• 1
  • 2
2021-02-18, 20:04
Medlem
Ni som följt Tindertråden känner igen mig därifrån. Jag gör lite som snusaren som ska sluta snusa och börjar röka istället. Jag försöker hålla mig borta från Tinder pga sexmissbruk men bara "måste" testa andra sidor.

Har testat Facebooks egna dejtingfunktion och för det första är den gratis och för det andra är det nya kvinnor. Dessutom går det otroligt snabbt att få till träffar. Man får dock se till att man har en hyfsat ok Facebooksida. Jag kör en sida endast för dejting. Klart över förväntan.

Andra som testat och i såfall, vad tycker ni? Jag var inte med när Tinder lanserades men många talar om det med en tår av lycka i ögat. Lite så är det med Facebook, de kvinnorna som är där känns "nya" på dejtingmarknaden
Senast redigerad av Farzan73 2021-02-18 kl. 20:14.
Citera
2021-02-18, 20:47
Medlem
empoisonnes avatar
Vi två känner till varandra från Tinder-tråden.

Jag har inte testat Facebook-dejting själv, men satt nyligen intill en kvinnlig kompis när hon testade. Och som kvinna så var FB-dejting ett jävla skymningsland. På Tinder så dyker det åtminstone upp (någorlunda) snygga + (skapligt) intressanta män (i den bemärkelsen att de mäktar med att författa en någorlunda kul bio).

Det som skiljer FB-dejting från Tinder åt är att man i förhand utan att vara betalande medlem kan se vem som gillat en. Om jag inte missuppfattat något.
Citera
2021-02-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Vi två känner till varandra från Tinder-tråden.

Jag har inte testat Facebook-dejting själv, men satt nyligen intill en kvinnlig kompis när hon testade. Och som kvinna så var FB-dejting ett jävla skymningsland. På Tinder så dyker det åtminstone upp (någorlunda) snygga + (skapligt) intressanta män (i den bemärkelsen att de mäktar med att författa en någorlunda kul bio).

Det som skiljer FB-dejting från Tinder åt är att man i förhand utan att vara betalande medlem kan se vem som gillat en. Om jag inte missuppfattat något.
Kul att se dig här. Jag har precis börjat utforska facebookdejtingen och nog finns det många fina och framförallt "mindre förstörda" kvinnor. Det ena utesluter inte det andra, jag har varit med fina kvinnor både från Tinder och Facebook men det som slog mig var just att det var kvinnor som inte förstörts i dejtingträsket, om du förstår vad jag menar. Vad gäller männen så kan jag ju inte svara, trist om det är som du säger.
Citera
2021-02-18, 20:58
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Kul att se dig här. Jag har precis börjat utforska facebookdejtingen och nog finns det många fina och framförallt "mindre förstörda" kvinnor. Det ena utesluter inte det andra, jag har varit med fina kvinnor både från Tinder och Facebook men det som slog mig var just att det var kvinnor som inte förstörts i dejtingträsket, om du förstår vad jag menar.

Njaej, jag vet inte riktigt vad du menar. Men ur ett kvinnligt perspektiv så var FB-dejting kasst. Och visst, det här gör väl att de som ständigt pratar om att "den vanlige mannen" inte har en chans på Tinder får ännu mer vatten på sin kvarn.

Men det jag och min kompis noterade efter en halvtimmes användande var inte imponerande. Och då är hon ändå en s.k. "vanlig" kvinna utan några större anspråk. Men det som kom upp på FB-dejting var sorgligt.
Citera
2021-02-18, 21:00
Medlem
Har en kompis som testa detta och han sa att det var totalt värdelöst, då ser den personen inte dålig ut heller men ja.
Citera
2021-02-18, 21:03
Medlem
Citat:
Njaej, jag vet inte riktigt vad du menar. Men ur ett kvinnligt perspektiv så var FB-dejting kasst. Och visst, det här gör väl att de som ständigt pratar om att "den vanlige mannen" inte har en chans på Tinder får ännu mer vatten på sin kvarn.

