Citat:
Ursprungligen postat av
Alsson
Jag tar mig friheten att slinka in och och kommentera det jag klippt ut:
Jag har arbetat i Ryssland i många år och rest från väst till öst med många nedslag över hela Ryssland.
Tyvärr måste jag säga att du har fel. Det finns inga kloka ryssar, de få som finns hittar man i de asfalterade områdena, de som under en kort tid via Internet fick tillgång till övriga världen.
I övriga Ryssland är de okloka och har en vidrig inställning till vad som är rätt och fel. Kvinnomisshandel på daglig basis, barn som får vodka till maten p.g.a. brist på rent vatten etc.
Vodka i matlådan i de svinstieliknanden matrummen gör ingen god ryss.
Ryssarna har genom kommunismen blivit så extremt felprogrammerade så att möjligheten att återställa dessa till att bli goda människor är utsiktslöst, man lever fortfarande på 30-talet.
Putin skulle kunna ha gjort mycket för att öka levnadsstandarden men gick till makten för att fylla sina fickor, inte för att utveckla Ryssland. Vi som etablerade företag i Ryssland blev grundlurade.
Ja. Men då har jag ju inte fel?
Eftersom det är dom där "få" som jag talar om!
Oavsett om de bor i de asfalterade områdena eller landsbygden.
Jag protesterar inte mot allt det ni skriver.
Jag protesterar mot att man anser det gälla ALLA.
Och utan undantag- att de får skylla sig själva för att de inte protesterat osv.
De HAR protesterat och blev hårt straffade.
Då ska de inte straffas ytterligare av oss-utan snarare erkännas för det mod/vilja de hade.
På så sätt får viljan och modet mer näring !!
Det kan sprida sig.
Fler kan våga om de ser att det är moraliskt rätt...
Men nej, här stämplar man ÄVEN dem som svin.
Vilket är ett direkt nedtryckande av potentiellt kommande kämpar
och därmed inte särskilt smart!