Citat:
Ursprungligen postat av
plastdunkk
tur inte du styr då, inte ens över din egen verklighet verkar det.
men både du och jag tycker vi har full koll alltså, och ändå kommer vi till olika slutsatser.
jag säger inte att jag har rätt, men jag märker att många inte ens tagit del av fakta och händelser som är dokumenterade, ändå är de så tvärsäkra.
många förnekar fortfarande att Ryssland och många andra politiska ledare har förvarnat om det som nu sker, sedan 90-talet.
Putin har varit extremt tydlig och klar i sina meddelanden via tal och osv.
ingen förnekar NATO's utbredning och USA's expansiva utrikespolitik och rena lögner för att skydda eller försvara deras agerande av sk. USA's intressen.
Man väljer att bortse från nazistisk ideologi, man förnekar USSR's insats i WW2, förminskar diverse saker, så som katyn. man ignorerar utrensningen av ryska medborgare och kultur i ukraina sedan 1990-talet, ignorerar maidan-kuppen och minsk överenskommelsen, struntar helt i trade house union i odessa, valley of angels i donbass, det brutala inbördeskriget och etniska rensning som ukraina officiellt utfört sedan 2014, specifikt mot donbass.
vi har en riegim som säger "sieg heil" eller som det heter nu för tiden "slava ukraine" i en totalitär fascism, med upplösning och förbud av oppositionspartier, total inskränkning av media och opposition. Terroristuppdrag av landets säkerhetstjänster, kidnappningar av civila i stridsområden, gisslantaganden av civila osv.
den som iallafall sett lite av sk. colour revolutions borde iallafall se vissa spår, det är inte som det verkar, det borde väcka lite nyfikenhet, inte blind tilltro på kontrolelrad media och dess ledare som helt klart har andra intressen.
Lika tydlig som innan invasionen. Nej, nej, vi ska inte anfalla Ukraina…
Spelar ingen roll om vad han varnar om eller inte.
Internationellt erkända gränser är, erkända gränser.
1991, 1994, 2014 x 2. Kan lägga till fler brutna löften eller rena lögner. Förresten, det var brutna avtal.
Nej, ryss-land och Putin är avskräde.