2023-05-03, 14:06
Medlem
Conjurings avatar
Emil, 11, tog sitt liv – allvarlig kritik mot BUP
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det är en relevant fråga. sucidförsök och psykisk ohälsa är kraftigt överepresenterade bland barn i splittade hem.
Citat:
miriam är ogift och ensam ”vuxen” i sitt hushåll.
Citat:
det var långt ovanligare med barn från ensamstånde hushåll på 80 talet. så långt färre i riskzon.
Citat:
barnens föräldrar situation är en överlägsen risk förklaring vid psykisk ohälsa och sucid hos barn/unga vuxna.

att vården ständigt förbättras och utvecklas innebär ju inte att vuxna individer blir fria från eget ansvar.

röker du 2 paket om dagen är det inte uteslutande och enbart ”vårdens fel” att de misslyckades behandla din lungcancer på ett bra sätt….
Citat:
Förmodligen för att barnet itne växte up med två bilogiska föräldrar i hushållet, det är i regel (inte undtag) de barnen som tarlivet av sig.

Hon är ju ganska gamal, så jag gissar på flera barn med olika fädrar....

vissa barn gillar inte att klippa sig, vilket även gäller vissa vuxna

Citat:
jo jag vet, det är som vanligt bara en slump att alla dessa hemska lisvöden och "dåligheter" drabbar barn som växer upp med 1 biologisk förälder.....

du är givetvis en del av problemet, inte lösningen.....
Jag har träffat många människor som dig.
Förespråkar alltid för kollektiv bestraffning oavsett kontext. Du pekar ut ett problem, men å andra sidan så ser du inte det som ett problem.

Hur kan du titta på dig själv i spegeln?
Senast redigerad av Conjuring 2023-05-03 kl. 14:09.
Citera
2023-05-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Vad är det som inte är rationellt från min sida?
att du vill att andra ska ta dina argument på allvar när du inte gör det själv, om det är skitsamma för dig om det är en våldtäktsbebis eller ej, varför måste det vara något annat än detsamma för den du frågar?

Citat:
Säg inte saker jag inte har sagt för du verkar gå igång på det.
har inte gjort det, jag citerar då.

Citat:
Du och jag har olika definitioner på bebisar.
det är en människa upp till ungefär 1års ålder. vill du hellre kalla det något annat för att avhumaniseringen är viktig för dig så gör det

du kan slå upp ordet

Citat:
Du klagar på att andra använder känslor. Det verkar som att det är ni som inte har känslor eftersom att ni klagar på att andra har det. Är inte det lite konstigt?

det får du nog förklara, jag är emot fri abort för att jag tycker det är fel att mörda människor, och jag är konsekvent i det.
Senast redigerad av slö 2023-05-03 kl. 14:24.
Citera
2023-05-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Emil, 11, tog sitt liv – allvarlig kritik mot BUP

Jag har träffat många människor som dig.
Förespråkar alltid för kollektiv bestraffning oavsett kontext.

jag tror inte du vet vilket språk du talar, vad menar du med kollektiv bestraffning?

Citat:
Du pekar ut ett problem, men å andra sidan så ser du inte det som ett problem.

vad är problemet som jag pekar ut, och vad menar du med att jag inte ser det som ett problem?

Citat:
Hur kan du titta på dig själv i spegeln?

med mina ögon.
Citera
2023-05-03, 17:50
Medlem
Citat:
naturligtvis betalar män för aborter såväl som för barn.

kvinnor gör aborter och är oaktat det en enorm kostnadsbörda för vällfärdsamhället.

Du vet att kostnaden för samhället skulle bli ännu större om kvinnor gjorde osäkra olagliga aborter. För skadade och sargade kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag förstår inte varför kvinnor inte skulle kunna få abortera "sina barn" så länge de är beroende av mamman, dvs i alla fall upp till år 18, eller 35 som det ofta är i många familjer.

En app på telefonen, som bara stänger av, borde räcka.

Du har nog missat biologilektionerna. Barn klarar sig utanför mammans mage när de är 18 år och 35 år. Det är endast små foster som till cirka vecka 23 är helt beroende av kvinnans kropp för sin överlevnad.
Citera
2023-05-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Bland dem finns män som också vill ha barn, men inte heller har något att säga till om.

Hur du än vänder dig, har du arslet bak.

