2023-04-02, 18:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Missat några dagar här men var det någon som fick ut ljudfilerna? Vet att det var någon som mailade tingsrätten och begärde ut dem?!
Det var någon som skulle maila Eksjö TR. i fredags EM.
Om det går att få ut dom innan dom faller så tar det nog fram tills Onsdag veckan som kommer innan CDn landar i brevlådan...
Citera
2023-04-02, 18:37
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det var J som berättade det för rätten. Vad jag vet finns inga vittnen till det utan det är nog bara ngt som J hittar på för att rättfärdiga tjafset. Jag har inte hört att det framkommit att T berättat det för pojkvännen. Det blir många trådsanningar här.

Nej du har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Sen lagar han lite mat och då skriver Tove sms till honom att Johanna slog henne. Då ringer Albin upp henne och då säger Tove att hon berättar vad som hänt när hon kommit hem. Hon säger även att hon sagt till Johanna hur känns det att va så misslyckad och då hade de börjat bråka."

FUP Akt bilaga 153. sidan 407
Citera
2023-04-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tillräckligt långa...

Du kanske inte har fattat det, men JJ var rätt mycket längre än Tove. Hennes överkropp är längre än Toves, liksom hennes armar. Klarar du av att tänka ut resten själv?

Nu tror ju inte jag att det gick till så, utan tvärtom. At JJ satt på Toves armar, vilket sparkarna också är en indikation på.

Att JJ låste fast de med låren?

Fallet, huvudslagen, att ha 70+ kg på diafragma och lungor, det hårda strypgreppet borde ha gjort TT medvetslös hyfsat snabbt, grannen ringer på dörren och TT tar de sista krafterna och sparkar allt vad hon kan i väggen.

JJ gick verkligen in till 100% för att mörda TT.
Citera
2023-04-02, 18:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att MH, som varit mobbad och ensam, så gärna vill vara kompis med olika personer att hon hänger på det mesta. Jag tror inte att hon är rädd för JJ eller någon annan utan rädd för att vara utanför igen. Tyvärr tror jag att hon är gränslös i vad hon kan vara med på. Hon har inget samvete som håller henne tillbaka utan det enda som kan stoppa henne är när konsekvenserna av att åka fast är större än konsekvenserna av att bli utanför. Därför kastar hon JJ under bussen i förhören och berättar om bränderna etc. Hon har insett att nu gäller det att inte hamna i livstids fängelse, och först då vänder hon JJ ryggen.
M hade inte varit mobbad, men hon hade känt sig ensam och utanför ändå.
Citera
2023-04-02, 18:41
Medlem
LeeVans avatar
Strypgreppet – Fällningen.

Kan det vara så att det är JJs far som i egenskap av lång Israelisk Militärutbildning lärt JJ hur man snabbt ikapasiterar en ”fiende”. Det skulle kunna förklara den effektiva fällningen, likaså vart man sätter tummarna och trycker till på halsen för att omgående ikapasiterar motståndaren. (MMA-förlopp)

Tittar vi på hur JJ beskriver fällningen och åtföljande strypgrepp så är det inte på ett sätt som kan förväntas av en ”outbildad” person.
Citera
2023-04-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tillräckligt långa...

Du kanske inte har fattat det, men JJ var rätt mycket längre än Tove. Hennes överkropp är längre än Toves, liksom hennes armar. Klarar du av att tänka ut resten själv?

Nu tror ju inte jag att det gick till så, utan tvärtom. At JJ satt på Toves armar, vilket sparkarna också är en indikation på.

Kan du visa på något annat fall, där en gm stryper sitt offer med händerna till döds, sittandes på offrets armar?
Senast redigerad av Heretic77 2023-04-02 kl. 18:45.
Citera
2023-04-02, 18:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Strypgreppet – Fällningen.

Kan det vara så att det är JJs far som i egenskap av lång Israelisk Militärutbildning lärt JJ hur man snabbt ikapasiterar en ”fiende”. Det skulle kunna förklara den effektiva fällningen, likaså vart man sätter tummarna och trycker till på halsen för att omgående ikapasiterar motståndaren. (MMA-förlopp)

Tittar vi på hur JJ beskriver fällningen och åtföljande strypgrepp så är det inte på ett sätt som kan förväntas av en ”outbildad” person.
Det är nog ett väldigt tänkbart scenario.

10 sekunders grepp, Olycks händelse!

Det kan Clea stoppa upp där solen inte lyser...
Citera
2023-04-02, 18:48
Medlem
WallabeJoys avatar
Nu har jag läst fup och följt medias uppdatering om rättegången.

Min egna tolkning är att M omöjligt kan ha sovit sig igenom allt. Jag tror det var planerat att göra något mot Tove men att M inte trodde det skulle gå så långt som att döda henne.

