2023-04-08, 22:21
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
M var också med när en bil sprayades
Ja,Jo och hon har säkerligen gjort andra olagligheter också, MEN det var inte det som jag efterfrågade.

Jag ville ha svar på en specifik fråga ang. ett påstående.

Om det skrivs något som inte stämmer överens med verkligheten (medvetet eller inte)
så är det något som jag ogillar.
Det kan skapas sk. trådsanningar helt i onödan...
Citera
2023-04-08, 22:22
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det har varit ett flertal tillfällen och de inblandade ger olika svar om vad som hänt. Maja har nämnts av T som en av de hon var rädd för (står i tränarens förhör).

Vart kommer informationen att MH har trängt sig in i en lägenhet ifrån?
Citera
2023-04-08, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag har läst förhören med både henne och Albin, Men Zurfarn08 har inte behagat att svara när jag ställde frågan ang hans påstående ang. MH
"Hon har bevisligen varit med på en del saker som är över gränsen, t ex trängt sig in i en lägenhet."
Behagat svara? Jag är inte svarsskyldig. Nu kan jag svara ändå. Det har varit flera incidenter och de inblandade ger olika svar på vad som hänt. Det har både varit gap i trapphus och konfrontationer i lägenheter. Men Ts tränare säger att T var i luven på J och M. Hon nämnde båda namnen för honom.
Citera
2023-04-08, 22:24
Avslutad
Citat:
Vart kommer informationen att MH har trängt sig in i en lägenhet ifrån?
Som sagt, uppgifter om konfrontationer finns i flera förhör. Pojkvännen A, tjejen A, tränaren, Majas förhör.
Citera
2023-04-08, 22:26
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Som sagt, uppgifter om konfrontationer finns i flera förhör. Pojkvännen A, tjejen A, tränaren, Majas förhör.
Så det anser du vara likvärdigt med att Maja har trängt sig in i en lägenhet ?
Citera
2023-04-08, 22:26
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Dom har ju inga, och TT har inga försvarsskador heller, TT verkar inte ha försvarat sig alls, och inte skrikit eller gapat.

Vilket känns väldigt konstigt.
Man kan ju ändå inte anta att hon bara la sig ner och villigt blev dödad.....
Senast redigerad av Hinseberg 2023-04-08 kl. 22:28. Anledning: Stavfel
Citera
2023-04-08, 22:30
Medlem
Det finns så många scenarier som är tänkbara, om man tänker lite utanför boxen.
Inget av det J och M sagt behöver vara sant. Det att T inte skrek, kan ju vara att en av dem höll fast henne och en satte silvertejp över munnen, (kanske runt händerna också) för att därefter kunna slå T "obehindrat" på kroppen/i ansiktet . Men T sparkade kanske i väggen/dörren i hallen där de stod, och därför ville J få henne att sluta, och fällde henne så hon föll in i badrummet (det ser väldigt nära ut till badrummet om man står i hallen), T föll kanske baklänges mot toastolen där hon slog i huvudet? Och fick kanske handen under sig, därav skadan i handen. Därefter har J enkelt kunnat strypa T då T blev omtöcknad av slaget.

Bara gissningar givetvis, men ibland stirrar man sig blind...
Citera
2023-04-08, 22:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Verkligen! Och jag vet att du anar ugglor i mossen. Ser man till hennes tidigare beteende mot dom som har förargat henne är detta något helt nytt. Nu vet vi inte om J är narcissist eller psykopat eller kanske en släng av båda. Men det är faktiskt inte helt ovanligt att även psykopater kan känna ett visst band och vilja försvara nära och kära.

Visst finns det ett par exempel i dom tidiga förhören med J, där hon försöker få polisen att rikta blickarna mot M och även andra. Men efter erkännandet har hon själv tagit på sig huvudansvaret och inte alls överdrivit M delaktighet.

