2023-04-23, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej tråden handlar om er bebismördare. När ni i sekten också fryser in befruktade ägg är ett av dina vanliga sidospår. Vad ni gör i praktiken är tydligen värre för mig i teorin. Du har tappat det.

Nöjd?

Bebismördandet står män för världen över. Tänk bara hur många bebisar som dog i bombningarna i Syrien. Manliga piloter. Hur känns det för er att vara bebismördare? Män bombar till och med sjukhus. Män anfaller länder och orsakar tusentals bebisars död direkt och indirekt.

Seriöst, hur känns det att vara bebismördare? Antagligen bryr sig män inte så länge det inte är deras egna bebisar som blir bombade. Är det så?

Vafan "JordenIsPlatt" jag ser aldrig att du gnäller på männen, förlåt bebismördarna. Fan dina älskade bebisar drama drottningen. Du måste släppa tryggheten hemma i Sverige och ge dig ut och rädda bebisar. Börja med Ukraina vetja'!

Aborter av foster står kvinnor för. Har inga problem med abort av foster i vecka 7-9. Det är ju inga bebisar som aborteras så....
Senast redigerad av Jenny9 2023-04-23 kl. 19:21.
Citera
2023-04-23, 19:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Det var resultatet av att det var förbjudet att göra abort. Hade varit bättre med smärtfri abort än att bli mördad av sin mamma.

Din sekt är fenomenal. Ni kanske går igång på tanken att offra människobarn? Därav er stora fascinering för foster och människor som inte finns till.

You go nigga! ❤️ Man behöver ta en kopp kaffe om man ska ha nån form av meningsfull diskussion med kvinnohatarna.

Frågan är om vi kan få dem att tänka mer på andra än bara sig själva.

Nej det är inte förbjudet så det var ett beslut av tjejen men klart kvinnor aldrig ska ta något ansvar ni bara råkar ju mörda och bränna bebisar. Ooopsie tihihiiii liksom.

Din sekt går igång på att offra barn så det är därför ni gör det. Börjar tro att du trollar så jävligt som du projicerar, du är inte frisk någonstans. Det är din kult som ville slakta negerbarn och uppfann aborter. Läs lite historia retard.

Tänka på sig själva sa bebismördarna som aldrig någonsin tänker på någon annan än sig själva så till den milda grad ATT NI DÖDAR ERA EGNA BEBISAR. Höjden av narcissism, ingen tvekan om saken. Wow bristen på självinsikt asså.
Citera
2023-04-23, 19:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnorna ville ha sina foster. Så klart det är synd om de kvinnor som gjorde abort för sina mäns skull eller de två kvinnor som tom. tvingades till abort av samma man. Fostren lider inte av dessa aborter, då de skedde innan fostren kunde känna smärta/innan fostren hade medvetande om sin egen existens. Så de enda det faktiskt är synd om i dessa fall är: kvinnorna. Som ville ha barn. Och som led massor innan/under och efter sina aborter. Pga. aborterna. Det är snarare "sinnessjukt" av dig att inte känna empati för dessa kvinnor.

De kvinnorna som gjorde abort för att männen ville det, kände empati både för männen och för sina foster. Och gjorde därmed abort så att männen skulle "slippa bli pappor" och för att fostren skulle "slippa födas oönskade av sina pappor".

Och de två kvinnor som tvingades till abort, hade inget val.

Dessa bebisar sitter med döda ögon i helvetet och väntar på sina morsor. Lidande vet dom ingenting om ÄN. Fortsätt ni leva er Disneyfantasi där liv inte är liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Bebismördandet står män för världen över. Tänk bara hur många bebisar som dog i bombningarna i Syrien. Manliga piloter. Hur känns det för er att vara bebismördare?

Aborter av foster står kvinnor för. Har inga problem med abort av foster i vecka 7-9. Det är ju inga bebisar som aborteras så....

Nope. 40 miljoner slaktade bebisar om året gör kvinnor år efter år efter år efter år. Män var inte nära dom sifforna ens under WW2.

