2023-04-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Ja. Men flyttades.
Det daltas ännu med Martin, brevar med folk som suttit med han sen jag muckade. Varför får han ens sitta med i terapigrupper för folk som på riktigt lider och vill förändras, som hatar sitt upprepade beteende av våld i nära relationer och sökt KBT grupp, där "dödar han tid" och mest sitter och pratar om annat och släpper rekordmånga pruttar under 45 min.

Killen är ett sånt as så du förstår inte.

Det är nog det värsta. Att folk faktiskt förstår vilket as det är. Och ändå släpper in honom när de har valet. Det hade ju inte du, Jo**a, plitar eller andra interner.
Det är ju en av gåtorna i det här. Hur någon medvetet kliver in i hans närzon. Och kliver in igen efter misshandel och mordhot. Eller sett vad han är kapabel till.
Exempelvis alla tuffa "grabbar" som bevittnade hur han skulle strimla A*gelicas ansikte mitt på Gullmars och blev ombedda att filma. Nästa dag bjuder man honom på en bira?
Citera
2023-04-26, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Nej, du repeterar utvalda meningar eller fraser någon annan skrivit för länge sedan. Det är ingen som smyger in något eller något att respondera på annat än dig själv.
Develi plockar sina uppgifter från Fupen och domen, andra spekulerar vilt i sin iver att blaima offret.
Citera
2023-04-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Develi plockar sina uppgifter från Fupen och domen, andra spekulerar vilt i sin iver att blaima offret.

Ah. Så när hon klistrar in delar från andra skribenters inlägg sedan år tillbaks är det från FUP?
Jag tänker att du själv borde läsa det. Inte förlita dig på utdragna meningar ur kontext.
Citera
2023-04-26, 15:47
Medlem
Citat:
Jodå, jag är en av de som förstår. Han borde hållas isolerad!
Tack för info. Finns en del här som tycker att Lotta fick skylla sig själv, vad säger du om det, du som "känner" honom?

Skriver detta i hopp om att det blir läst av någon som kommer hantera hans möjliga framtida frigivning, eller har något litet finger med i systemet och det straff M får och det straff som pågrund av det jag beskriver medan, helst bör omvandlas till livslång vård.

Exakt. Visst tänder vissa tjejer på badboys men en barndom kan fucka en mkt, vi vet inte varför hon kanske trodde hon kunde förändra honom på nåt sätt. Förtjänar att bli mördad pga lågsjälvkänsla och rädsla? Dom har ju aldrig sett han arg. Det här ju jag!
Han får ju andra mördare (läs: utländska gängaktiva riktiga "askars" (kåkslang för nån som inte backar, typ.) att gå onööödiigt nära väggkanten i korridorerna dom möts i, och att få en av Saliba bröderna att backa i en standoff som på 3 sekunder slutat med Saliba i en pöl (även han klok nog att begripa sin begränsning) så att han mig veterligen bara suttit på isolen i samband med någon händelse. Han är någon som preventivt bör hållas avskild.

En av Mehdis "vassaste nävar" ("Libanesen") vill ej nämnanamn och förarga nån, fick också varning att Marre var fett oberäknelig men fick också lära sig den hårda vägen, dock inte lika hårt som gubben då denna hade tur, men vad jag vill säga me denna händelse bevisar ytterligare hur galeeeen han är. Han gick alltså ensam mot ett helt gäng i princip, då han som fick smaka nävar var och är högt uppsatt i Bandidos. Inte för att höja han till skyarna som nån jävla skald om stora krigare men för att göra det krävs både mod och brist på vett och sans.

Detta lät dom rinna ut i sanden. Inte fan blev dom på nåt sätt vänner efteråt, men fick Marre några repressalier av någon annan Bandidosmedlem, t.ex en som kom in typ 4-5v efter detta utspelat sig och då ännu inte hämnats ens av han som utsattes? Nä.
Hos dom flesta gick plitarnas varning nog fram men vissa vill kanske testa vattnet om hajen biter..
Citera
2023-04-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är inte länge sen. Det återkommer konstant. Påminner mer om virus som försöker utveckla nya livsformer.
Dock misslyckat.

Att du som nyanländ i april inte ser det kan jag ha överseende med. 🤗

Ta upp nåt visst tema du vill diskutera ska jag gärna guida dig bland stereotypa och rigida mönster.

