Citat:
Ursprungligen postat av
Shvetsiya
Om jag inte missminner mig så hade det väl kommit in anmälningar om att folk hade blivit drogade på Nöjet den kvällen? Har för mig att jag läste det tidigt i denna tråden och har även för mig att den uppgiften förekommer i FUP:en.
Men jag vet inte om det är sant eller inte, vilken drog det rörde sig om eller om det ens kollades upp.
Om det var just den kvällen kommer jag inte ihåg, men tidigare helger, så ja, och det tas upp i fuppen, ja, men att det troligen inte har relevans för mordet på TT. Och det kan jag hålla med om, men jag menar att JJ kan ha droppat ner droppar, eller ett piller i TTs glas redan på Nöjet, kanske därav ett behov med ett "slagsmål" för att komma nära TTs glas, JJ eller MH droppar i något snabbt. Och ett behov av att vänta ut TT (hon kommer ju bli drogad snart i så fall, när det "kickar in" så att säga och de vill vara där för att "fånga upp TT" innan hon helt däckar för då kan ju andra hjälpa TT hem på riktigt, eller till sjukhus. Men detta är nog för riskfyllt, smartare att bjuda TT på vin på hemvägen (MH och JJ hade ju gömt vinboxar ca 100 meter från Nöjet, troligen även plasglas) och droppa i något där. Då kan drogen kicka in för TT lagom nära, eller i JJs lägenhet, och de kan styra upp TT (självgående men omtöcknad) upp till lägenheten.
Det har ju även diskuterats varför TTs cykel står slarvigt parkerad vid JJs hus, TT var tydligen noga med cykeln.