2023-04-23, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du pratar om 10 mördade bebisar och lyckas tycka synd om kvinnorna och snacka skit om män. Du är djupt djupt sjuk.

Appappapp! Ni har vi bestämt att det blir på tok för löjligt när ni bebismördare använder ordet empati i tråden så just stop it.
Du som inte ens kan föreställa dig hur fruktansvärt det måste kännas för ett barn att bli instängt i en kall och mörk frys ska inte tala om empati.
Citera
2023-04-23, 18:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har du frågat dem vad de tycker om att bli instängda i frysen alltså? Vad sa de?

Jag vill varken mörda dom eller stänga in dom i frysen, det är ju vad du och din kult gör så varför skulle jag fråga tänkte du?
Citera
2023-04-23, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ditt exempel håller inte eftersom att du även är för abort även när kvinnans liv inte är i fara. Jag har inga problem med abort om skälet är att kvinnans liv är i fara.

Stämmer, jag är för säkra aborter eftersom när motsatsen gäller så skadas kvinnors liv och hälsa.

Citat:
Du tror inte att människor har mördat och våldtagit varandra i alla tider? Detta är ett nytt påfund?

Vad får dig att ställa denna urbota korkade frågan? Har jag gett sken av att tro nåt annat? Citera isåfall.

Citat:
Varför inte? Du vill ju legalisera abort med argumentet "det sker ändå", så då kan vi legalisera mord också eftersom människor kommer mörda varandra oavsett om det är lagligt eller inte.

Jag är för fri abort (fram till en fastslagen gräns) för att värna om kvinnors liv och hälsa ja.

Legalisering av mord och våldtäkt är jag inte för eftersom det inte värnar om människors liv och hälsa.

Citat:
Gäsp. Dina förolämpningar i varje inlägg är bara ett tecken på att du blir frustrerad när du inser att du inte kan argumentera för din sak.

Frustrerad stämmer ja, men inte av den anledningen som du nämner nej.

Citat:
Stödjer du abort om det utförs på grund av bekvämlighet eller lättja? Ja eller nej.

Jag lägger mig inte i av vilka anledningar folk utför abort.

Citat:
Allt du behöver göra är att rättfärdiga varför du anser att det är okej att döda oskyldigt mänskligt liv.

För att jag värnar om födda människors liv mer. (fram till en viss gräns)

Citat:
Och nej, "det har skett i alla tider" är inte ett hållbart argument, och det vet du också.

Är av en annan tolkning.

Citat:
Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.

Rättfärdigar inte mord och våldtäkt.

Citat:
Har du något att invända mot detta så får du förklara det.

Har jag gjort.

Citat:
Du har gett en förklaring som är inkonsekvent. Det accepterar jag inte. Ge en konsekvent förklaring eller erkänn bara att du är inkonsekvent.

Skiter i om du anser att min förklaring är inkonsekvent. Det får stå för dig.

Citat:
Förklara hur "det har skett i alla tider så därför är det okej" inte också rättfärdigar t.ex. mord och våldtäkt eftersom att också skett i alla tider.

Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa.

Abortförbud skadar människors liv och hälsa.
Citera
2023-04-23, 18:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag snackar inte skit om män. Jag berättar klart och tydligt hur det var i de fallen abort jag känner till: där var det männen som ville abort och därav gjorde kvinnorna abort (förutom 3 fall: ett fall ville kvinnan abort och mannen "lät det ske" och i de övriga två fallen blev kvinnorna tvingade till abort av mannen).

Visa nu empati för de två stackars kvinnor som älskade sina foster och ville ha dessa. Annars är det uppenbart att du saknar empati för kvinnor och deras foster och att ditt abortmotstånd endast handlar om makt och kontroll av kvinnor.

Den man som tvingade två kvinnor till abort är nu gift och pappa till minst två barn. Anser du att man borde tvångssteriliserat honom? Om du anser det, så anser du alltså att hans minst två numera födda levande barn inte skulle få chansen att finnas, för att han var en ond man i sina tonår.

De enda det är synd om är dom döda, den som inte fattar det är en psykopat. Du pratar om 10 bebismördare och lyckas vinkla det till ännu snyftsnyft stackstackars kvinnor post, det är ju för fan sinnessjukt hur du beter dig.