Kalla judarna oj sorry bebisarna oj sorry parasiterna oj sorry menar fostren vad du vill. Semantik kommer inte rädda dig som sagt.
Citera
2023-04-23, 19:27
Avslutad
Citat:
Nope. 40 miljoner slaktade bebisar om året gör kvinnor år efter år efter år efter år. Män var inte nära dom sifforna ens under WW2.

Kalla judarna oj sorry bebisarna oj sorry parasiterna oj sorry menar fostren vad du vill. Semantik kommer inte rädda dig som sagt.

Nope. Inte bebisar, foster. Kan du inte se skillnad på foster och bebisar? Eller visserligen, ett foster i vecka 7-9 är inte synligt för blotta ögat. Men det är en bebis. Bebisar som män mördar år efter år genom hela mänsklighetens historia. Herregud drama drottningen, du måste gnälla på männen, förlåt bebismördarna också.

Hahahah nämen drama drottningen försöker du få det att verka som om jag är nazist nu också. Herregud finns inga gränser för dig tydligen, så patetiskt och hysteriskt.
Semantik kommer inte rädda dig heller hur mycket du än försöker drama drottningen.

Hur känns det för er att vara bebismördare?
Citera
2023-04-23, 19:28
Medlem
Citat:
Dessa bebisar sitter med döda ögon i helvetet och väntar på sina morsor. Lidande vet dom ingenting om ÄN. Fortsätt ni leva er Disneyfantasi där liv inte är liv.

Varför skulle oskyldiga foster hamna i helvetet, om det nu fanns ett helvete? De hamnar i så fall i himlen. Givetvis.
Citera
2023-04-23, 19:29
Avslutad
Citat:

Och hur tror du ögonen på de små barnen som inser att de kommer att lämnas ensamma i en kall och mörk frys ser ut?

Men det försvarar du med att det i a f är bättre än att döda dem direkt.
Citera
2023-04-23, 19:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nope. Inte bebisar, foster. Kan du inte se skillnad på foster och bebisar? Eller visserligen, ett foster i vecka 7-9 är inte synligt för blotta ögat. Men det är en bebis. Bebisar som män mördar år efter år genom hela mänsklighetens historia. Herregud drama drottningen, du måste gnälla på männen, förlåt bebismördarna också.

Hahahah nämen drama drottningen försöker du få det att verka som om jag är nazist nu också. Herregud finns inga gränser för dig tydligen, så patetiskt och hysteriskt.
Semantik kommer inte rädda dig heller hur mycket du än försöker drama drottningen.

Hur känns det för er att vara bebismördare?

Ja du säger att liv inte är liv och du som gud bestämmer över vilka som skall få leva eller inte. OM du tillhör de utvalda med den rätten aka kvinnor. Ingen skillnaden på hur andra folkmördare tänker, alla tycker sig ha haft rätten så är inget specifikt för nazister.

Har aldrig mördat någon bebis. Hur många aborter har du gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför skulle oskyldiga foster hamna i helvetet, om det nu fanns ett helvete? De hamnar i så fall i himlen. Givetvis.

Mammans fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur tror du ögonen på de små barnen som inser att de kommer att lämnas ensamma i en kall och mörk frys ser ut?

Men det försvarar du med att det i a f är bättre än att döda dem direkt.

Levande.
Citera
2023-04-23, 19:35
Medlem
Citat:
Stämmer, jag är för säkra aborter eftersom när motsatsen gäller så skadas kvinnors liv och hälsa.

Abort är inte nödvändigt om kvinnans liv inte är i fara, så ditt exempel håller inte.

Citat:
Vad får dig att ställa denna urbota korkade frågan? Har jag gett sken av att tro nåt annat? Citera isåfall.

Jag skrev att mord och våldtäkt också skett i alla tider och du svarar "Nej, det har du fått om bakfoten."

Citat:
Jag är för fri abort (fram till en fastslagen gräns) för att värna om kvinnors liv och hälsa ja.

Det stämmer inte. Du är för abort även om det inte är någon risk för kvinnans liv.

Citat:
Legalisering av mord och våldtäkt är jag inte för eftersom det inte värnar om människors liv och hälsa.

