2023-07-04, 16:33
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-kraft89
Jag förstår inte hur många fortfarande tindrar. Man får ju bara utländska matchningar om man inte betalar för skiten och det tänker jag inte göra.

Jag fick svenskor för några år sedan utan problem, och snygga sådana också.

Det kom inte på tal så jag vet inte, men det är en stad med runt 9 miljoner invånare så där borde det ju finnas ett och annat inhemskt. Men jag har faktiskt ingen aning.
Citera
2023-07-04, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det kom inte på tal så jag vet inte, men det är en stad med runt 9 miljoner invånare så där borde det ju finnas ett och annat inhemskt. Men jag har faktiskt ingen aning.

Jag syftar på vad jag får i utdelning, inte vad som finns. Om jag sveper ja på alla så matchas jag bara med överviktiga eller utlänningar. Om jag ser till attraktionen från det motsatta könet ute i den så kallade verkligheten har ingenting förändrats.

Hade varit intressant att veta hur det är för en kvinna som använder det gratis. Får ni samma typer av matchningar som för några år sedan?
Citera
2023-07-04, 16:39
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Nä, Grindr är ju för bögar så jag kan inte berätta så mycket. Har bara sett lite. Men man verkar kunna se var på kartan folk befinner sig i stunden. Och ja, jag skulle tycka att det vore en mardröm.

Bra. Kanske ska prova Grindr och se. Tack.

Jag tror på det där. Adress ska dock självklart inte framkomma.
Citera
2023-07-04, 16:41
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Jag syftar på vad jag får i utdelning, inte vad som finns. Om jag sveper ja på alla så matchas jag bara med överviktiga eller utlänningar. Om jag ser till attraktionen från det motsatta könet ute i den så kallade verkligheten har ingenting förändrats.

Hade varit intressant att veta hur det är för en kvinna som använder det gratis. Får ni samma typer av matchningar som för några år sedan?

Det kan jag tyvärr inte svara på. Använder inte Tinder nu. Jag skaffade mitt konto i maj 2020 och raderade det mindre än ett år senare med långa pauser mellan varven. Jag var alltså inte svepbar eller svepte så mycket om man ser till effektiv tid. Har ingen aning om ifall något ändrats mellan nu och då.
Citera
2023-07-04, 16:45
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Bra. Kanske ska prova Grindr och se. Tack.

Jag tror på det där. Adress ska dock självklart inte framkomma.

Jag tror att det är många som känner ett stort obehag av att främmande människor på internet kan ens geografiska position i realtid. Inte exakt adress så klart, men att någon kan se att man befinner i närheten av Tessinparken är obehagligt bara det.

Eller vad är det tänker du dig? Att det ska se ut som att alla som befinner sig i Stockholm är vid Sergels torg?
Citera
2023-07-04, 16:53
Citat:
eller svepte så mycket

Men du svepte nåt m.a.o Fick du napp?
Citera
2023-07-04, 16:55
2020 gick det fortfarande att få hyfsade matchningar nu när jag tänker efter.

Nevermind empo.¨
Citera
2023-07-04, 16:58
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Men du svepte nåt m.a.o Fick du napp?

Som kvinna är ju varje högersvep en instant match. Typ. Men jo, jag kan inte vara annat än sjukt nöjd med utfallet.
Citera
2023-07-04, 17:07
Citat:
Som kvinna är ju varje högersvep en instant match. Typ. Men jo, jag kan inte vara annat än sjukt nöjd med utfallet.

Tror jag inte det är längre. Pröva och återkom.
Citera
2023-07-04, 17:54
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Jag tror att det är många som känner ett stort obehag av att främmande människor på internet kan ens geografiska position i realtid. Inte exakt adress så klart, men att någon kan se att man befinner i närheten av Tessinparken är obehagligt bara det.

Eller vad är det tänker du dig? Att det ska se ut som att alla som befinner sig i Stockholm är vid Sergels torg?

Återigen, det är inte adressen a la stalker jag syftar på utan en fingervisning om att personen FINNS/ÄR i Örebro, Sveg, Helsingborg elr var som helst. På så vis kan man inte ljuga sig bort någonstans plus att Tinder får mer "äkta vara".

Hur enkelt som helst nu att skaffa Gold, dölja avståndet, ställa sig i en annan stad och svepa.
Citera
2023-07-04, 19:37
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Återigen, det är inte adressen a la stalker jag syftar på utan en fingervisning om att personen FINNS/ÄR i Örebro, Sveg, Helsingborg elr var som helst. På så vis kan man inte ljuga sig bort någonstans plus att Tinder får mer "äkta vara".

Hur enkelt som helst nu att skaffa Gold, dölja avståndet, ställa sig i en annan stad och svepa.

Jo fast det får en läskig effekt ändå, finns bara en person med det förnamnet och den åldern på orten hittar folk ens adress på nolltid med kartfunktion.
Citera
2023-07-04, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo fast det får en läskig effekt ändå, finns bara en person med det förnamnet och den åldern på orten hittar folk ens adress på nolltid med kartfunktion.
Fast det är hur lätt som helst att ta reda på var alla på tinder bor. Knappast något som är döljt. Och vad är det obehagliga? Kvinnor hotar ut sin kropp på nätet, sitter i trosor och säljer sig för hela världens män men tycker att deras position är obehaglig?
Sluta tramsa. Jag kan ta reda på var alla bor som jag bläddrar förbi på tinder och hembesök dem. Varför gör jag inte de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in