2022-07-26, 16:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, såna små levande bebisar som du värnar om men ändå struntar i att de fryses in levande.

Om jag är för upprörd eller inte tillräckligt upprörd får nog ni nazifeminister ta ett snack om för ni verkar skilja er en aning där. Det är ni som mördar och det är ni som fryser in och så har det ju givetvis alltid varit så ditt projicerande på män är tämligen genomskinligt. Jag dödar inga bebisar oavsett vecka 1, 10 eller 100 men samma sak kan ju inte ni säga.

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag läste lite fort.
Men jag antar att det var ett efterlängtat barn som väntades.
Ett högt, av modern, värderat foster.

Inte får man mörda såna. Det begriper du nog.

Det är exakt samma bebis...totalt empatistörda som sagt. Dessutom vet jag inte om hon planerat en abort i säg vecka 20 hade gjort någon som helst skillnad juridiskt här.

Citat:
Mordrättegången gällde kvinnan, inte fostret.

Double homicide betyder dubbelmord.

https://en.wikipedia.org/wiki/Unborn...f_Violence_Act
Citat:
The Unborn Victims of Violence Act of 2004 (Public Law 108-212) is a United States law that recognizes an embryo or fetus in utero as a legal victim, if they are injured or killed during the commission of any of over 60 listed federal crimes of violence. The law defines "child in utero" as "a member of the species Homo sapiens, at any stage of development, who is carried in the womb."[1]

The law is codified in two sections of the United States Code: Title 18,
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2022-07-26 kl. 16:33.
Citera
2022-07-26, 16:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Mordrättegången gällde kvinnan, inte fostret.
Men det verkade som om jordklotet tyckte det var dubbelmord.
(jag läste inte så noga.)
Citera
2022-07-26, 17:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Gulligt. Har inte filosoferat så mycket över frysta människor överlag och när någon är levande och död och jag vet inte heller om Ipsis svammel överlag är så relevant för tråden. Pratar du om bebisar i kvinnor så ja absolut bebis, liv använd vad du vill.

Om du står och gör en tårta och jag kommer in och slår sönder den låter du mig då komma undan med försvaret "amen det var inte en tårta än"?
Du kan säkert hitta bättre exempel än de du snott från en gapig stå-Uppare.

Så är du emot att stoppa bebisar i frysen eller inte?
Citera
2022-07-26, 17:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Men det verkade som om jordklotet tyckte det var dubbelmord.
(jag läste inte så noga.)

Haha nej inte jag utan lagen är sådan så jag gav er ett exempel på hur mord på en gravid kvinna räknas som dubbelmord för att bebisen/fostret/embryot har juridiska rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du kan säkert hitta bättre exempel än de du snott från en gapig stå-Uppare.

Så är du emot att stoppa bebisar i frysen eller inte?

Är ju mest för att vara snäll mot er och ger er en chans att förklara hur ni tänker. Tycker det är rätt intressant hur din sort helt verkar kunna blunda för att något blir en människa och hänger sig åt något godtyckligt nonsens om veckor istället.

Ja. Är inte du? :
Citera
2022-07-26, 17:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Haha nej inte jag utan lagen är sådan så jag gav er ett exempel på hur mord på en gravid kvinna räknas som dubbelmord för att bebisen/fostret/embryot har juridiska rättigheter.

Är ju mest för att vara snäll mot er och ger er en chans att förklara hur ni tänker. Tycker det är rätt intressant hur din sort helt verkar kunna blunda för att något blir en människa och hänger sig åt något godtyckligt nonsens om veckor istället.

Ja. Är inte du? :
Naw inte behöver du vara snäll. Om jag bakar anslag till tårtor är det antagligen irriterande om någon kommer och slår sönder dem men om jag är den som bakar tårtorna och väljer att göra ströbröd av dem istället så är det ju så att säga bagarens val och mening. (Fixade liknelsen åt dig där).

Vad är din take som likställer embryon med födda barn. Ska embryon ha samma rättigheter som födda bebisar? Ska tex barnafadern bli underhållsskyldig från befruktningsögonblicket om han väljer att dra?
Citera
2022-07-26, 17:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Naw inte behöver du vara snäll. Om jag bakar anslag till tårtor är det antagligen irriterande om någon kommer och slår sönder dem men om jag är den som bakar tårtorna och väljer att göra ströbröd av dem istället så är det ju så att säga bagarens val och mening. (Fixade liknelsen åt dig där).

