2023-04-05, 07:30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Fast nu skrev jag ju att det troligtvis hamnat i slasken just för att det inte gav något, därför finns det inte med i FUP.
Har utredningen slängt det i slasken så kan ni som tror på den teorin också göra det.

slänga ut ett lik där bara någon minut efter någon har knackat på är ungefär som att knacka på hos grannen och fråga om hon kan lägga henne där en stund.
som sagt, har JJ tillgång till dörren så har grannarna det också.

Inte ens den trögaste mördaren lämnar ett lik där grannarna kan hitta det genom att bara dra i ett handtag.
Att hon skulle ha gömt liket där medans hon åker till donken låter ännu mer osannolikt. hon hade ju kunnat komma tillbaka och hela stället kryllar av poliser där alla spår leder raka vägen till JJs ostädade lägenhet.

Nej hon har inte gömt kroppen där, hon behöver inte gömma den för MH har inte sovit... hon har varit med, lika mycket som vid dumpningen.

"Jag sov" är fortfarande småbarnsfasoner och det är skrämmande hur många som tror att hon talar sanning när hon har ändrat sig hela tiden på kritiska punkter.
Ni vet om att hon har ljugit och ändå så är ni bombsäkra på att "detta" är den faktiska sanningen.
"Inte ens den trögaste mördaren lämnar ett lik där grannarna kan hitta det genom att bara dra i ett handtag."

Men denna Intelligenta mörderska tar med sin egen mobil telefon till dumpnings platsen...
Det säger väl inte dig, något om att någon ev. stress kanske tankeblockering etc. kan ha uppstått i olika skeenden av händelse förloppet?

Du verkar veta väldigt mycket (enligt dig själv)

"det var inte i närheten utav lika stort som JJs kök, hennes kök är en utbyggnad och förrådet i sig är väldigt litet."
(Du konstaterar att förrådet i sig är väldigt litet men du nämner inget om att förrådet förmodligen är tillräckligt stort för att förvara en kropp. Av anledningen att Du har bestämt dig, Alla andra som känner tveksamhet eller har andra tankegångar än just dina, har FEL. För Du vet bäst och mest...)

"Det är som sagt ett "förråd" som leder upp till luckan på taket. Det är inget utrymme som hyresgästerna ska ha tillgång till och därför är troligtvis dörren låst.

Eftersom utredarna har fått information om det här utrymmet så är det givetvis undersökt och slängt i slasken då det inte gav något.

Har Tove legat där under den tiden MH påstår så hade hunden markerat direkt( Ja jag kan lova er att om polisen har dragit dit en hund så har hunden givetvis fått sniffa där också)."

Har du läst slasken?

Ditt beteende och en hel del av det som du skriver, påminner en hel del om hur en nu för tillfället avstängd medlem här på forumet ofta uttryckte sig.

Pompös,Grandios Själv bekräftande är ord som verkar vara gångbara...
Dessutom väldigt låg själv insikt!
Citera
2023-04-05, 08:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verethragna
Sonny Björk, som är anställd på samma byrå som Clean Sangborn menar du?
Nja, Sonny B och Clea S arbetar för Limhamnsgruppen AB.

Jag tror inte att Sonny B är anställd på Försvarsadvokaterna.
https://www.forsvar.se/medarbetare
Citera
2023-04-05, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Därför är det bäst att ge fan i att mörda sin rival och bara låta livet gå vidare och helt nonchalera.

Exakt, helt rätt!!!!!
Citera
2023-04-05, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunks
Rättsläkarna har utrett förgiftning och hittade inga spår av det. Med andra ord blev hon med största sannolik inte drogad….om jag inte missuppfattat

En del droger metaboliseras snabbt...... TT hittades dessutom efter lång tid.