Kostnadsfråga sjukskrivning? Muckarfester? WT? Lårhöga stövlar? Framgrävt material ur obduktionsmaterial om "sillisar"?Socioekonomisk perspektiv? Kaka söker maka? Kåkfarargroupie?
Skyll-dig-själv-perspektivet går som en röd tråd.

Nej. Det är du som upprätthåller tramset.

Och fortsätter med lama argument för att förringa andra.

Eller vill du påstå att du är så dum att du inte förstår att man kan ha läst tråden för att man registrerat ett nick i år?

Är det verkligen smart att argumentera så när du själv kommenterade 10 000 inlägg in i en tråd två år efter händelsen?

Hur många självmål vill du göra?
Citera
2023-04-26, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Skriver detta i hopp om att det blir läst av någon som kommer hantera hans möjliga framtida frigivning, eller har något litet finger med i systemet och det straff M får och det straff som pågrund av det jag beskriver medan, helst bör omvandlas till livslång vård.

Exakt. Visst tänder vissa tjejer på badboys men en barndom kan fucka en mkt, vi vet inte varför hon kanske trodde hon kunde förändra honom på nåt sätt. Förtjänar att bli mördad pga lågsjälvkänsla och rädsla? Dom har ju aldrig sett han arg. Det här ju jag!
Han får ju andra mördare (läs: utländska gängaktiva riktiga "askars" (kåkslang för nån som inte backar, typ.) att gå onööödiigt nära väggkanten i korridorerna dom möts i, och att få en av Saliba bröderna att backa i en standoff som på 3 sekunder slutat med Saliba i en pöl (även han klok nog att begripa sin begränsning) så att han mig veterligen bara suttit på isolen i samband med någon händelse. Han är någon som preventivt bör hållas avskild.

En av Mehdis "vassaste nävar" ("Libanesen") vill ej nämnanamn och förarga nån, fick också varning att Marre var fett oberäknelig men fick också lära sig den hårda vägen, dock inte lika hårt som gubben då denna hade tur, men vad jag vill säga me denna händelse bevisar ytterligare hur galeeeen han är. Han gick alltså ensam mot ett helt gäng i princip, då han som fick smaka nävar var och är högt uppsatt i Bandidos. Inte för att höja han till skyarna som nån jävla skald om stora krigare men för att göra det krävs både mod och brist på vett och sans.

Detta lät dom rinna ut i sanden. Inte fan blev dom på nåt sätt vänner efteråt, men fick Marre några repressalier av någon annan Bandidosmedlem, t.ex en som kom in typ 4-5v efter detta utspelat sig och då ännu inte hämnats ens av han som utsattes? Nä.
Hos dom flesta gick plitarnas varning nog fram men vissa vill kanske testa vattnet om hajen biter..
Gissar att han fick försöka lägga mer band på sig när han var ute, nu när han sitter inne har han inget att förlora och har tappat det lilla vett och sans han hade, antar jag.

Livsfarlig, är han hur som helst.
Citera
2023-04-26, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Det är nog det värsta. Att folk faktiskt förstår vilket as det är. Och ändå släpper in honom när de har valet. Det hade ju inte du, Jo**a, plitar eller andra interner.
Det är ju en av gåtorna i det här. Hur någon medvetet kliver in i hans närzon. Och kliver in igen efter misshandel och mordhot. Eller sett vad han är kapabel till.
Exempelvis alla tuffa "grabbar" som bevittnade hur han skulle strimla A*gelicas ansikte mitt på Gullmars och blev ombedda att filma. Nästa dag bjuder man honom på en bira?
Du bör skilja agnarna från vetet annars är det för dig som det framstår som en gåta.

Det du nämner handlar om hot mot en kvinna.

A*ngelica:
"När jag kom tillbaka till puben stod han med några killar och sa till dem, ta upp telefonerna och börja filma å kan vi se när jag skär upp henne."

"Martin stod utanför puben med folk från puben.
Martin började skrika på A*ngelica och sa till folket från puben att de skulle ta fram sina mobiltelefoner så skulle de få se hur det ser ut när han skär sönder henne."

Personerna hoppar in i en taxi de beställt.
Sen går A*ngelica och MJ därifrån mot lgh han lånar av MB och där han då hämtar kniven.
Ensamma.