Och skulle J vara såpass smart och kalkylerande vore det väldigt märkligt att hon sätter M som en passiv passagerare som bara tog bort T s händer från sin hals och höll ner dom ett par sekunder. Det är ju inte ens straffbart.
Glöm inte att J samtidigt, i likhet med flertalet av hennes sort, förmodligen känner stolthet och eufori över att ha lyckats. - Skulle hon verkligen överlåta den äran åt M? Som hon kämpade på i skogen och grät för att det var så tungt. I övrigt, vid beskrivningen av hanteringen efteråt ger hon inga som helst uttryck för känslor, hon är tvärtom uppe i sitt intellekt hela tiden när hon på ett sakligt sätt beskriver efterförloppet.

Det är listigt av henne att låta M vara med i badrummet. Hämnd genom att göra M delaktig i mordet och framför allt att inte ha henne som vittne och därigenom kunna hävda olyckshändelse och lätt misshandel.
I och med att J:s tankar och känsloliv fungerar annorlunda eller avvikande, så går det heller inte att resonera utifrån hur en "normal" person skulle ha tänkt, någon utan en - i det här fallet förmodad - personlighetsstörning.
Citera
2023-04-08, 22:38
Avslutad
Citat:
Så det anser du vara likvärdigt med att Maja har trängt sig in i en lägenhet ?
Det är inte helt lätt att fastslå exakt vad som hänt för det beskrivs på olika sätt av olika personer och de verkar röra ihop händelser också. Men Maja är i alla fall så placerad - i eller utanför lägenheten - att T upplever att hon inte kan komma förbi henne trots att hon vill därifrån:

Citat:
Något specifikt tillfälle du tänker på?
Ja, när det var på en efterfest. Då skrev Tove att hon var rädd och att hon behövde komma
därifrån. Då sa hon att det inte gick för hon var rädd. Då namngav hon Johanna i ett sms. Jag
tolkade det som att det var Johanna som Tove var rädd för. Sen fick jag tag på henne via
telefon efter mycket om och men. Då nämnde hon även Maja. Då visste jag inte vem Maja var.
Jag har konversationen sparad i min mobil.
(Från tränarens förhör)

EDIT: En tanke bara - T var vid detta tillfälle så pass rädd för Johanna och Maja att hon smsade med sin tränare om att han skulle hämta henne. Men då hade hon i alla andra personer i närheten. Vad rädd hon måste ha varit när hon återigen fick konfrontera dessa två, utan att ha andra där och utan att kunna kontakta någon.

En teori är att det blivit tjafs med Johanna och Maja, och T blivit rädd som tidigare och försökt låsa in sig i badrummet och kontakta någon med telefonen. Det har hon ju gjort förut. Men hon kanske inte hann låsa in sig...
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-04-08 kl. 22:44.
Citera
2023-04-08, 22:44
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Det är inte helt lätt att fastslå exakt vad som hänt för det beskrivs på olika sätt av olika personer och de verkar röra ihop händelser också. Men Maja är i alla fall så placerad - i eller utanför lägenheten - att T upplever att hon inte kan komma förbi henne trots att hon vill därifrån:

(Från tränarens förhör)
Menar du att det är andra som har rört ihop vad DU har påstått?
Är det korrekt uppfattat?
Citera
2023-04-08, 22:44
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Kommer domen kommande vecka eller näst kommande vecka? tappat lite tidsuppfattningen nu känner jag

Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Den 18:e eller om det var den 19:e. Så inte i veckan utan nästkommande.

19:de april kl 14:00.
Citera
2023-04-08, 22:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag har läst förhören med både henne och Albin, Men Zurfarn08 har inte behagat att svara när jag ställde frågan ang hans påstående ang. MH
"Hon har bevisligen varit med på en del saker som är över gränsen, t ex trängt sig in i en lägenhet."

Ok, jag ska låta dig och Zurfen ha ett tjäbbel ifred. jag försökte bara hjälpa lite.

I det andra håller jag med dig. Det finns någon bild på MH med massor av bling, silvertäckjacka...hon försöker att se ut som en kriminell rappare i mina ögon, men jag är till åren kommen, så det kanske är ett mer allmänt mode bland yngre nu.

Frågan är väl om hon (MH) trodde att sådana saker skulle leda fram till ett riktigt mord, eller om hon trodde att det var typ mer "normal" tonårsbrottslighet/busstreck.

Men att inte berätta om mordbrandsförsöken........MH är en svår nöt att försöka förstå sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in