Klart mannen som har gjort en kvinna gravid har mycket att säga till om, om han vill ha avkomman!
Vill han ha barnet: fria och lova evig trohet och kärlek, ställa upp på det hon behöver hjälp med för att kunna tänka sig att föda avkomman etc.

Vill han abort kan det bli svårare om hon verkligen verkligen vill ha avkomman. Detta problem löses enkelt genom förebyggande åtgärder: att en man antingen steriliserar sig eller bara ligger med kvinnor som nått menopaus alternativt enbart ligger med kvinnor som han verkligen vill ha barn med. På det viset undviker han oönskade graviditeter, men kan ändå ha ett aktivt sexliv.
Citera
2023-05-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du vet att kostnaden för samhället skulle bli ännu större om kvinnor gjorde osäkra olagliga aborter. För skadade och sargade kvinnor.

källa eller hantera din mytomani och andra problem direkt med vården.

Kostnad för aborter i sverige är årskilliga miljoner (tänk 100`000`000m),ej medräknat annat än själva proceduren,tex de som dödas i processen.

https://www.aftonbladet.se/relatione...av-abortpiller

Citat:
Du har nog missat biologilektionerna. Barn klarar sig utanför mammans mage när de är 18 år och 35 år. Det är endast små foster som till cirka vecka 23 är helt beroende av kvinnans kropp för sin överlevnad.

det är alla bebisar som aborteras. de får nämligen inte räddas, bara dödas.

Så du är snett på det.
Citera
2023-05-03, 18:43
Medlem
Citat:
källa eller hantera din mytomani och andra problem direkt med vården.

Kostnad för aborter i sverige är årskilliga miljoner (tänk 100`000`000m),ej medräknat annat än själva proceduren,tex de som dödas i processen.

https://www.aftonbladet.se/relatione...av-abortpiller

det är alla bebisar som aborteras. de får nämligen inte räddas, bara dödas.

Så du är snett på det.

Se dig om i världen där abort är olagligt. Där sker osäkra aborter, som gör att kvinnorna behöver sjukhusvård. Vore abort olagligt i Sverige, skulle samma sak ske här. Och det skulle vara stora omkostnader för oss skattebetalare. Betydligt större än om kvinnorna gjort en säker abort.
Citera
2023-05-03, 18:46
Medlem
Citat:
Klart mannen som har gjort en kvinna gravid har mycket att säga till om, om han vill ha avkomman!
typ såhär?
Ljud på din efterblivna mytoman....
https://twitter.com/autocorrect2_0/s...56725655502848

Citat:
Vill han ha barnet: fria och lova evig trohet och kärlek, ställa upp på det hon behöver hjälp med för att kunna tänka sig att föda avkomman etc.

Hur ofta funkar det? du vet att svenska kvinnor bland de absolut främst i världen på att göra aborter...

Citat:
Vill han abort kan det bli svårare om hon verkligen verkligen vill ha avkomman. Detta problem löses enkelt genom förebyggande åtgärder: att en man antingen steriliserar sig eller bara ligger med kvinnor som nått menopaus alternativt enbart ligger med kvinnor som han verkligen vill ha barn med. På det viset undviker han oönskade graviditeter, men kan ändå ha ett aktivt sexliv.

Hur blir det i det mycket vanliga fallet där kvinnor avsiktligt skippar preventivmedel för att de vill bli gravida och gör abort?

för det är ju ett problem för partnern... ska de kanske bära en stjärna, eller tvingas att raka av allt sitt hår på torget varje lönehelg?
Citera
2023-05-03, 18:51
Medlem
Citat:
Se dig om i världen där abort är olagligt.
Okej.
så ingen källa....
bara pyskisk sjukdom som du bör låta vården tahand om.

Men visst, du kan väll kolla Poland. de har väldigt strikta abortlagar.

Citat:
Där sker osäkra aborter, som gör att kvinnorna behöver sjukhusvård.
Det har att göra med att vården var livsfarlig generellt på 1700 talet, och är det i många u-länder (även där abort inte är kriminaliserat dör kvinnor)

tittar du på åren innan roe vs wade i usa (som nu är uppriven) så kanske du lär dig något, istället för att bara ljuga och låna andras slagord.

Citat:
Vore abort olagligt i Sverige, skulle samma sak ske här.

oerhört efterbliven.....

