2023-04-12, 14:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
TEH er på en måte delaktig, selvom jeg ikke vet nøyaktig hvordan.
Hadde ikke hatt noe imot å gi TEH en god klem - men ville ha visket «Gone Girl» i øret på han under klemmen😽
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-12 kl. 15:00.
Citera
2023-04-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
👍
Takk

Hvis den teorien stemmer med det som skjedde, så kan mye av det som TH har forklart ha vært veiledning.
Det var vel noe om at TH mente at AE var sterk m.m., og THs uttalelse kan forstås som at han ikke var bekymret for henne. Kanskje hans hensikt med den uttalelsen kan ha vært å vise politiet at han ikke var bekymret angående kidnapping fordi han ikke trodde at AE ble tatt av kidnappere men reiste frivillig sammen med en GM?
Se fetad i sitat skrevet av Ariel70 og Kornblomst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Og:
- Betalte "kidnapperne" etter for lang tid og rett etter politiet hadde byttet hovedteori.
- Foreslo at kidnapperne kan ha funnet nøkkelen i garasjen (hvordan?).
- Hadde møter med kryptofyren og prøvde senere å fremstå som han ikke kunne noe om det.
- La for dagen svært lite medfølelse med AEH da hun var "kidnappet".
- Har aldri utlovet dusør for tips.
- Har aldri gått ut i media og appellert til "kidnapperne" om å levere tilbake AEH (ingen har gjort det).
- Har vært vanskelig for politiet å samarbeide med.
- Gikk på jobb som vanlig etter kidnappingen.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Sjokkerende å lese hva han sa i tiden etter forsvinningen.

Hva dette syke, syke sinnet har konstruert opp som "normale" og "plausible" reaksjoner.

At TH fremholdt overfor politiet at AEH var så fysisk og psykisk sterk, at "kidnapperne" nærmest hadde skaffet seg et problem. At denne en-kvinnes-hæren som hadde stått TH last og brast i nærmere 50 år, nærmest skulle "vinne" over kidnapperne.

Det er så helt hinsides. En gal mann. Det tror jeg alle normale mennesker forstår.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hun var fysisk sterk så var nok et basketak for th dette. Th mener hun fikk nye klær siden de lå igjen i bolig. Uttalelsene minner meg om ubåtmadsen. Samme opplegget.
Fetad: Jeg tenker at svært få mennesker har fullstendig oversikt over sin ektefelles/samboers klær, og jeg tenker derfor at hvis det stemmer at alle AEs klær lå igjen i boligen er det usannsynlig at TH visste at alle AEs klær lå igjen i boligen dersom han selv ikke hadde kontroll over dette ved å være GM eller medskyldig.
Så, hvorfor sa han dette?
Var det eventuelt en (avslørende?) tabbe av TH å si dette?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 15:33.
Citera
2023-04-12, 15:30
Medlem
Legokatts avatar
Måtte sende inn tips på nettet.

Sendte dette tipset og fikk referansenummer 109605.

———
«Sender et tips til dere fra forumet flashback.

1. TH er Hettemannen. (en ivrig bruker her som mener dette)

2. Kanskje TH overdrev sin veiledning med å få politiet til å tro på hypotesen frivillig forsvinning, og at politiet dermed forsto akkurat hva som hadde foregått? : ("det skulle se ut som en frivillig forsvinning samtidig som det var TH som planla plottet". I et slikt tilfelle ville det være sannsynlig å lage et trusselbrev som var mistenkelig (slik at politiet ikke skulle tro på hypotesen "kidnapping for penger") og å forsøke å lede politiet til å tro på hypotesen "frivillig forsvinning"

Ha en fin dag.»

——

Så får dere bare vente å se hva politiet finner ut av👍
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-12 kl. 15:51.
Citera
2023-04-12, 15:30
Medlem
Citat:
Som sagt, politiet må av hensyn til regelverket som skal sikre rettferdig rettergang, altså unngå forhåndsdømming, fremholde en mulig bortføring som alternativ løsning.

Selv om politiet skulle ha lyktes med å bevise, eller sannsynliggjøre utover enhver rimelig tvil, at det ikke finnes mistenkelige biler som kan ha bortført AE i tidsrommet ca 09:00 til ca 13:30, altså i det tidsrommet Tom Hagen har alibi for, så er ikke dette noe politiet kan offentliggjøre. Da vil de forhåndsdømme Tom Hagen.

Hvis du ikke forstår disse innlysende sammenhengene, så kan ikke jeg hjelpe deg.

Politiet har ikke akkurat vært redde for å forhåndsdømme TH i denne saken. Med god hjelp av NOEN aviser.