Är det troligt att dessa personer är i MJs närmsta krets?
Nej.

Därför lär det nog inte bjudas på några öl nästa dag.

" På fråga berättar A*ngelica att hon inte vet vilka personerna var som stod med Martin.
A*ngelica berättar att det var folk de träffat inne på puben."

Ingen av MJs kompisar uppger sig vara värst medvetna om MJs tidigare kvinnomisshandel.

Vad det beträffar kompisen FR är han även gemensam bekant till A och uppger sig vara chockad över hur MJ behandlat henne.

MB (som lånar ut lgh) beskriver hur han sen läser i media om allt MJ gjort mot kvinnor.
Det vill säga först retroaktivt.

Så det är nog inga problem att umgås så sett....

eftersom han varken är sanningsenlig eller beter sig som inom fängelseväggarna.
Han är sonika psykopat som ändra beteende efter behov och har skillnad på när han kan agera ut.

Att MJ är bekymrad över mediabilden och gnäller är rätt givet...
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 16:53.
Citera
2023-04-26, 17:00
Medlem
Citat:
Du bör skilja agnarna från vetet annars är det för dig som det framstår som en gåta.

Det du nämner handlar om hot mot en kvinna.

A*ngelica:
"När jag kom tillbaka till puben stod han med några killar och sa till dem, ta upp telefonerna och börja filma å kan vi se när jag skär upp henne."

"Martin stod utanför puben med folk från puben.
Martin började skrika på A*ngelica och sa till folket från puben att de skulle ta fram sina mobiltelefoner så skulle de få se hur det ser ut när han skär sönder henne."

Sen går A*ngelica och MJ därifrån mot lgh han lånar av MB och där han då hämtar kniven.

Är det troligt att dessa personer är i MJs närmsta krets?
Nej.

Därför lär det nog inte bjudas på några öl nästa dag.

" På fråga berättar A*ngelica att hon inte vet vilka personerna var som stod med Martin.
A*ngelica berättar att det var folk de träffat inne på puben."

Ingen av MJs kompisar uppger sig vara värst medvetna om tidigare MJs kvinnomisshandel.

Vad det beträffar kompisen FR är han även gemensam bekant till A och uppger sig vara chockad över hur MJ behandlat henne.

MB (som lånar ut lgh) beskriver hur han sen läser i media om allt MJ gjort mot kvinnor.
Det vill säga först retroaktivt.

Så det är nog inga problem att umgås så sett....

eftersom han varken är sanningsenlig eller beter sig som inom fängelseväggarna.
Han är sonika psykopat som ändra beteende efter behov och har skillnad på när han kan agera ut.

Han har polare. Som vet vad han gjort och hur han kan flippa. Och fortsätter umgås med honom.
Det är samma gäng som sitter på de bägge pubarna vid Gullmars. Det är samma väktare som tillser torget, bolaget, pubarna och delvis tunnelbanan. Och alla där vet att det kan smälla. Och det är budskapet han vill sända. Hela tiden.
Men sådant kan man inte tänka sig i sitt inpyrda pojkrum.

Nu har jag inte suttit i fängelse, så det kan jag inte vittna om, men jag vet hur han betedde sig bland folk. Då stämmer Skogsstyrelsens beskrivning bra.

I övrigt kan du inte ens läsa innantill i FUP. Hans "polare", som hade lägenhet vid Gullmars, har varit närvarande när Martin svinat sig mot både Lotta och Angelica. Samt betett sig illa mot Lottas kompis.
Han blev indragen i någon skruvad vanföreställning kring trekanter. Då han enligt beskrivning inte ens deltog utan satt apart.

Vad vittnen uppger i FUP är inte sanningen, det förstår alla. De som medverkar vet att Martin, och många andra, kommer att läsa den. Att du försöker pussla ihop alternativa förlopp baserat på det blir ju underhållande.
Senast redigerad av Bulten-i-Bo 2023-04-26 kl. 17:11.
Citera
2023-04-26, 17:06
Medlem
Citat:
Gissar att han fick försöka lägga mer band på sig när han var ute, nu när han sitter inne har han inget att förlora och har tappat det lilla vett och sans han hade, antar jag.

Livsfarlig, är han hur som helst.