Citat:
Och det skulle vara stora omkostnader för oss skattebetalare. Betydligt större än om kvinnorna gjort en säker abort.
så sjuk, och så efterbliven....
Citera
2023-05-03, 19:01
Medlem
Citat:
typ såhär?
Ljud på din efterblivna mytoman....
https://twitter.com/autocorrect2_0/s...56725655502848

Hur ofta funkar det? du vet att svenska kvinnor bland de absolut främst i världen på att göra aborter...

Hur blir det i det mycket vanliga fallet där kvinnor avsiktligt skippar preventivmedel för att de vill bli gravida och gör abort?

för det är ju ett problem för partnern... ska de kanske bära en stjärna, eller tvingas att raka av allt sitt hår på torget varje lönehelg?

Citat:
Okej.
så ingen källa....
bara pyskisk sjukdom som du bör låta vården tahand om.

Men visst, du kan väll kolla Poland. de har väldigt strikta abortlagar.

Det har att göra med att vården var livsfarlig generellt på 1700 talet, och är det i många u-länder (även där abort inte är kriminaliserat dör kvinnor)

tittar du på åren innan roe vs wade i usa (som nu är uppriven) så kanske du lär dig något, istället för att bara ljuga och låna andras slagord.

oerhört efterbliven.....

så sjuk, och så efterbliven....

Kan du hålla dig till diskussionen utan att komma med olika sorters personangrepp? Jag tappar lusten att läsa dina inlägg. Och har därav inget att svara, när du skriver som du gör.
Citera
2023-05-03, 19:06
Medlem
Citat:
Kan du hålla dig till diskussionen utan att komma med olika sorters personangrepp?
Det gör jag, är din källa "min sjuka fantasi och mytomani" så bör den kunna diskuteras (nåja, avfärdas som dt), du envisas med den så är det ju ditt problem och utöver efterblivet , rätt trist för tråden.

Att du har ett behova av att stoltsera med hur efterbliven du är, och hur gärna du ljuger och fyller inlägg med dina sjuka fantasier är ju inte mitt problem, du kan ju välja att hålla de för digsjälv (elllr ta dem med vården).

Citat:
Jag tappar lusten att läsa dina inlägg. Och har därav inget att svara, när du skriver som du gör.

Ja, summan av ditt bidrag hade väll varit bättre om du höll fördigsjälv, i synnerhet om du endå bara har för avsikt att hänvisa till hur efterbliven, okunnig, med fabless för att ljuga och fantisera vilt du har . det vet ju alla redan....
Citera
2023-05-03, 19:30
Medlem
Citat:
Det gör jag, är din källa "min sjuka fantasi och mytomani" så bör den kunna diskuteras (nåja, avfärdas som dt), du envisas med den så är det ju ditt problem och utöver efterblivet , rätt trist för tråden.

Att du har ett behova av att stoltsera med hur efterbliven du är, och hur gärna du ljuger och fyller inlägg med dina sjuka fantasier är ju inte mitt problem, du kan ju välja att hålla de för digsjälv (elllr ta dem med vården).

Ja, summan av ditt bidrag hade väll varit bättre om du höll fördigsjälv, i synnerhet om du endå bara har för avsikt att hänvisa till hur efterbliven, okunnig, med fabless för att ljuga och fantisera vilt du har . det vet ju alla redan....

"Förbud mot abort leder inte till att färre aborter. Istället ökar de farliga och osäkra aborterna som orsakar tiotusentals dödsfall varje år. Varje år genomförs omkring 25 miljoner osäkra aborter i världen. De handlar om flickor och kvinnor som av olika skäl vill avbryta sin graviditet men som lever i länder där abort är förbjudet. De kvinnor som har råd kan ibland få hjälp att utföra säkra men olagliga aborter, eller åka utomlands för att få abort där det är lagligt. Men fattiga kvinnor och unga flickor ser sällan någon annan utväg än att göra farliga och olagliga aborter. Många av dem betalar med sitt liv: enligt Världshälsoorganisationen (WHO) är 7 miljoner flickor och kvinnor varje år i behov av vård efter att ha genomgått osäkra aborter. Av dessa dör tiotusentals av följderna." Källa: Amnesty International.

Om abort vore olagligt i Sverige skulle vi se samma sak här. Var så säker. och det skulle givetvis kosta skattebetalare mycket pengar.

Vill du fortsätta diskussionen får du nu lägga ner med dina löjliga påståenden om mig. Annars kommer jag inte vilja svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in