Politiet plikter å etterforske skyld og uskyld, men trenger ikke ha hypotesen bortføring som gikk galt, som en av hovedhypotesene av den grunn. Kunne politiet fastslå at det ikke var en bortføring som gikk galt, hadde de selvsagt lagt bort en slik hypotese.
Citera
2023-04-12, 15:40
Medlem
Citat:
De fleste forstår denne innlysende sammenhengen. Elementært. Som du skriver.

Men altså ikke den harde kjernen av Team Tom.

Uansett om det gjentas og gjentas til det kjedsommelige, så, det går bare ikke inn.

Du får fortelle politiet om hvordan TH ved hjelp av robotstøvsuger og stemmekloning alene drepte AE, og gjemte henne under komfyren i S4.
Citera
2023-04-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det er vel ingen tvil om motivet her. AE ville ha sin frihet, men også sin del av kaka. Litt for mye, ifølge en kontrollerende og sjalu TH. Han glemte aldri sidespranget hennes. DET er motivet.

TH har sannsynligvis manipulert TEH, som han har full kontroll på. TEH er på en måte delaktig, selvom jeg ikke vet nøyaktig hvordan. Hvem fler? Det kan være en eks- politimann som vet hvordan politietterforskere jobber, flere lag som har utført diverse arbeid uten å vite om hverandre. VE! TF! PSS! MV! RU....
Dette har vært planlagt i mange år, og GM har hatt muligheten til å studere mange kriminalsaker, alt fra NOKA til Orderud, å lære av disse.

Det er også en linje med familiehemmeligheter fra far til sønn til far til sønn, en felles oppfatning av kvinner, penger og makt.
Den eneste som er noenlunde i nærheten av sannheten, er brukeren Troverdig når det gjelder motiv.

Da gjenstår det bare å finne ut hvordan....

Motivet kan man ikke komme bort i fra. Legger man til en som aldri glemmer og har et enormt kontrollbehov, så blir det en farlig miks når behovet for å gjøre noe drastisk øker i omfang. Det kan ende i tragedie. Andre kriminalsaker viser hvordan dette kan skje i familier. Saker som har flere likhetstrekk der kvinnen vil skilles og senere forsvinner, familier som blir tause eller ikke vil snakke, offeret som snakkes ned slik vi blant annet ser her i forumet. Flere av de tingene du tar opp i innlegget ditt kan være svært relevante. Interessant at du feks nevner en eks-politimann som vet hvordan politietterforskere jobber... I denne saken har nok etterforskningen etterhvert fått et klarere bilde av hva som egentlig har skjedd. De sitter på et helhetsbilde og resultatene fra flere analyser og undersøkelser som kan dokumentere ulike momenter i tidslinjen.
Citera
2023-04-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet har ikke akkurat vært redde for å forhåndsdømme TH i denne saken. Med god hjelp av NOEN aviser.

Politiet plikter å etterforske skyld og uskyld, men trenger ikke ha hypotesen bortføring som gikk galt, som en av hovedhypotesene av den grunn. Kunne politiet fastslå at det ikke var en bortføring som gikk galt, hadde de selvsagt lagt bort en slik hypotese.

Det er nettopp det de ikke kan.

Offentliggjøring av informasjon som utelukker bortføring vil forsterke mistanken mot Tom Hagen, og dermed kunne bidra til forhåndsdømming.

Politiet har en plikt til å forhindre forhåndsdømming.

Og det er ingen grunn til å anklage mediene for forhåndsdømming heller. Mediene har vært tilbakeholdne og oppstrådt meget ansvarlig, overfor Tom Hagen selv, barna og øvrige familie.

Hvis jeg hadde hatt noe matnyttig informasjon å bidra med, så hadde jeg selvfølgelig gitt den videre til politiet.

Det kunne ha vært, feks, hendelser med vold fra Tom Hagen, hendelser der Tom Hagen har avslørt datakunnskaper, observasjoner av Tom Hagen i Sparkjøp-butikker som førte Sprox-sko, eller i Clas Ohlson-butikker der han kjøpte printerpapir, og eller konvolutter, og eller printer. Observasjoner av at Tom Hagen kjøpte strips. Observasjoner av at Tom Hagen har dratt med seg et bakhon. Observasjoner av at Tom Hagen har kastet eller kvittet seg med vaskebøtte og mopp. Observasjon av at Tom Hagen har kjøpt hurtigtørkende sement. Observasjoner av Tom Hagen kjøpe eller bruke smarttelefoner. Osv osv.

Nå har jeg ikke sett noe som helst med egne øyne som kan være av interesse eller til hjelp for politiets etterforskning.

Det kunne ikke falle meg inn å forstyrre politiet med tåpelige "tips". Som du oppfordrer til.

