2023-04-21, 17:50
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newinco
- - -

Tyvärr är det fredag idag, och då ska och får man dricka alkohol...

Skit i det!!! Ta en vit helg!

Omöjligt om du redan handlat, vet... annars inte!
Citera
2023-04-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Skit i det!!! Ta en vit helg!

Omöjligt om du redan handlat, vet... annars inte!

Redan handlat... (som tur är endast 6 långburkar fem komma tvåan)

Kämpar just nu mot att inte dricka det som ligger i kylen. Vill absolut inte dricka, samtidigt är jag jäkligt sugen.

Har ni sett tecknad film? Där det sitter en ängel på ena axeln och en djävul på den andra? Exakt så känns det just nu.

Jag ska vara stark. Om jag har hemma men lyckas stå emot så är jag extremt nöjd. Svårt just nu dock...
Citera
2023-04-21, 20:00
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newinco
Redan handlat... (som tur är endast 6 långburkar fem komma tvåan)

Kämpar just nu mot att inte dricka det som ligger i kylen. Vill absolut inte dricka, samtidigt är jag jäkligt sugen.

Har ni sett tecknad film? Där det sitter en ängel på ena axeln och en djävul på den andra? Exakt så känns det just nu.

Jag ska vara stark. Om jag har hemma men lyckas stå emot så är jag extremt nöjd. Svårt just nu dock...

Stoppa undan det i källaren, på vinden, garaget, whatever - kylskåpet är ju bara en tidsfråga s a s...
Citera
2023-04-21, 21:48
Medlem
francinefishpaws avatar
Det är dödsdömt att ha något hemma. Har försökt så många gånger, att bara köpa miniflaskor, gömma på konstiga ställen etc men det är kört. Nu har jag typ tio liter sprit i ett förråd i närheten som jag inte rört på över 43 dagar och har inget som helst sug heller, men det känns ändå bra att det finns där på nåt sätt (eller ganska likgiltigt ju längre tiden går). Kämpa, håll i! Och köp alkoholfri öl nästa gång, det finns riktigt bra.
Citera
2023-04-21, 23:26
Avstängd
frekkinheads avatar
För mig är det så illa att jag inte ens kan vara inne på en toalett som har handsprit, för då dricker jag den
Citera
2023-04-22, 00:02
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
För mig är det så illa att jag inte ens kan vara inne på en toalett som har handsprit, för då dricker jag den

Låter jobbigt. Har tänkt tanken några gånger på akuten… tycker också det är sjukt konstigt att de har handsprit överallt på företagshälsovården varje gång jag är där!
Citera
2023-04-22, 00:12
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
Dag 18 här och fick mina provsvar i dag, CDT 2,2 och B-PEth 0,30. Referensvärde (som man ska ligga under om man är nykter) är 2,0/0,30 så det är ju på rätt väg och lär sjunka drastiskt framöver.

I kväll blir det AA-möte i en ganska mysig lokal, ser fram emot det och annars en lugn dag i allmänt snökaos.

Varför utsätter du dig för provtagn. av CDT och Peth, är det en rattfylla vi snackar om?
Citera
2023-04-22, 07:49
Medlem
Livet känns lite lättare idag, är nog vädret som gjort sitt. Härligt att vakna upp för femtioandra lördagen i rad utan bakfylla (bokstavligt talat )

Livet med alkohol börjar kännas långt borta nu, som ett vagt minne från en avlägsen tid. Drömmer dock fortfarande om alkohol (och andra droger man experimenterat med) ibland. Vårt undermedvetna är fascinerande, allting bearbetas så otroligt längre där.

Jag tror att när jag första tiden satte upp målet med att vara nykter ett år visste jag att jag skulle börja dricka igen efter ett år. Det var en övning i viljestyrka och avhållsamhet men jag skulle börja dricka igen så snart ett år gått. Men nu är vi här och just nu känner jag inget sug alls eller önskan att vara full.

Dags att sätta upp ett nytt mål då på allvar: nyktert 2023!

Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Oj jävlar

Hur är läget idag? Super du eller har du slutat?
Citera
2023-04-22, 08:25
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Varför utsätter du dig för provtagn. av CDT och Peth, är det en rattfylla vi snackar om?

Bra fråga! Jag sökte hjälp via min chef då jag började supa på jobbet och det blev ohållbart… så jag har en överenskommelse till slutet av året där bland annat provtagning ingår.

Tycker det är bra att jag sökte hjälp men annars är företagshälsovården rätt kass, de vill mest tjäna pengar känns det som. Den hjälp jag har fått har jag typ erbjudit mig själv, men visst är provtagning ett sätt att ha lite kontroll och se till att hålla sig nykter/inte hamna i träsket igen.

Och så kan jag använda provsvaren för att få min adhd-medicin igen… har möte nästa onsdag!
Senast redigerad av francinefishpaw 2023-04-22 kl. 08:29.
Citera
2023-04-22, 08:28
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Livet känns lite lättare idag, är nog vädret som gjort sitt. Härligt att vakna upp för femtioandra lördagen i rad utan bakfylla (bokstavligt talat )

Livet med alkohol börjar kännas långt borta nu, som ett vagt minne från en avlägsen tid. Drömmer dock fortfarande om alkohol (och andra droger man experimenterat med) ibland. Vårt undermedvetna är fascinerande, allting bearbetas så otroligt längre där.

Jag tror att när jag första tiden satte upp målet med att vara nykter ett år visste jag att jag skulle börja dricka igen efter ett år. Det var en övning i viljestyrka och avhållsamhet men jag skulle börja dricka igen så snart ett år gått. Men nu är vi här och just nu känner jag inget sug alls eller önskan att vara full.

Dags att sätta upp ett nytt mål då på allvar: nyktert 2023!

Fantastiskt, vilken inspiration! Jag vaknade nyss pigg och fräsch och ser fram emot att tillbringa en solig dag i parken med en bok och några alkoholfria öl i dag.
Citera
2023-04-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
Dag 18 här och fick mina provsvar i dag, CDT 2,2 och B-PEth 0,30. Referensvärde (som man ska ligga under om man är nykter) är 2,0/0,30 så det är ju på rätt väg och lär sjunka drastiskt framöver.

I kväll blir det AA-möte i en ganska mysig lokal, ser fram emot det och annars en lugn dag i allmänt snökaos.

Det är väll jätte bra att ta prover under en tid för att ha lite ”press” att hålla sig på rätt sida, grattis och Jobba på!

Det jag inte förstår är, från när tog du proverna från det att du sluta dricka? Var du nykter i 18 dagar och fick 0.3 på peth?! Då måste du ju haft fruktansvärt högt om dom skulle ha tagit dag 1!
Citera
2023-04-22, 09:33
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Block
Det är väll jätte bra att ta prover under en tid för att ha lite ”press” att hålla sig på rätt sida, grattis och Jobba på!

Det jag inte förstår är, från när tog du proverna från det att du sluta dricka? Var du nykter i 18 dagar och fick 0.3 på peth?! Då måste du ju haft fruktansvärt högt om dom skulle ha tagit dag 1!

Precis, jag tycker det är positivt! Haha, ja du, första provtagningen har jag inte nerskriven men det var helt absurda värden och peth låg på 0,3 eller mer ganska länge innan jag bestämde mig för att lägga ner helt ett tag.

Innan dess snittade jag nog en flaska 40 % sprit om dagen plus diverse slattar och öl etc…
Senast redigerad av francinefishpaw 2023-04-22 kl. 09:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in