Men det jag och min kompis noterade efter en halvtimmes användande var inte imponerande. Och då är hon ändå en s.k. "vanlig" kvinna utan några större anspråk. Men det som kom upp på FB-dejting var sorgligt.
Det är klurigt det där, jag kanske bara haft tur sista två veckorna, för det är bara så länge jag testat det. Väldigt normala sköna kvinnor som ser bra ut. På tinder vill alla vara instagrammodeller och det ska jag vara ärlig och säga att de från facebook inte var, men de hade absolut mycket större potential för ett förhållande än tinders kvinnor. Jag får väl ge det mer tid, sen kanske jag kryper till korset och erkänner att du har rätt
Citera
2021-02-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enternor
Har en kompis som testa detta och han sa att det var totalt värdelöst, då ser den personen inte dålig ut heller men ja.
Alltså...ni får mig att tvivla på mitt omdöme
Citera
2021-02-18, 21:15
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Det är klurigt det där, jag kanske bara haft tur sista två veckorna, för det är bara så länge jag testat det. Väldigt normala sköna kvinnor som ser bra ut. På tinder vill alla vara instagrammodeller och det ska jag vara ärlig och säga att de från facebook inte var, men de hade absolut mycket större potential för ett förhållande än tinders kvinnor. Jag får väl ge det mer tid, sen kanske jag kryper till korset och erkänner att du har rätt

Jag vet inte, men Tinder har (alldeles uppenbart) sina algoritmer. Och för mig personligen fyllde såväl Tinder som dess algoritmer sitt syfte. Men av det jag har sett av FB-dejting - är jag sugen på att testa? Hell no.

Möjligen att det är s.k. normalt och vanligt folk där. Men det upplevde jag att det var på Tinder också. Åtminstone mestadels.
Citera
2021-02-18, 21:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men Tinder har (alldeles uppenbart) sina algoritmer. Och för mig personligen fyllde såväl Tinder som dess algoritmer sitt syfte. Men av det jag har sett av FB-dejting - är jag sugen på att testa? Hell no.

Möjligen att det är s.k. normalt och vanligt folk där. Men det upplevde jag att det var på Tinder också. Åtminstone mestadels.
Ja, jag blir ju osäker när du skriver som du gör. Helt klart har jag haft tur för kvinnorna jag träffat via Facebook har verkligen varit härliga. Men....nu kommer jag ha ett lite ont öga med mig i bedömningen och hälsa från Empoisonne
Citera
2021-02-18, 21:33
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ja, jag blir ju osäker när du skriver som du gör. Helt klart har jag haft tur för kvinnorna jag träffat via Facebook har verkligen varit härliga. Men....nu kommer jag ha ett lite ont öga med mig i bedömningen och hälsa från Empoisonne

Jag var inte så särskilt lyckosam på Tinder, men jag träffade roliga och utmanande typer. Män som fick mig att fundera över livet och min plats i det. Gott så.

Men FB-dejting. Jeeesuz. Ur en s.k. vanlig kvinnas perspektiv var det ta mig tusan läskigt.
Citera
2021-02-18, 21:39
Medlem
Citat:
Jag var inte så särskilt lyckosam på Tinder, men jag träffade roliga och utmanande typer. Män som fick mig att fundera över livet och min plats i det. Gott så.

Men FB-dejting. Jeeesuz. Ur en s.k. vanlig kvinnas perspektiv var det ta mig tusan läskigt.
Skumt att det ska vara sådan skillnad mellan män och kvinnor men jag är inte helt förvånad. Jag är ju i den typiska facebookåldern 45+, långt ifrån alla ungdomars olika sociala medier. På Tinder träffade jag lätt yngre kvinnor men via Facebook är de mer jämnåriga men samtidigt mycket mer oerfarna vad gäller dejting. Får jag välja mellan en silikonfylld 30-åring som legat med halva Sverige eller en söt, oförstörd 45-åring så är valet lätt för mig och det är inte till 30-åringens fördel
Citera
2021-02-18, 21:55
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Skumt att det ska vara sådan skillnad mellan män och kvinnor men jag är inte helt förvånad. Jag är ju i den typiska facebookåldern 45+, långt ifrån alla ungdomars olika sociala medier. På Tinder träffade jag lätt yngre kvinnor men via Facebook är de mer jämnåriga men samtidigt mycket mer oerfarna vad gäller dejting. Får jag välja mellan en silikonfylld 30-åring som legat med halva Sverige eller en söt, oförstörd 45-åring så är valet lätt för mig och det är inte till 30-åringens fördel

Jag är ganska ointresserad av alla sociala medier även om jag använder Facebook för att nå visst massmedialt material. Men jag har game med småkillar IRL.

Får jag välja mellan en välbyggd, fit, tillmötesgående, rolig och pigg 30-åring och en "oförstörd" 45-åring så är det inte till 45-åringens fördel. Mestadels för att man för att få "oförstörd" i den meningen att man inte samhälleligt och i övrigt är mixtrad med måste gå uppåt 65 för att hitta s.k. oförstörd och det är inte intressant för mig. För gammalt. Vi som är medelålders nu fasades in i den digitala åldern. Och så är det med det. Att påstå annat är ett Satans ljug faktiskt. Om man frågar mig. Men det var det ju ingen som gjorde.

Men det låter förträffligt att det finns "oförstörda" 45-åringar på FB-dejting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in