Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-26, 18:08
  #13285
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det verkar ju inte så. En skribent säger nu att Martin har grovt misshandlad en äldre man där inne och ingenting har vi läst om att han åtalats, dömts och fått förlängt straff för det.
Skumt. Inte för att jag misstror skribenten, men de straffas kanske med isolering i sådana fall även om det inte känns tillräckligt.
2023-04-26, 18:09
  #13286
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nej. Han flippar på kvinnor i andras närhet. Du har ju precis försökt skyla över två tillfällen.

Men det är givetvis skillnad på hur han flippar med/mot kvinnor och män. Precis som med alla är de det som står dig närmast som gör dig mest illa. Det är dem du sätter högst tilltro till, de som förväntas veta o.s.v.
Nej.
Jag skrev att det är två vitt skilda personer varav Jojje inte förefaller ingå i en nära krets.

Han använder honom nämligen som en nyttig idiot när han vill få fram budskap om trekant INFÖR sina polare.
För att legalisera svartsjuka.

Gänget utanför puben var inte i MJs bekantskapskrets.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 18:13.
2023-04-26, 18:11
  #13287
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Skumt. Inte för att jag misstror skribenten, men de straffas kanske med isolering i sådana fall även om det inte känns tillräckligt.
Jag tror faktiskt att man kan dömas för misshandel som har hänt på ett fängelse
2023-04-26, 18:12
  #13288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är viss skillnad mellan att vara lojal och att vara livrädd.
Precis som att respekt är någonting som en människa gör sig förtjänt av, det är inte samma sak som rädsla.

Nej, resultatet är detsamma. Om du inte säger något av vikt gör du inte det, oavsett anledning.
Det finns alltid ett bakomliggande motiv till vad folk uppger om de gör det.

Det är en uppmärksammad mordutredning. Alla inblandade vet att det blir allmänt skådebröd.
2023-04-26, 18:13
  #13289
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Skumt. Inte för att jag misstror skribenten, men de straffas kanske med isolering i sådana fall även om det inte känns tillräckligt.

Ja han hade isolerats ett tag. En del tycks dock föredra isolering tro det eller ej. Martin är kanske en av dem.
2023-04-26, 18:14
  #13290
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror faktiskt att man kan dömas för misshandel som har hänt på ett fängelse
Snubben han misshandlade vågade kanske inte anmäla Martin av begripliga skäl, men då borde ju vakterna göra det? Sånt där får man ju inte komma undan med!
2023-04-26, 18:15
  #13291
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror faktiskt att man kan dömas för misshandel som har hänt på ett fängelse
I högsta grad. Det lär inte vara mindre allvarligt.
Förvisso blev hon inte dömd, men även Möller åkte på polisutredning när hon härjade på Ystad. Dock i andra anmälningsformer.
2023-04-26, 18:17
  #13292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej.
Jag skrev att det är två vitt skilda personer varav Jojje inte förefaller ingå i en nära krets.

Han använder honom som en nyttig idiot när han vill få fram budskap om trekant INFÖR sina polare.
För att legalisera svartsjuka.

Gänget utanför puben var inte i MJs bekantskapskrets.

Han betedde sig som ett svin. Grabbade henne om käken, luftslog mot henne, förminskade henne, släpade ut henne i trapphuset och mycket mer. Medan hans polare försökte låtsas som ingenting.
Då blev han indragen i skiten.

Och jo, de som var utanför tillhör klientelet på pubarna. Jag tänker att du aldrig besökt någon och aldrig ens varit nära området.

Varför fortsätter du att linda in dig i ett nät av påhitt?
2023-04-26, 18:17
  #13293
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror faktiskt att man kan dömas för misshandel som har hänt på ett fängelse

Ja, det blir en misshandelsrättegång och påbackning på strafftiden OM brottet kommer in i det officiella systemet. Men om kriminalvårdarna inte bryr sig om (eller vågar) att anmäla till fängelsedirektören, så att han tar det därifrån, så händer ju ingenting. En intern lär ju inte själv ringa till polisen och anmäla, om vi säger så... Då bleve han inte gammal, om han ens hade möjlighet att få tala i en telefon.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan yrar du om?
Jag läser likaväl i media om hans våldsamma CV.

Däremot skiter jag tex i en tråduppgift från en enda icke värst trovärdig person om att dansa i lårhöga stövlar och försöker sen göra det till en trådsanning.
Som jämförelse.

MEN;
Vidden av hans kvinnomisshandel kom fram efter mordet.

Kan du öht begripa vad följande innebär?

"Däremot lär du behöva skilja på icke vetskap om kvinnomisshandel versus hans övriga våldskapital alternativt hur han beter sig mot män innanför fängelseväggarna."

Hans polare lär ha vetat det också. I sådana där gäng är det stor skillnad mellan deras hederskodex utåt - att riktiga män inte slår kvinnor - och vad de gör (och hur de pratar om kvinnor), när det är bara de närvarande.
2023-04-26, 18:28
  #13294
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Han betedde sig som ett svin. Grabbade henne om käken, luftslog mot henne, förminskade henne, släpade ut henne i trapphuset och mycket mer. Medan hans polare försökte låtsas som ingenting.
Då blev han indragen i skiten.
Jag har öht inte förnekat att han betedde sig som ett svin.
Men du återger ånyo fel uppgifter. .

Det lägenhetsinnehavaren är medveten om är att han hör hur han kallar Lotta för hora.
JK beskriver hur MJ greppar käkpartiet, spänner ögonen i Lotta och höjer handflatan.

Sen tar han ner handen och går iväg därifrån.
Lotta går efter i försök att blidka honom.

Resten ser således ingen av varken JK eller J*nas.
Det är via Lotta och även MJ i förhör.

När JK försöker prata med honom, när de är ensamma, är han mycket ovillig.
Citat:
Och jo, de som var utanför tillhör klientelet på pubarna. Jag tänker att du aldrig besökt någon och aldrig ens varit nära området.
Bullshit.
A*ngelica är fullt medveten om vilka som är MJs kompisar och hon är ofta med ute på krogen.

Det är INTE MJs bekantskapskrets så ge fan i att ljuga när FUP finns svart på vitt.

Så det är inga "som släpper in" MJ eller bevisligen bjussar på öl dagen efter.

A beskriver att hon tror de inte ens uppfattar allvaret och åkte iväg i en taxi.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-26 kl. 18:31.
2023-04-26, 18:29
  #13295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men LÄS vad folk skriver i tråden, som har träffat honom på riktigt! Du fantiserar ju bara. Och JA männen är "fega" - eller rädda om sig - för de vet att de är chanslösa mot en person som Martin, om han flippar. Det skulle vem som helst vara. Behövs bara en blick ur ögonvrån, så känner man att denne man är farlig. Det är nog bara du och Lotta i hela världen som skulle kunna missa det.

Ja precis, och det här är ju mer eller mindre beviset på att han manipulerade henne. I början då. Tills det var för sent. Då fick hon se den riktiga tattar-Martin.
2023-04-26, 18:34
  #13296
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Hans polare lär ha vetat det också. I sådana där gäng är det stor skillnad mellan deras hederskodex utåt - att riktiga män inte slår kvinnor - och vad de gör (och hur de pratar om kvinnor), när det är bara de närvarande.
Du ljuger versus uppgifter i FUP.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback