kolla på hur många brudar och säkert killar med som pratar gott om Breivik. MJ är i mina ögon en idiot, en riktig fegis, men klart det finns någon som "ser upp till honom" som en "god vän".

Minns när han slog ihjäl eller gjorde en kille till en grönsak i Falun eller var det nu var och försökte skylla ifrån sig allt på den tiden på en av sina närmaste vänner. Jäkligt schysst gjort där av MJ. Lyckligtvis klarade sig hans vän från detta men MJ åkte dit för detta har jag för mig. Är så länge sen men minns jag rätt så åkte dom bil i Falun eller nån ort, såg en kille, en främling, och MJ bad dom stanna bilen och hoppade ur och slog/sparkade praktiskt taget ihjäl killen. Minns som sagt ej om killen dog eller blev en grönsak men går säkert att Googla eller söka på. Finns mycket som MJ gjort som inte kommit fram till media så klart och när han var yngre...Och sedan eskalerade allt bara genom årens gång... Borde fått livstid nu på Lotta men icke. Och kommer att mörda igen. Var så säker på det.
Citera
2023-03-02, 20:05
Medlem
Martin kommer väl ut snart? Undrar vad som kommer hända då? Har svårt att tro att han kommer börja knyppla eller samla frimärken.
Citera
2023-03-02, 20:21
Medlem
Finns klippet från tunnelbanan kvar där Martin skrämmer ordningsvakterna? Hittar inte klippet men tydligen backar dom för att Martin är stor och elak mot dom
Citera
2023-03-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Se där.. det var tydligen fler kvinnor som föll för hans manipulerande psykopatcharm.

Men dom överlevde.

Troligen för att dom inte sminkat sig eller tagit solarium. Det är ju så begåvningsreserven här i tråden resonerar.
Visst finns det kvinnor som faller för MU. Var det inte så att. Kvällen då LR mördades så tog MU och en kvinna taxi tillsammans efter ett krogbesök.
Citera
2023-03-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Inte den blekaste och kunde inte bry mig mindre. Finns alltid någon idiot överallt. Bara kolla på hur många brudar och säkert killar med som pratar gott om Breivik. MJ är i mina ögon en idiot, en riktig fegis, men klart det finns någon som "ser upp till honom" som en "god vän".

Minns när han slog ihjäl eller gjorde en kille till en grönsak i Falun eller var det nu var och försökte skylla ifrån sig allt på den tiden på en av sina närmaste vänner. Jäkligt schysst gjort där av MJ. Lyckligtvis klarade sig hans vän från detta men MJ åkte dit för detta har jag för mig. Är så länge sen men minns jag rätt så åkte dom bil i Falun eller nån ort, såg en kille, en främling, och MJ bad dom stanna bilen och hoppade ur och slog/sparkade praktiskt taget ihjäl killen. Minns som sagt ej om killen dog eller blev en grönsak men går säkert att Googla eller söka på. Finns mycket som MJ gjort som inte kommit fram till media så klart och när han var yngre...Och sedan eskalerade allt bara genom årens gång... Borde fått livstid nu på Lotta men icke. Och kommer att mörda igen. Var så säker på det.

Om främlingen hadde tagit solarium, rökte eller inte var utbildad läkare, jurist eller civilingenjör får han nästan skylla sig själv. Så är det bara enligt begåvningsreserven här i tråden.
Citera
2023-03-02, 21:56
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Om främlingen hadde tagit solarium, rökte eller inte var utbildad läkare, jurist eller civilingenjör får han nästan skylla sig själv. Så är det bara enligt begåvningsreserven här i tråden.

Har ingen större koll på vad alla här skriver/tycker om MJ och själv tar jag efter detta inlägg en paus gällande MJ då han är en person som jag inte bryr mig det minsta om men killen i Falun var, om jag minns rätt, och folk kanske tolkar detta fel nu eller nåt men han var en etnisk svensk iaf, såg lite halvmuppig ut, lite nördig ut och så typiskt MJ att ge sig på en sådan person. Att försöka ge sig på någon modell större eller någon som kan tänka sig ha lite bollar, det vågar han helt enkelt inte. Många som skräms av hans storlek men tro mig, när någon står upp mot honom så är det mycket snack och liten verkstad.

Med detta inlägg så glömmer vi bort MJ och hoppas han blir klippt så småningom av någon för han kommer att döda igen, var så säkra på det.
Citera
2023-03-02, 22:24
Medlem
Citat:
Har ingen större koll på vad alla här skriver/tycker om MJ och själv tar jag efter detta inlägg en paus gällande MJ då han är en person som jag inte bryr mig det minsta om men killen i Falun var, om jag minns rätt, och folk kanske tolkar detta fel nu eller nåt men han var en etnisk svensk iaf, såg lite halvmuppig ut, lite nördig ut och så typiskt MJ att ge sig på en sådan person. Att försöka ge sig på någon modell större eller någon som kan tänka sig ha lite bollar, det vågar han helt enkelt inte. Många som skräms av hans storlek men tro mig, när någon står upp mot honom så är det mycket snack och liten verkstad.

Med detta inlägg så glömmer vi bort MJ och hoppas han blir klippt så småningom av någon för han kommer att döda igen, var så säkra på det.

Ja, så länge kvinnor sminkar sig, tar solarium och inte automatiskt utbildas till civilingenjörer o läkare kommer han vara livsfarlig.
Citera
2023-03-03, 01:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Man lär sig av sina misstag. Sorgligt att Lotta aldrig fick den chansen.

Fast nu tog hon väl inte den chansen fast hon hade alla möjligheter till det?

Läser man FUP och utdragen av deras konversationer så uppmuntrade hon istället honom till fortsatt kontakt.

Så varför skriver du då att hon aldrig fick den chansen?
Citera
2023-03-03, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu tog hon väl inte den chansen fast hon hade alla möjligheter till det?

Läser man FUP och utdragen av deras konversationer så uppmuntrade hon istället honom till fortsatt kontakt.

Så varför skriver du då att hon aldrig fick den chansen?

En del människor kloknar inte till förrän de är närmare 50 år gamla. Lotta verkar ha varit en av dem. Hade hon fått leva längre hade hon kanske lärt sig att inte falla för fel män.
Senast redigerad av Miacara 2023-03-03 kl. 07:50.
Citera
2023-03-03, 07:09
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
En del människor kloknar inte till förrän de är närmare 50 år gamla. Lotta verkar ha varit en av dem. Hade hon fått leva längre hade hon kanske lärt sig att inte falla för fel män.

Det kanske hon hade med tiden, en mognadsprocess. Som de flesta går igenom och tydligen även skribenten du citerar ”säger sig ha gjort”..
Men kan inte tillstå att LR möjligtvis hade gjort detsamma.

(FB) Bålsta: Mordet på Emil Fremdling (2021-06-18)
Senast redigerad av Zicksack 2023-03-03 kl. 07:49.
Citera
2023-03-04, 05:15
Medlem
develis avatar
Citat:

Den som i huvudsak är en idiot är psykopaten Martin Jonsson och det som hans manliga vänner vittnar om är att han helt uppenbart har förmåga att visa upp två sidor och vara manipulativ.
Om han får spel så lyckas han bibehålla manliga vänner - likaväl som tjejer.

Att han inte förändrar sig är tyvärr mer än givet. Det sitter som gjutet i ryggraden, ett cementerat beteende - en allvarlig personlighetsstörning ihop med adhd.
Drogmissbruk är som löken på laxen.

Det du nämner om hans historik finns sammanfattat och väldokumenterat via nätet, efter mordet på Lotta.
Senast redigerad av develi 2023-03-04 kl. 05:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in