JJ höll i trådarna och sa sedan hur de skulle göra.
MH verkar till viss del svagbegåvad, ofta hon inte förstår ganska enkla frågor i förhören.
Att hon är styrd av JJ är tydligt då hon i första förhören inte vet vad hon ska svara. Som om hon hade behövt veta vad hon ska svara. Tror inte hon sovit i bilen heller. Rimligtvis borde man ha adrenalinpåslag och vara uppjagad om man varit med och dödat någon.
Samt att det verkar i min värld helt orimligt om man finner ngn död att man ställer noll frågor och var befann sig kroppen efter T när JJ var på Donken.

Jag tycker att de borde få livstid båda två och är rätt säker på att JJ får det. M kan kanske frias för mord men att de gemensamt bestämt att lura hem TT för att skad henne och att hon inte kan ha missat vad som skedde minskar chansen.

Inte läst så mkt i tråden men vad skulle kunna fria henne från mordmisstanken? Rättsläkaren och vittnen styrker mer JJs historia.

JJ är fullblodad narcissist och psykopat och borde aldrig släppas ut. Hennes lösning på alla problem är att döda. Sen tror jag absolut MH manipulerades och var rädd för JJ och bli ovän med henne. Men är man så jag-svag att man låter ngn hållas med att tända på folks hem utan att säga det samt höra hur man borde döda sin bror borde man inte heller vara ute i samhället.

Någon som vet hur de misstänktas familjer förhåller sig till allt? Var de på rättegången?
Måste vara fruktansvärt att inse vilka moster till människor de har till barn.

Jag hör ingen ånger från någon av dem under förhören. Gråten på rättegången är för Denise deras liv i frihet är slut. Inte av empati och ånger och skuld inför offret.

Lär hamna i hovrätten garanterat. Frågan är vad straffpåföljden slutligen blir. TR och HR kan ju göra vitt skilda bedömningar så TRs dom känns som rätt ointressant.
Citera
2023-04-02, 18:49
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan visa på något annat fall, där en gm stryper sitt offer till döds sittandes på offrets armar?
Vill du fråga om: "Kan DU visa på något annat fall, där en gm stryper sitt offer till döds sittandes på offrets armar?"

Av vilken anledning ställer du den frågan undrar jag?
Citera
2023-04-02, 18:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Att JJ låste fast de med låren?

Fallet, huvudslagen, att ha 70+ kg på diafragma och lungor, det hårda strypgreppet borde ha gjort TT medvetslös hyfsat snabbt, grannen ringer på dörren och TT tar de sista krafterna och sparkar allt vad hon kan i väggen.

JJ gick verkligen in till 100% för att mörda TT.

Ja, våldet mot halsen visar om något att JJ verkligen var 100% inställd på att Tove skulle ha tagit sitt sista andetag. Det är ju också rätt uppenbart efter all googling hon hade gjort, att hon var mycket väl insatt i exakt hur hon skulle göra för att strypa Tove. Hon fick stopp på det mesta i halsen, artärer, vener och luftstrupen. Efter slaget mot huvudet hade Tove inte en chans.
Citera
2023-04-02, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
M hade inte varit mobbad, men hon hade känt sig ensam och utanför ändå.
Säker på det? Var hon inte mobbad i skolad i yngre år?
Citera
2023-04-02, 18:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Just det! Det har du rätt i.
Nu kom jag på den gången med när hon hängde med en tjej hem till Tove och Albin och ställde till bråk där. Det var nånting om att den andra tjejen var sur för att hon inte fick prata med Albin för Tove. Den gången som Tove blev rädd och skar sig av ångest. Johanna kom dit en stund senare.

Vad är M för person egentligen?
Har hon empatibrist?
Tänker hon inte alls? Bara hänger med?
Har hon aldrig lärt sig ta ansvar? Eller är hon oförmögen att ta ansvar?
Ställer diagnoserna till det?
Spelar störd anknytning roll? Adoptionen?
Den frikyrkliga uppfostran?
Är det en cocktail av alla faktorer som är som upplagt för att det ska gå år helvete?

J är på nåt sätt lättare att förstå sig på. Hon är rakt igenom ond. Psykopat, narcissist, nån kluster-b störning. Nåt sånt. Elak, självisk, och empatistörd.

Jag ser inte hur den frikyrkliga uppfostran skulle kunna beskyllas för att MH väljer ondskan.
Tvärtom så har hon fått en uppfostran som lärt henne vad som är rätt och fel, gott och ont. Hon har valt att supa och ta droger, vara vän med JJ som verkar vara väldigt mörk, rentav ond. Hon har gjort sina val och det har fått fruktansvärda konsekvenser. Jag ser inte hur det skulle vara kyrkans fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in