Citat:
Du som inte ens kan föreställa dig hur fruktansvärt det måste kännas för ett barn att bli instängt i en kall och mörk frys ska inte tala om empati.

Samma barn ville du ha mördat för 10 år sen, helst med gift. Fräta sönder den lilla bebisen. Din blodtörst släcks aldrig.
Citera
2023-04-23, 19:03
Avslutad
Citat:
De enda det är synd om är dom döda, den som inte fattar det är en psykopat. Du pratar om 10 bebismördare och lyckas vinkla det till ännu snyftsnyft stackstackars kvinnor post, det är ju för fan sinnessjukt hur du beter dig.

Samma barn ville du ha mördat för 10 år sen, helst med gift. Fräta sönder den lilla bebisen. Din blodtörst släcks aldrig.
Fast nu pratar vi om att DU inte visar nån som helst förståelse för hur det ska kännas för ett litet BARN som blir levande infryst och därmed har förbrukat all rätt att tala om empati.

Du glömde att nämna min sekt.
Citera
2023-04-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Eftersom att du ändrar dig i var och varannat inlägg så är det i princip omöjligt att förstå varför du tycker som du tycker. Först var det "jag vet inte", sen blev det att kvinnan ska ha betänketid och nu är det alltså "min kropp, mitt val" du kommer med.

Detta argumentet håller inte eftersom att det inte handlar om en kropp, det handlar om två kroppar.

Har kvinnan absolut rätt att göra precis vad hon vill utan hänsyn till den andra personen i henne?

Jag har inte ändrat mig ett dugg. Ställer du 2 olika frågor så kommer du få två olika svar, dumjävel. På din fråga "varför spelar det någon roll om bebisen kan överleva på egen hand eller inte?" gav jag dig svaret om kroppslig autonomi. På fin fråga "Varför tycker du den låter rimlig vid vecka 18 i din mening?" gav jag dig svaret om betänketid (bland annat).

Nej, men hon har absolut rätt att få en säker abort utförd av medicinskt utbildad personal fram till v.18 eller senare om det föreligger särskilda skäl, tex att fostret inte är livsdugligt eller om hennes liv är i fara.
Citera
2023-04-23, 19:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Vad tänkte du om tonåringen som födde ett barn strax efter skolbalen och begravde bebisen? (I Colorado tror jag att det var) Det hela var lugnt för dig för att det hade fötts ofc.
Det kallas för mord men vi har olika definitioner.

Du pratade om att frysa in sperma, allt som kommer från dig är bra. Allt annat som inte passar dig är dåligt.

Du är upprörd över människor som inte finns. Kanske ska gå till vårdcentralen imorgon?

Wtf vilken jävla logisk tankevurpa. Du är för mord jag är emot mord varför skulle allt förändras när bebisen fötts??? När sa jag något som ens kunde liknas vi att det är ok att mörda levande bebisar din jävla knäppgök. Det fallet var jävligt komplicerat eftersom hon också brände bebisen och hon satt ju sig själv i trubbel genom att ljuga.

Ehh nej. Ipsi yrar om infrysta befruktade ägg så sperma har ingen annan än du talat om, det är lugnt du behöver inte skämmas för att du började fantisera om min sperma det är bara gulligt.

Vad skall jag göra där? Bränna ner abortavdelningen?
Citera
2023-04-23, 19:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Fast nu pratar vi om att DU inte visar nån som helst förståelse för hur det ska kännas för ett litet BARN som blir levande infryst och därmed har förbrukat all rätt att tala om empati.

Du glömde att nämna min sekt.

Nej tråden handlar om er bebismördare. När ni i sekten också fryser in befruktade ägg är ett av dina vanliga sidospår. Vad ni gör i praktiken är tydligen värre för mig i teorin. Du har tappat det.

Nöjd?
Citera
2023-04-23, 19:09
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Wtf vilken jävla logisk tankevurpa. Du är för mord jag är emot mord varför skulle allt förändras när bebisen fötts??? När sa jag något som ens kunde liknas vi att det är ok att mörda levande bebisar din jävla knäppgök. Det fallet var jävligt komplicerat eftersom hon också brände bebisen och hon satt ju sig själv i trubbel genom att ljuga.