Det ville jo ha blitt å aktivt forsøke å hindre etterforskningen.
Citera
2023-04-12, 17:07
Medlem
Det ville jo ha blitt å aktivt forsøke å hindre etterforskningen.[/quote]

Amen !
Citera
2023-04-12, 17:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
De sitter på et helhetsbilde og resultatene fra flere analyser og undersøkelser som kan dokumentere ulike momenter i tidslinjen.
Momentene på tidslinjen har jo aldri blitt diskutert før.. Denne dumme ekle tidslinjen som Minnimus gav oss som står i veien for så mange teorier.

Si ifra Jayce om jeg skal sende tips til politiet om at de burde lage papirfly av den og kaste den ut vinduet slik de gjorde med Ås tipset. Jeg står til din tjeneste😇
Citera
2023-04-12, 17:54
Medlem
Citat:
Måtte sende inn tips på nettet.

Sendte dette tipset og fikk referansenummer 109605.

———
«Sender et tips til dere fra forumet flashback.

1. TH er Hettemannen. (en ivrig bruker her som mener dette)

2. Kanskje TH overdrev sin veiledning med å få politiet til å tro på hypotesen frivillig forsvinning, og at politiet dermed forsto akkurat hva som hadde foregått? : ("det skulle se ut som en frivillig forsvinning samtidig som det var TH som planla plottet". I et slikt tilfelle ville det være sannsynlig å lage et trusselbrev som var mistenkelig (slik at politiet ikke skulle tro på hypotesen "kidnapping for penger") og å forsøke å lede politiet til å tro på hypotesen "frivillig forsvinning"

Ha en fin dag.»

——

Så får dere bare vente å se hva politiet finner ut av👍
Takk

Flere ting gir mening dersom den beskrevne hypotesen stemmer med det som skjedde.

TH oppga ingen spesiell grunn til at AE skulle ha forsvunnet frivillig. Kanskje han håpet at politiet gjennom etterforskning ville "finne" et slikt "motiv hos AE for å forsvinne frivillig"?

Jeg tenker at en uskyldig person som hadde trodd at ektefellen hadde forsvunnet frivillig i en slik sak med bl.a. trusselbrev fra en Motpart, mest sannsynlig hadde hatt en eller flere klare grunner for å tro dette. (F.eks ting som at ektefellen hadde forandret seg og/eller fått nye vaner den siste tiden, og/eller konflikter i forholdet).

I et scenario der TH er uskyldig, så forstår jeg ikke hva som kunne ha vært en eventuell grunn hos han til å tro at det ikke var en kidnapping.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 17:59.
Citera
2023-04-12, 18:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk

Flere ting gir mening dersom den beskrevne hypotesen stemmer med det som skjedde.

TH oppga ingen spesiell grunn til at AE skulle ha forsvunnet frivillig. Kanskje han håpet at politiet gjennom etterforskning ville "finne" et slikt "motiv hos AE for å forsvinne frivillig"?

Jeg tenker at en uskyldig person som hadde trodd at ektefellen hadde forsvunnet frivillig i en slik sak med bl.a. trusselbrev fra en Motpart, mest sannsynlig hadde hatt en eller flere klare grunner for å tro dette. (F.eks ting som at ektefellen hadde forandret seg og/eller fått nye vaner den siste tiden, og/eller konflikter i forholdet).

I et scenario der TH er uskyldig, så forstår jeg ikke hva som kunne ha vært en eventuell grunn hos han til å tro at det ikke var en kidnapping.
Tja, en grunn kan jo være at TH og familien håpet at hun hadde forsvunnet frivillig og at hun skulle komme hjem igjen - enkelt og greit.

Men nå et vertfall teorien din i polititets hender så kanskje vi får en oppklaring om et par år?
Citera
2023-04-12, 18:15
Medlem
Citat:
Tja, en grunn kan jo være at TH og familien håpet at hun hadde forsvunnet frivillig og at hun skulle komme hjem igjen - enkelt og greit.

Men nå et vertfall teorien din i polititets hender så kanskje vi får en oppklaring om et par år?
Du har rett i at det kan være en grunn.
Takk Ja, jeg håper at oppklaringen kommer så snart som mulig.

Jeg tenker fremdeles på din Gone-girl-hypotese og jeg tenker at den hypotesen er noe som kan stemme med det som skjedde i denne saken.
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
En annen ting jeg merker meg ved, men det blir egen synsing, er at ekteparet virket å ha det bedre nå enn før. At de var inne i en god periode. AE hadde fått jobb i virksomheten, ny valp, virket "lykkelig", som om det ikke alltid har vært sånn. Lykkelig er et sterkt ord. Og det er noe som skurrer for meg her.
Hvis Gone-girl-hypotesen stemmer med det som skjedde, så kan det kanskje hende at AE virket lykkelig pga planen.
Flere sa at AE virket lykkelig:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-12 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in