Abort värnar inte om människors liv och hälsa eftersom att det per definition innebär dödandet av ett mänskligt liv.

Du erkände själv att foster är mänskligt liv, så du är återigen inkonsekvent.

Citat:
Jag lägger mig inte i av vilka anledningar folk utför abort.

Besvara frågan. Anser du att man ska få göra abort på grund av bekvämlighet och lättja?

Citat:
För att jag värnar om födda människors liv mer. (fram till en viss gräns)

Men du är för abort även om det inte finns någon risk för en "född människas" liv. Så din anledning här är inte godtagbar. Denna anledning gäller enbart om kvinnans liv skulle vara i fara.

Citat:
Är av en annan tolkning.

Logik är inte en tolkningsfråga. Logik är en vetenskaplig lära om vad som gör ett resonemang eller en argumentation giltig. Det är alltså inte en fråga om subjektiva tolkningar. Logik är lika lite en tolkningsfråga som matematik skulle vara en tolkningsfråga, det vill säga inget alls.

Citat:
Rättfärdigar inte mord och våldtäkt.

Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.

Detta är den logiska slutsatsen som dras av ditt resonemang.

Citat:
Har jag gjort.

Nej. Inget av det du framfört har varit konsekvent.

Citat:
Skiter i om du anser att min förklaring är inkonsekvent. Det får stå för dig.

Det är inte jag som "anser" att den är inkonsekvent. Den är logiskt inkonsekvent.

Är du en person som bara går efter dina känslor? Där dina känslor går före allt vad logik heter? Erkänner du att du är inkonsekvent? Om inte, så får du allt se till och förklara hur det resonemang du framfört är logiskt konsekvent.

Citat:
Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa.

Abort skadar andra människors liv och du har redan gått med på att foster är mänskligt liv. Återigen, så är du inkonsekvent.

Förklara hur "det har skett i alla tider så därför är det okej" inte också rättfärdigar t.ex. mord och våldtäkt eftersom att det också skett i alla tider.

Förstår du vad ett logiskt resonemang är? Ja eller nej? Det är okej om du inte förstår det, men då borde du säga det också, så kan vi konstatera att du inte kan rättfärdiga att abort vore moraliskt på ett konsekvent sätt.
Citera
2023-04-23, 19:39
Medlem
Citat:

Mammans fel.
Vad menar du?
Citera
2023-04-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Den genomgripande frågan har alltid varit hur du rättfärdigar att döda ett mänskligt liv.

Det är alltså inte "hennes kropp, hennes val" enligt dig eftersom att du inte anser att det är "hennes kropp, hennes val" i många situationer. Varför kommer du dragandes med det argumentet när du själv uppenbarligen inte håller med om det?

Varför har hon rätt att döda en annan person fram till vecka 18? Vad är det som i din mening ger dig en moralisk rätt att döda en annan person?

Kroppslig autonomi har jag ju sagt. Hur såsig i huvudet är du egentligen?
Citera
2023-04-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kroppslig autonomi har jag ju sagt. Hur såsig i huvudet är du egentligen?

Hur såsig är du i huvudet? Du säger "hennes kropp, hennes val" och i nästa inlägg säger du detta:

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, men hon har absolut rätt att få en säker abort utförd av medicinskt utbildad personal fram till v.18 eller senare om det föreligger särskilda skäl, tex att fostret inte är livsdugligt eller om hennes liv är i fara.

Alltså gäller inte "hennes kropp, hennes val" efter vecka 18, så varför kommer du dragandes med det argumentet? Det gäller bara ibland när du känner för det med gränser du satt helt slumpmässigt alltså?
Citera
2023-04-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hur såsig är du i huvudet? Du säger "hennes kropp, hennes val" och i nästa inlägg säger du detta:

Alltså gäller inte "hennes kropp, hennes val" efter vecka 18, så varför kommer du dragandes med det argumentet? Det gäller bara ibland när du känner för det med gränser du satt helt slumpmässigt alltså?

Som jag sagt så hamnar fostret till slut i ett stadie där det hade kunnat överleva utanför mamman. Vi har gått igenom det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in