Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ditt exempel håller inte eftersom att du även är för abort även när kvinnans liv inte är i fara. Jag har inga problem med abort om skälet är att kvinnans liv är i fara.
Stämmer, jag är för säkra aborter eftersom när motsatsen gäller så skadas kvinnors liv och hälsa.
Citat:
Du tror inte att människor har mördat och våldtagit varandra i alla tider? Detta är ett nytt påfund?
Vad får dig att ställa denna urbota korkade frågan? Har jag gett sken av att tro nåt annat? Citera isåfall.
Citat:
Varför inte? Du vill ju legalisera abort med argumentet "det sker ändå", så då kan vi legalisera mord också eftersom människor kommer mörda varandra oavsett om det är lagligt eller inte.
Jag är för fri abort (fram till en fastslagen gräns) för att värna om kvinnors liv och hälsa ja.
Legalisering av mord och våldtäkt är jag inte för eftersom det inte värnar om människors liv och hälsa.
Citat:
Gäsp. Dina förolämpningar i varje inlägg är bara ett tecken på att du blir frustrerad när du inser att du inte kan argumentera för din sak.
Frustrerad stämmer ja, men inte av den anledningen som du nämner nej.
Citat:
Stödjer du abort om det utförs på grund av bekvämlighet eller lättja? Ja eller nej.
Jag lägger mig inte i av vilka anledningar folk utför abort.
Citat:
Allt du behöver göra är att rättfärdiga varför du anser att det är okej att döda oskyldigt mänskligt liv.
För att jag värnar om födda människors liv mer. (fram till en viss gräns)
Citat:
Och nej, "det har skett i alla tider" är inte ett hållbart argument, och det vet du också.
Är av en annan tolkning.
Citat:
Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.
Rättfärdigar inte mord och våldtäkt.
Citat:
Har du något att invända mot detta så får du förklara det.
Har jag gjort.
Citat:
Du har gett en förklaring som är inkonsekvent. Det accepterar jag inte. Ge en konsekvent förklaring eller erkänn bara att du är inkonsekvent.
Skiter i om du anser att min förklaring är inkonsekvent. Det får stå för dig.
Citat:
Förklara hur "det har skett i alla tider så därför är det okej" inte också rättfärdigar t.ex. mord och våldtäkt eftersom att också skett i alla tider.
Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa.
Abortförbud skadar människors liv och hälsa.