Nej, inte alls. Tvärtom har han sökt sig till miljöer där aggressivitet och våld kan ses som en positiv aspekt. Inte för att jag tror att du kommer få ett sanningsenligt svar från någon av dem, men "män" som anser sig själva vara gräddan av street fighters och sökt sig till fotbollsfirmor betedde sig väldigt vaket i hans närhet också. Även om de var i "samma lag". Det är lite "if you can't beat them, join them" över hela grejen.
Citera
2023-04-26, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Han har polare. Som vet vad han gjort och hur han kan flippa. Och fortsätter umgås med honom.
Det är samma gäng som sitter på de bägge pubarna vid Gullmars. Det är samma väktare som tillser torget, bolaget, pubarna och delvis tunnelbanan. Och alla där vet att det kan smälla. Och det är budskapet han vill sända. Hela tiden.
Men sådant kan man inte tänka sig i sitt inpyrda pojkrum.

Nu har jag inte suttit i fängelse, så det kan jag inte vittna om, men jag vet hur han betedde sig bland folk. Då stämmer Skogsstyrelsens beskrivning bra.

I övrigt kan du inte ens läsa innantill i FUP. Hans "polare", som hade lägenhet vid Gullmars, har varit närvarande när Martin svinat sig mot både Lotta och Angelica. Samt betett sig illa mot Lottas kompis.

Vad vittnen uppger i FUP är inte sanningen, det förstår alla. De som medverkar vet att Martin, och många andra, kommer att läsa den. Att du försöker pussla ihop alternativa förlopp baserat på det blir ju underhållande.
Nice try, om än ett väldigt patetiskt försök att rädda ansiktet då du hade fel.

Citat ur FUP - via A*ngelica - visar att det var helt okända personer som var vittne till hotet som du tog upp.

DÄRFÖR lär det föga bjudas på öl dagen efter, som du då påstod i ett försök att ge en bild av att hans bekantskapskrets vet om hot mot kvinnor likt exemplet med A*ngelica.

Hans vänner beskriver inte den bilden som finns innanför fängelseväggarna.

Martin lyckas nämligen manipulera som psykopat, allt utifrån sitt egocentriska behov - så i kompiskretsen bejakar han bilden av den goda helylle-Martin.

Har aldrig varit våldsam mot dem, är så omtänksam och ärlig. Absolut inte kvinnomisshandlare.

Exakt som även beskrivs i media av andra, dvs hans dubbla persona.

Den kille, vars lgh också är på Gullmarsplan, är inte den som han hyrde lgh av.
Den ena heter MB, som känt honom i 6 år och den andra har namn J*nas.
Sistnämnda beskyller han ha erbjudit trekant till Lotta och JK.
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 17:20.
Citera
2023-04-26, 17:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Citat ur FUP - via A*ngelica - visar att det var helt okända personer som var vittne till hotet som du tog upp.

DÄRFÖR lär det föga bjudas på öl dagen efter, som du då påstod i ett försök att ge en bild av att hans bekantskapskrets vet om hot mot kvinnor likt exemplet med A*ngelica.

Martin lyckas nämligen manipulera som psykopat, allt utifrån sitt egocentriska behov - så i kompiskretsen bejakar han bilden av den goda helylle-Martin.

Har aldrig varit våldsam mot dem, är så omtänksam och ärlig. Absolut inte kvinnomisshandlare.

Men är du dum i huvudet..? Dum fråga för det vet jag ju redan att du är. Tror du att någon som känner Martin, skulle våga snacka annat än positivt om honom i polisförhör..? De blir ju offentliga i Sverige, som del av fuppen, och det visste naturligtvis både Martin och polarna. De hade varit med förr. Det finns anledningar till att Sd vill införa anonyma vittnen...
Citera
2023-04-26, 17:40
Medlem
Citat:

Du försöker bygga en bild av honom baserat på FUP. Där vittnen inte är ärliga. Och du väljer att ta saker ur kontext.

Jag vet från verkligheten vilka han hängt med och var. Jag känner till just det området och klientelet. Jag har hört berättelser. Jag har stött på honom.
Han drack öl med folk på plats dagen, eller dagarna efter. Precis som efter alla gånger han flippat. Skillnaden var att det var riktat mot en kvinna, vilket ska vara big no, no i kretsarna, till skillnad att sparka sönder käken på valfri man som man tycker representerar ett annat lag.

Dunning-Kruger i galopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in