Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Stämmer, jag är för säkra aborter eftersom när motsatsen gäller så skadas kvinnors liv och hälsa.
Abort är inte nödvändigt om kvinnans liv inte är i fara, så ditt exempel håller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Vad får dig att ställa denna urbota korkade frågan? Har jag gett sken av att tro nåt annat? Citera isåfall.
Jag skrev att mord och våldtäkt också skett i alla tider och du svarar "Nej, det har du fått om bakfoten."
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag är för fri abort (fram till en fastslagen gräns) för att värna om kvinnors liv och hälsa ja.
Det stämmer inte. Du är för abort även om det inte är någon risk för kvinnans liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Legalisering av mord och våldtäkt är jag inte för eftersom det inte värnar om människors liv och hälsa.
Abort värnar inte om människors liv och hälsa eftersom att det per definition innebär dödandet av ett mänskligt liv.
Du erkände själv att foster är mänskligt liv, så du är återigen inkonsekvent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag lägger mig inte i av vilka anledningar folk utför abort.
Besvara frågan. Anser du att man ska få göra abort på grund av bekvämlighet och lättja?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
För att jag värnar om födda människors liv mer. (fram till en viss gräns)
Men du är för abort även om det inte finns någon risk för en "född människas" liv. Så din anledning här är inte godtagbar. Denna anledning gäller enbart om kvinnans liv skulle vara i fara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Är av en annan tolkning.
Logik är inte en tolkningsfråga. Logik är en vetenskaplig lära om vad som gör ett resonemang eller en argumentation giltig. Det är alltså inte en fråga om subjektiva tolkningar. Logik är lika lite en tolkningsfråga som matematik skulle vara en tolkningsfråga, det vill säga inget alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Rättfärdigar inte mord och våldtäkt.
Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.
Detta är den logiska slutsatsen som dras av ditt resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Har jag gjort.
Nej. Inget av det du framfört har varit konsekvent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Skiter i om du anser att min förklaring är inkonsekvent. Det får stå för dig.
Det är inte jag som "anser" att den är inkonsekvent. Den är logiskt inkonsekvent.
Är du en person som bara går efter dina känslor? Där dina känslor går före allt vad logik heter? Erkänner du att du är inkonsekvent? Om inte, så får du allt se till och förklara hur det resonemang du framfört är logiskt konsekvent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa.
Abort skadar andra människors liv och du har redan gått med på att foster är mänskligt liv. Återigen, så är du inkonsekvent.
Förklara hur "det har skett i alla tider så därför är det okej" inte också rättfärdigar t.ex. mord och våldtäkt eftersom att det också skett i alla tider.
Förstår du vad ett logiskt resonemang är? Ja eller nej? Det är okej om du inte förstår det, men då borde du säga det också, så kan vi konstatera att du inte kan rättfärdiga att abort vore moraliskt på ett konsekvent sätt.