JJ kan ha varit drogad.
Citera
2023-04-05, 08:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om det var just den kvällen kommer jag inte ihåg, men tidigare helger, så ja, och det tas upp i fuppen, ja, men att det troligen inte har relevans för mordet på TT. Och det kan jag hålla med om, men jag menar att JJ kan ha droppat ner droppar, eller ett piller i TTs glas redan på Nöjet, kanske därav ett behov med ett "slagsmål" för att komma nära TTs glas, JJ eller MH droppar i något snabbt. Och ett behov av att vänta ut TT (hon kommer ju bli drogad snart i så fall, när det "kickar in" så att säga och de vill vara där för att "fånga upp TT" innan hon helt däckar för då kan ju andra hjälpa TT hem på riktigt, eller till sjukhus. Men detta är nog för riskfyllt, smartare att bjuda TT på vin på hemvägen (MH och JJ hade ju gömt vinboxar ca 100 meter från Nöjet, troligen även plasglas) och droppa i något där. Då kan drogen kicka in för TT lagom nära, eller i JJs lägenhet, och de kan styra upp TT (självgående men omtöcknad) upp till lägenheten.

Det har ju även diskuterats varför TTs cykel står slarvigt parkerad vid JJs hus, TT var tydligen noga med cykeln.
"Jenny berättar att en av hennes elever som går industriprogrammet som hon hade sms-kontakt med idag berättade att de hade blivit drogade på nöjet i lördags. Hon säger att hennes elev heter Hasibe och att Hasibes kompis gjorde en polisanmälan.

Jenny säger att det är bra att veta att det varit mycket fester hos Johanna och att det har förekommit narkotika där. Jenny säger att hon vet att Tove provat det vid något tillfälle för det har hon berättat för Jenny. Jenny säger att vid det senaste tillfället mådde inte Tove så bra och att hon då bestämde att hon inte skulle göra det mer. Upplever att tove varit väldigt ärlig mot mig. Vet också att maja provat narkotika."

Aktbilaga 153 sidan 888
Citera
2023-04-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Detta fallet är så självklart... men det finns ju alltid folk som gillar att hitta alternativt förklaringar...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Och det är precis fallet här... den enklaste förklaringen är nog den mest sannolika... att båda två var med på mordet av Tove...

Precis.
Folk hittar ju på alla (o)möjliga förklaringar till speciellt Majas beteende och förehavanden.
Om nu Johanna lyckades "manipulera" Majas tankebanor under natten, då tycker iaf jag att det är rimligt att anta att Maja under den relativt långa tid (speciellt med tanke på hennes unga ålder) som hon umgåtts med Johanna blivit manipulerad till att om inte hata så iaf att tycka väldigt illa om Tove. Så skulle inte förvåna mig ifall Maja inte hade så mycket emot att faktiskt hjälpa Johanna. Ganska likt en hund som ska skydda sin matte/husse.

Edit:
Aktbilaga 153, sid.870. Vittnesförhör med Majas mamma:
"Vi har varit lite fundersamma. Genom dessa år har man förstått att de har "dumpat" en del vänner lite snabbt, att det har skurit sig. Det har skurit sig med Johanna, och då har Maja fått hänga på. Vi har frågat Maja om det men hon försvarar Johanna. Hon säger att vi inte förstår. Isak, Majas storebror, är lika gammal som Johanna. Han har sagt att Johanna inte är bra för Maja. Alla tycker att hon är lite märklig, hon gör sig ovän med många. Det är ju inte alls Maja och vi har funderat på varför Maja går ihop med Johanna. Någon gång har det skurit sig mellan Johanna och Maja, men de har snabbt fixat till det. Jag har uppfattat Maja som den som är undergiven i relationen och hon går in i en beskyddarroll."
Senast redigerad av SthlmHolmes 2023-04-05 kl. 09:05.
Citera
2023-04-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är möjligt att det stämmer att den biologiska mamman missbrukade alkohol

