2023-04-21, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Istället för att grotta ner dig får du acceptera folk och experimentera genom att ändra ditt sätt tills det fungerar.

"Skämt" online fungerar inte eftersom mottagaren saknar ditt kroppsspråk och betoning och missuppfattar allt. Skämta ingenting online.

Skrev till en tjej , ( som jag hade skrivit med några dagar ) "gjort något roligt idag eller bara varit lat? :P"

Hon tog bort mig pga det
Senast redigerad av americandadfan 2023-04-21 kl. 14:11.
Citera
2023-04-21, 14:11
Medlem
Slutsats: män som får likes av elit-kvinnor får vara kvar och behålla fin ratio medans regular-joes vars "boost" är slut måste hosta upp och uppgradera till Gold för att få vara kvar i finrummet. Ungefär som vilken nattklubb som helst
Citera
2023-04-21, 14:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Skrev till en tjej , ( som jag hade skrivit med några dagar ) "gjort något roligt idag eller bara varit lat? :P"

Hon tog bort mig pga det
Uppfyller exakt mitt råd. Ordet "lat" är negativt och hon kanske har egen ångest och känner sig "lat" och ville verkligen inte bli påmind om det. Så, inga skämt ingen ironi ingen satir i textmeddelanden.

För att komma långt på tinder behöver man troligen variera sig. Så du behöver sluta skämta. Jag har varit på tinder en hel dag, lita på mina råd.
Citera
2023-04-21, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Uppfyller exakt mitt råd. Ordet "lat" är negativt och hon kanske har egen ångest och känner sig "lat" och ville verkligen inte bli påmind om det. Så, inga skämt ingen ironi ingen satir i textmeddelanden.

För att komma långt på tinder behöver man troligen variera sig. Så du behöver sluta skämta. Jag har varit på tinder en hel dag, lita på mina råd.

Tack för råd absolut , ja fan är ju att som
Gå på äggskal när man är på tinder, eller snarare ett minfält
Citera
2023-04-21, 14:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Tack för råd absolut , ja fan är ju att som
Gå på äggskal när man är på tinder, eller snarare ett minfält
En bra beskrivning av själva livet med damer också.
Citera
2023-04-22, 10:04
Medlem
Hatbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Slutsats: män som får likes av elit-kvinnor får vara kvar och behålla fin ratio medans regular-joes vars "boost" är slut måste hosta upp och uppgradera till Gold för att få vara kvar i finrummet. Ungefär som vilken nattklubb som helst
Bra sagt. Ta bort tinder om du är man och läser det här.
Citera
2023-04-22, 17:37
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Ja Tinder är bara ute efter pengar och jag tröttnade själv på alla tjejer som man matchades mot och som bara slutade skriva eller som inte ens tog något initiativ till första kontakt.
Citat:
Ursprungligen postat av Hatbar
Är det samma med Facebook dejting?
(FB) Facbook -dejting (Funktion i Facebook/Mod)

Facebook dejting borde väl vara bättre ifall man inte vill behöva betala för att få kontakt med tjejerna.
Citera
2023-04-22, 20:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Ja Tinder är bara ute efter pengar och jag tröttnade själv på alla tjejer som man matchades mot och som bara slutade skriva eller som inte ens tog något initiativ till första kontakt.
Är det samma med Facebook dejting?
(FB) Facbook -dejting (Funktion i Facebook/Mod)

