2023-04-12, 18:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tenker fremdeles på din Gone-girl-hypotese og jeg tenker at den hypotesen er noe som kan stemme med det som skjedde i denne saken.
Mitt håp er at de finner AEH og at hun blir tatt vare på. Tror alle ville blitt glade hvis det skjedde. Kanskje naivt å tenke men det er min drøm.
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-12 kl. 18:48.
Citera
2023-04-12, 18:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis Gone-girl-hypotesen stemmer med det som skjedde, så kan det kanskje hende at AE virket lykkelig pga planen.

Hun kan ha virket lykkelig fordi hun hadde fått tilbake selvtilliten og hadde bestemt
seg for endelig å forlate sin mann. Hun øynet kanskje et håp om bedre tider.

Slik f.eks. Janne J. var i perlehumør på julefesten samme kveld som hun ble drept.

Det strider veldig mot AEs personlighet, og er et hån mot hennes integritet å skulle mistenke henne for
å være forbryteren i denne saken. Ikke fins det noe som tyder på at det er slik heller.
Bortsett fra i Lego sin Hollywood-fantasi.
Citera
2023-04-12, 18:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hun kan ha virket lykkelig fordi hun hadde fått tilbake selvtilliten og hadde bestemt

Slik f.eks. Janne J. var i perlehumør på julefesten samme kveld som hun ble drept.

Det strider veldig mot AEs personlighet, og er et hån mot hennes integritet å skulle mistenke henne for
å være forbryteren i denne saken. Ikke fins det noe som tyder på at det er slik heller.
Bortsett fra i Lego sin Hollywood-fantasi.
Hun er ikke forbryter i GG-teorien. Tenker heller på dette som en type «forvsvinning på grunn av TH’s mishandling». Ingen ville blitt sure på henne om hun kom tilbake.
Hun kunne som skrevet før også blitt lurt eller manipulert av noen.
Senast redigerad av Legokatt 2023-04-12 kl. 18:50.
Citera
2023-04-12, 18:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hun er ikke forbryter i GG-teorien. Tenker heller på dette som en «tvungen forvsvinning på grunn av TH’s mishandling». Ingen ville blitt sure på henne om hun kom tilbake.

Hallo i luken.

Du tror altså ikke at hun i et slikt tilfelle ville være straffskyldig dersom hun ble funnet i live.
Da må du nesten forklare meg hvordan det skulle være mulig.
Citera
2023-04-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er nettopp det de ikke kan.

Offentliggjøring av informasjon som utelukker bortføring vil forsterke mistanken mot Tom Hagen, og dermed kunne bidra til forhåndsdømming.

Politiet har en plikt til å forhindre forhåndsdømming.

Og det er ingen grunn til å anklage mediene for forhåndsdømming heller. Mediene har vært tilbakeholdne og oppstrådt meget ansvarlig, overfor Tom Hagen selv, barna og øvrige familie.

Da har de gjort en elendig jobb:

Politiet mistenksom: To av anropene på telefonen til Tom Hagen er borte. Mener de må være slettet, men vet ikke hvorfor. Nye funn gjør at politiet mener saken mot Tom Hagen er styrket.

Gåte for politiet: Hvor er Tom Hagens skospor?

Lørenskog-saken: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask. Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth Hagen på åstedet. I avhør har Tom Hagen fått spørsmål om vaskerutiner.

Dette er bevisene politiet mener å ha mot Tom Hagen

Politiet sier det trolig aldri fantes noen reell motpart i kidnappingsforhandlingene, og at saken bærer preg av planlagt villedning fra Tom Hagens side.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det kunne ikke falle meg inn å forstyrre politiet med tåpelige "tips". Som du oppfordrer til.

Det ville jo ha blitt å aktivt forsøke å hindre etterforskningen.

Godt at du forstår at det ville vært tåpelige tips.
Citera
2023-04-12, 19:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hallo i luken.

Du tror altså ikke at hun i et slikt tilfelle ville være straffskyldig dersom hun ble funnet i live.
Da må du nesten forklare meg hvordan det skulle være mulig.
Nei, det må jeg ikke. Tviler svært mye på at noen ville straffe henne. Alle ville tatt vare på henne og skjønt det. Men det blir bare en hypotetisk problemstilling slik saken står i dag.

Over og ut for i dag.
Citera
2023-04-12, 19:16
Medlem
Når brikkene ikke passer inn melder man bare pass, en kjent teknikk fra de som ikke har noe vettugt å komme med.
Citera
2023-04-12, 19:21
Medlem
Citat:
Mitt håp er at de finner AEH og at hun blir tatt vare på. Tror alle ville blitt glade hvis det skjedde. Kanskje naivt å tenke men det er min drøm.
Det er fint at du håper det og at det er din drøm. Jeg håper at det er slik som du skrev her.
Citera
2023-04-12, 19:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Når brikkene ikke passer inn melder man bare pass, en kjent teknikk fra de som ikke har noe vettugt å komme med.
Åhhhhh Jayce. Fant du ikke noe bedre å komme med enn dette..
Ha en fin dag videre så kommer jeg tilbake en dag.
Citera
2023-04-12, 19:27
Medlem
Citat:
Tror du hun bor i et hus i skogen eller på en Stillehavsøy? Hvis det stemmer trenger hun etterhvert legehjelp eller lignende. Da dukker hun opp.
Citera
2023-04-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Da har de gjort en elendig jobb:

Politiet mistenksom: To av anropene på telefonen til Tom Hagen er borte. Mener de må være slettet, men vet ikke hvorfor. Nye funn gjør at politiet mener saken mot Tom Hagen er styrket.

Gåte for politiet: Hvor er Tom Hagens skospor?

Lørenskog-saken: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask. Politiet mener noen har forsøkt å vaske bort blod fra Anne-Elisabeth Hagen på åstedet. I avhør har Tom Hagen fått spørsmål om vaskerutiner.

Dette er bevisene politiet mener å ha mot Tom Hagen

Politiet sier det trolig aldri fantes noen reell motpart i kidnappingsforhandlingene, og at saken bærer preg av planlagt villedning fra Tom Hagens side.

Godt at du forstår at det ville vært tåpelige tips.

Alt du babler i i vei om her er punkter som politiet har forklart, dokumentert og bevist er viktige spor i saken. Du må nok finne på noe bedre for å rettferdiggjøre TH sin uskyld. Politiet sitter i tillegg på mange kjente detaljer og bevis vedrørende TH sin skyld som du glatt utelater å nevne her. Politiet er også i besittelse av ukjente bevis og detaljer som offentligheten ikke er kjent med pga. etterforskningsmessige hensyn🧐
Citera
2023-04-12, 19:40
Medlem
Citat:
...
Det kan ha vært slik som du skrev her.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in