Och det var M räddning att en fin familj tog hand om henne så hon fick en chans till ett bra och värdigt liv
Sen är det svårt att bedömma hur adopterade barn klarar det psykisk att komma till ett främmande land
Vissa klarar det bra och känner tacksamhet
för att de vet att de aldrig hade fått ett värdigt liv om de bott kvar i hemlandet och
vissa känner sig mindre hemma i ett nytt land
Samma diagnoser som M har även många svenska barn också och även många fler olika kombinationer av andra liknande diagnoser
Ett handikapp är inte alltid lätt
och problemsfritt
Men det betyder inte att man får begå brott och att man ska komma undan med det eller skylla på sina diagnoser

M har trygga föräldrar som har kämpat för henne och hennes rättigheter/möjligheter
för en bra skolgång och mycket annat runt henne
Och M har ej heller blivit utesluten i ungdomsgänget där i Vetlanda
Hon har varit medbjuden på fester m. m
Det är ingen i förhören som pratat illa om henne eller att hon har låg IQ
Det låtet inte som att de dömt henne på något sätt
Jag som säkert flera här på tråden har diagnosbarn i vår omgivning
och min erfarenhet av de jag haft kontakt med är långt ifrån
barn som ses som IQ befriade
Att flera bedömmer M som helt ointelligent och därför inte bör få något straff
känns som en ursäkt för det hon är skyldig till
Jag hade trott mer på M om hon visade någon form av samvete och ånger
Hon har inte visat något sånt alls
Hon far med osanningar huller om buller lite efter åt vilket håll vinden blåser
Cellkamratens vittnesmål visar på Ms samvete och ånger.
Citera
2023-04-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Mycket bra inlägg!

Som du skriver är det ologiskt att riskera att upptäckas speciellt som någon granne (de vet ju antagligen inte vilken) har ringt på. Då ger man nog sig inte ens ut i trapphuset med ett lik.

Bra att få med hur juridiken ser på detta med samförstånd också.

Bra inlägg. Viktigt att folk förstår att mordet inte bara är själva strypningen utan hela förloppet. Är avsikten att lura med T till lägenheten för att skada henne, och man sedan är fullständigt likgiltig inför det faktum att hon dör, då är kraven uppfyllda för mord. Tycker MH gräver sin egen grav när hon börjar berätta om hur JJ tidigare försökt döda/skada T genom branden. Med tanke på allt hon kände till är det svårt att tro att hon på allvar trodde att T skulle med till lägenheten på ett vänskapligt samtal.
Citera
2023-04-05, 08:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
En del droger metaboliseras snabbt...... TT hittades dessutom efter lång tid.

JJ kan ha varit drogad.

För droger och annat upphör metabolismen i samma ögonblick som kroppen dör.
Som en bilmotor som stannar och slutar förbruka bensin och bilda avgaser. Det upphör.

Sedan kan andra slaggprodukter bildas i en ruttnande animalisk kropp om den ligger lång tid, t ex jäsning av alkohol i vissa organ, men det är en annan fråga. Själva metabolismen tar stopp.
Senast redigerad av coli 2023-04-05 kl. 09:01.
Citera
2023-04-05, 09:00
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt FUP så anlände dom till J s lägenhet ca 01:49.

Aktbil 153 sid 24 står det.
Både Johannas och Majas telefoner saknar användaraktivitet efter kl. 01:50, till dess att den åter- upptas vid kl. 02:49.

Den rimligaste förklaringen till att varken J eller M använder sina telefoner är enligt mig, för att dom är fullt upptagna med att mörda T.

Precis. Tror jag också. Eftersom Maja i något säger att hon höll på med mobilen i vardagsrummet och sover.
Citera
2023-04-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det var vindsförrådet som diskuterades som en tänkbar mellanlandning för T s kropp i syfte att gömma den för M.

Ja men nu skrev du om dörr som öppnades och stängdes flertalet ggr.
Citera
2023-04-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror ju nr 4, men att anledningen till att kroppen landar tillfälligt i förrådet är att JJ är orolig för att någon kan ha ringt räddningstjänst/polis, hon vill att lgh är fri från en kropp om hon måste släppa in polis.....

Men sen slutar hon vara orolig och drar tillbaka kroppen in i lägenheten så att MH ser den. Fullständigt glasklart agerande. Inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in