Facebook dejting borde väl vara bättre ifall man inte vill behöva betala för att få kontakt med tjejerna.
Var väldigt aktiv på FB-dating när det först kom, men Sverige som land var absolut inget att ha. Skrämmande låg kvalitet. Av matchningarna att döma verkar det som jag borde flytta till Tyskland.
Citera
2023-04-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatbar

kan väl bara instämma. haft ett tinderkonto sedan 2017 jag använt. är väl antagligen skuggbannat då jag aldrig får matches längre. visst förbehåll för att min bio/mina bilder inte är "optimala" (nej, jag har inte vänner i min stad jag kan sitta vid någon sjö med och grilla och skratta och låtsas som att jag är en supersvennig kille med en helt normal social krets och liv), men ändå, jag är lång, i rätt bra form, ser okej ut, men ändå hel stiltje.
reggade faktiskt ett nytt konto igår då jag har fått en tillfällig lur medan min är på reparation. nytt nummer, nytt konto. tog ett par nya halvreko bilder, men lika lite respons som med mitt första konto. fick alltså inte ens den där initiala kicken med snabba matchningar för att man ska bli hooked. vilken travesti.

mår överlag rätt okej, men shit, när man inte ens kan matcha med tjejer som helt klart är under en och få knulla, eller ens bara umgås i dejtsammanhang, en smula så blir man psykiskt ledsen på riktigt. inte undra på att hela incel-fenomenet blivit stort som fan, antar att jag hamnar i det facket nu, haha. bara försökt nätragga högst sporadiskt, men inte fått doppa på över ett år. har sett trådar på reddit med killar som ser bättre ut än mig (typ lika långa, i ännu bättre form och med ännu bättre ansiktsdrag) som sitter i samma båt.

men samtidigt, vad fan är alternativet? ska man ragga irl nuförtiden får man försöka hitta tjejer som
a) inte är påväg någonstans i brådska och har hörsnäckor i och helst inte vill bli störd alls
b) tjejer som inte är i grupp, för då verkar de tro att de framstår som slampiga om de ger uppmärksamhet till någon intresserad
c) tjejer som inte går och pratar i telefon och precis som i a) bara inte vill bli störda.

jag vet inte asså. ser samtidigt många par ute i fina vårvädret nu, och jag ser bättre ut än många av dem (för att inte säga de flesta, t.o.m.). handlar väl kanske om att har man ingen social krets så blir det ett moment 22 där du måste ha vänner som också har vänner för att organiskt kunna träffa nya potentiella partners, och har du inte det så måste du se ut som brad pitt eller någon teenage heart throb för att ha en chans. annars blir du väl utmålad som psykfall, våldtäktsman, creepy eller något annat.

vilken genomrutten tid vi lever i asså. spyr lite i munnen.
Senast redigerad av robinhoodvarUCsnut 2023-04-23 kl. 13:38.
Citera
2023-04-23, 19:30
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Var väldigt aktiv på FB-dating när det först kom, men Sverige som land var absolut inget att ha. Skrämmande låg kvalitet. Av matchningarna att döma verkar det som jag borde flytta till Tyskland.

Använde mycket Tinder i början. När man väl träffat allt för många psykfall på den appen så har jag mer eller mindre slutat.
Citera
2023-04-24, 09:40
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
jag vet inte asså. ser samtidigt många par ute i fina vårvädret nu, och jag ser bättre ut än många av dem (för att inte säga de flesta, t.o.m.). handlar väl kanske om att har man ingen social krets så blir det ett moment 22 där du måste ha vänner som också har vänner för att organiskt kunna träffa nya potentiella partners, och har du inte det så måste du se ut som brad pitt eller någon teenage heart throb för att ha en chans. annars blir du väl utmålad som psykfall, våldtäktsman, creepy eller något annat.
Så jäkla typiskt "asså hur fan kan ja få en snygg tjej jag är jäkla mycket snyggare än honom!!!!"

Kanske där du ska börja istället. Och jo det går visst att prata med tjejer ute.
Citera
2023-04-24, 11:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Använde mycket Tinder i början. När man väl träffat allt för många psykfall på den appen så har jag mer eller mindre slutat.

Ja det är alldeles för idiotiskt att helt tro att Tinder ska vara nån lösning på problemet att träffa någon. Man kan ha det som ett kul komplement men att hitta guldkornen på Tinder är lite som att leta efter en nål i en höstack. Det finns absolut vettiga där men merparten är nog ensamma av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in