Ehh nej. Ipsi yrar om infrysta befruktade ägg så sperma har ingen annan än du talat om, det är lugnt du behöver inte skämmas för att du började fantisera om min sperma det är bara gulligt.

Vad skall jag göra där? Bränna ner abortavdelningen?
Det var resultatet av att det var förbjudet att göra abort. Hade varit bättre med smärtfri abort än att bli mördad av sin mamma.

Din sekt är fenomenal. Ni kanske går igång på tanken att offra människobarn? Därav er stora fascinering för foster och människor som inte finns till.
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Stämmer, jag är för säkra aborter eftersom när motsatsen gäller så skadas kvinnors liv och hälsa.

Vad får dig att ställa denna urbota korkade frågan? Har jag gett sken av att tro nåt annat? Citera isåfall.

Jag är för fri abort (fram till en fastslagen gräns) för att värna om kvinnors liv och hälsa ja.

Legalisering av mord och våldtäkt är jag inte för eftersom det inte värnar om människors liv och hälsa.

Frustrerad stämmer ja, men inte av den anledningen som du nämner nej.

Jag lägger mig inte i av vilka anledningar folk utför abort.

För att jag värnar om födda människors liv mer. (fram till en viss gräns)

Är av en annan tolkning.

Rättfärdigar inte mord och våldtäkt.

Har jag gjort.

Skiter i om du anser att min förklaring är inkonsekvent. Det får stå för dig.

Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa.

Abortförbud skadar människors liv och hälsa.
You go nigga! ❤️ Man behöver ta en kopp kaffe om man ska ha nån form av meningsfull diskussion med kvinnohatarna.

Frågan är om vi kan få dem att tänka mer på andra än bara sig själva.
Citera
2023-04-23, 19:10
Avslutad
Citat:
Nej tråden handlar om er bebismördare. När ni i sekten också fryser in befruktade ägg är ett av dina vanliga sidospår. Vad ni gör i praktiken är tydligen värre för mig i teorin. Du har tappat det.

Nöjd?
Och du har i tråden förbrukat all din rätt att prata om empati, din barninfrysare.
Citera
2023-04-23, 19:11
Medlem
Citat:

Kvinnorna ville ha sina foster. Så klart det är synd om de kvinnor som gjorde abort för sina mäns skull eller de två kvinnor som tom. tvingades till abort av samma man. Fostren lider inte av dessa aborter, då de skedde innan fostren kunde känna smärta/innan fostren hade medvetande om sin egen existens. Så de enda det faktiskt är synd om i dessa fall är: kvinnorna. Som ville ha barn. Och som led massor innan/under och efter sina aborter. Pga. aborterna. Det är snarare "sinnessjukt" av dig att inte känna empati för dessa kvinnor.

De kvinnorna som gjorde abort för att männen ville det, kände empati både för männen och för sina foster. Och gjorde därmed abort så att männen skulle "slippa bli pappor" och för att fostren skulle "slippa födas oönskade av sina pappor".

Och de två kvinnor som tvingades till abort, hade inget val.
Citera
2023-04-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har inte ändrat mig ett dugg. Ställer du 2 olika frågor så kommer du få två olika svar, dumjävel. På din fråga "varför spelar det någon roll om bebisen kan överleva på egen hand eller inte?" gav jag dig svaret om kroppslig autonomi. På fin fråga "Varför tycker du den låter rimlig vid vecka 18 i din mening?" gav jag dig svaret om betänketid (bland annat).

Den genomgripande frågan har alltid varit hur du rättfärdigar att döda ett mänskligt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, men hon har absolut rätt att få en säker abort utförd av medicinskt utbildad personal fram till v.18 eller senare om det föreligger särskilda skäl, tex att fostret inte är livsdugligt eller om hennes liv är i fara.

Det är alltså inte "hennes kropp, hennes val" enligt dig eftersom att du inte anser att det är "hennes kropp, hennes val" i många situationer. Varför kommer du dragandes med det argumentet när du själv uppenbarligen inte håller med om det?

Varför har hon rätt att döda en annan person fram till vecka 18? Vad är det som i din mening ger dig en moralisk rätt att döda en annan person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in