Vad är din take som likställer embryon med födda barn. Ska embryon ha samma rättigheter som födda bebisar? Ska tex barnafadern bli underhållsskyldig från befruktningsögonblicket om han väljer att dra?

Avdelningen barn och pappor har inga rättigheter då alltså. Om du inte fattade det så handlande skämtet om vad det till slut skulle bli av tårtan eller bebisen då.

Att liv är liv. Att du bestämmer över ditt liv är något som går över en rättighet så dom har ju just nu inga rättigheter alls i det här landet. Har vi gjort om allt i din hypotes? För om ansvaret och rättigheterna på allvar skulle bli 50/50 mellan könen så kan givetvis inte män smita ansvar. Som det är nu däremot så borde män givetvis kunna avsäga sig allt ansvar även ekonomiskt. Är ju fullständigt absurt att behöva betala för ett barn som hon till 100% kunde döda när hon ville och vad han sa hade inget värde alls.
Citera
2022-07-26, 17:47
Citat:
Avdelningen barn och pappor har inga rättigheter då alltså. Om du inte fattade det så handlande skämtet om vad det till slut skulle bli av tårtan eller bebisen då.

Att liv är liv. Att du bestämmer över ditt liv är något som går över en rättighet så dom har ju just nu inga rättigheter alls i det här landet. Har vi gjort om allt i din hypotes? För om ansvaret och rättigheterna på allvar skulle bli 50/50 mellan könen så kan givetvis inte män smita ansvar. Som det är nu däremot så borde män givetvis kunna avsäga sig allt ansvar även ekonomiskt. Är ju fullständigt absurt att behöva betala för ett barn som hon till 100% kunde döda när hon ville och vad han sa hade inget värde alls.
Så du tycker både det är ok att frysa in småbarn och att vägra betala deras husrum, mat och kläder.
Citera
2022-07-26, 17:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Ja. Är inte du? :
Ett välkommet foster är värt mycket, eller hur?
Ska vi bli tvugna att välkomna alla foster/embryon. Vad ska vi göra med de ovälkomna?
Citera
2022-07-26, 17:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Jodå jag förstod ”din” liknelse. Anslag till tårtor är inte tårtor. Finns massor av saker vi kallar liv som vi gladeligen trampar ner. Du likställer allt liv på samma nivå, men så ser inte verkligheten ut för de allra flesta.

Både pappor och mammor har underhållsskyldighet gentemot den förälder som har vårdnaden. Om nu embryot är en bebis så bör väl samma rättigheter tillfalla båda. Men jag tror inte ens att du exakt likställer ett embryo med en född bebis, men det vill du nog inte riktigt erkänna.
Citera
2022-07-26, 17:54
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Att liv är liv. Att du bestämmer över ditt liv är något som går över en rättighet så dom har ju just nu inga rättigheter alls i det här landet. Har vi gjort om allt i din hypotes? För om ansvaret och rättigheterna på allvar skulle bli 50/50 mellan könen så kan givetvis inte män smita ansvar. Som det är nu däremot så borde män givetvis kunna avsäga sig allt ansvar även ekonomiskt. vad han sa hade inget värde alls.
Är ju fullständigt absurt att behöva betala för ett barn som hon till 100% kunde döda när hon ville och

HUr är din tanke om fäders ansvar i din idealvärld?
Citera
2022-07-26, 17:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Så du tycker både det är ok att frysa in småbarn och att vägra betala deras husrum, mat och kläder.

Varför behöver dom mat och kläder i frysen?

Citat:
Ett välkommet foster är värt mycket, eller hur?
Ska vi bli tvugna att välkomna alla foster/embryon. Vad ska vi göra med de ovälkomna?

Ta hand om dom som vi bör göra med alla barn. Att någon är fattig eller har pissiga jävla föräldrar betyder inte att deras liv kommer att vara dåligt. Minimikravet för en människa borde åtminstone vara att få bestämma om du ska leva eller inte själv. Att kvinnor vill leka gud kommer alltid bara vara rubbat.
Citera
2022-07-26, 18:00
Citat:
Varför behöver dom mat och kläder i frysen?

Ta hand om dom som vi bör göra med alla barn. Att någon är fattig eller har pissiga jävla föräldrar betyder inte att deras liv kommer att vara dåligt. Minimikravet för en människa borde åtminstone vara att få bestämma om du ska leva eller inte själv. Att kvinnor vill leka gud kommer alltid bara vara rubbat.
Jag sa aldrig att det skulle göras samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in