2023-04-04, 21:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
TT missbrukade inte. Skapa inte trådsanningar.
JJ däremot förnekar att hon brukade någonting, hon ville bara dansa och umgås.. ändå hade JJ haschkakor hemma..

Ahh, var har du varit hela tiden???

Du har fortfarande extremt svårt med läsförståelsen, som vanligt.

Ska du förstöra denna tråd nu, också?

VAR har jag skrivit att TT missbrukar?? Ta fram det, tack!

Jag skriver bara att TT KAN ha blivit (OMEDVETET) drogad av JJ, så att TT blev ett mer LÄTTHANTERLIGT OFFER för JJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur förklarar du själv AVSAKNAD av skrik, gap, höga röster, försvarsskador på TT???

Något måste ju ha fått TT att vara helt tyst under misshandeln!!

Och svara aldrig mer på mina inlägg tack, läs dem inte ens!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vaddå, min kommentar om att den onda, förslagna, listiga, ljugande JJ eventuellt har drogat en ovetandes TT???

Hur förklarar du själv då avsaknaden av både gap och skrik och försvarsskador på TT???

Ovanligt, 2 unga kvinnor mördar en ung (ex)-kompis, ingen våldtäkt, inget sex......ingen kriminalitet innan mordet.

Jag tror jag vet vilka du menar, de hade varit på fest, frun sov kvar med barnet på feststället, mannen kördes hem av kompis, men mannen mycket full och somnade rätt tidigt, ca 1.00-tiden. De hade egen ingång på husets gavel, om jag inte missminner mig helt.

2 tjejer är ovanligt.. Men avundsjuka/svartsjuka är ett vanligt förekommande motiv
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är inte främmande för tanken att J gömt T I förrådet, men jag tänker mig att det räcker att kroppen antar omgivande lufttemperatur även i lgh för att den ska uppfattas som kall.

Ja dessutom tror jag att om man har svårt för att ta i en död människa så kommer sådana ”obehagskänslor” att förstärkas.

Åter till ”vindsförrådet”

Farouks observation är intressant:
Efter det att Farouk hörde dörren ovanför öppnas och stängas några gånger, går han och Lahajn till sin dörr för att titta vad som händer. Han ser då flickan gå försiktigt i trapphuset. Det var Johanna som bor ovanför.

Det ger ett visst stöd för att MH kan ha förflyttats ..
Citera
2023-04-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att grannens vittnesmål kommer tillmätas stor betydelse eftersom det är oberoende iakttagelser. Det finns inte så många sådana i fallet. JJs story är den som stämmer bäst med grannens story, därför tror jag att hon bedöms som mer trovärdig. MHs story stämmer inte alls med grannens uppgifter.

Och som sagt, grannens uppgifter stämmer överens med en TT som slåss för sitt liv. Att det inte hörs några röster och skrik stämmer med att TT håller på att bli strypt. Men hade hon haft sina händer fria hade hon klöst och rivit JJ i ansiktet o på händerna. Hade hon haft armarna låsta jäms med kroppen (om JJ suttit på armarna) så hade hon väl kunnat få upp armarna såpass att hon kunnat riva JJ på benen? JJ var väl barbent.

Exakt! Detta är egentligen det enda som är värt att lyftas i hela tråden. Alla andra diskussioner om förråd, hälsoappar, sovstunder är egentligen obetydliga i förhållande till detta som är kärnan. Dessutom att de agerade i samförstånd innan och efter mordet.
Citera
2023-04-04, 21:46
Avslutad
Citat:

Jag skriver bara att TT KAN ha blivit (OMEDVETET) drogad av JJ, så att TT blev ett mer LÄTTHANTERLIGT OFFER för JJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur förklarar du själv AVSAKNAD av skrik, gap, höga röster, försvarsskador på TT???

Svårt att skrika när man blir strypt.
Citera
2023-04-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Son*y Björ* är inne på samma linje som Clea (och även Leif GW) ang. obduktion/protokoll.
Han uttalar sig i senaste avsnittet av podden Försvunnen.

Sonny Björk, som är anställd på samma byrå som Clean Sangborn menar du?
Citera
2023-04-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag håller fullständigt med. Med tanke på att TT omöjligen kunde vara medvetslös när hon sparkade för sitt liv faller det sig väldigt orimligt med en ensam gärningsman utan avvärjningsskador.

Nej. TT kan ha varit omtöcknad... Det finns flera stadier innan medvetslöshet.
Citera
2023-04-04, 21:48
Medlem
Citat:

Ja exakt.

JJ kan ha drogat både MH och TT.......
Citera
2023-04-04, 21:49
Medlem
Citat:
Här kommer ett inklipp från JJs förhör i januari:

F: Mmm. Vad händer sen då?
J: Sen så sparkar hon mig då och då, det här momentet var väldigt tumult så jag kan inte exakt placera vilken ordning men där sparkade hon mot mig och då försöker jag ju sätta mig grensle på henne och här så fortsätter hon och sparkar och liksom åla sig så att hon vred ju sig så att huvudet var mer här då och benen mot väggen tror jag.

JJ säger vidare i sitt förhör att TT sparkar in mot vägg, hon berättar även hur TT initialt faller ”pladask” utan att ta emot sig när JJ fäller henne.

Detta stämmer väl överens med grannens vittnesmål om först en kraftig duns och därefter något som låter som sparkar i väggen.

Kan vi alla nu gemensamt konstatera att det är orimligt att TT skulle vara medvetslös, för enligt JJ och grannen kämpar TT för sitt liv med sparkar. Två personer oberoende av varandra vittnar om samma sak.

I och med avsaknaden av avvärjningsskador på både JJ och MH förefaller det sig väldigt orimligt att TT som inte är medvetslös (utifrån grannens och JJs vittnesmål) inte har lyckats ta loss sina händer för att riva/klösa JJ.

Exakt... ( T är vältränad, ung och slåss för sitt liv får man minnas) Och borde slå...(JJ) henne i ansiktet, ögonen, slitit hennes hår, slagit på halsen, knuffa bort J, antagligen till och med kunnat få henne att flyga iväg bara genom att trycka sina armbågar i golvet och lyckas resa sig på samma gång med överkroppen..
Citera
2023-04-04, 21:49
Avslutad
Citat:
Men det ser ju jättestort ut, lika stort som köket, förutom troligen takhöjden, men en död person ligger ju ned.

Det är inga som helst problem med att få in en kropp där.

Det finns väl rätt många män som helt ensamma har misshandlat sina flickvänner/fruar/ex till döds. JJ är ju lika stor och tung som en genomsnittlig man, huvudet längre än TT.

Jag tycker inte alls det är omöjligt, speciellt inte om TT har "sänkt medvetandegrad", eller t o m är medvetslös. TT hade enligt vänners uppgifter problem med alkoholen, så högst troligt drack hon ett glas vin eller 2 i köket hos JJ. Kanske med några droppar drog i, eller varför inte en haschkaka till natt-teet?

Mmmm, nu verkar ju inte MH vara den personen som snabbt uppfattar och MEMORERAR vad som ska sägas, det verkar behöva nötas in, om, och om igen....

Polisen kanske tyckte att att det var lite konstigt att den som föll så hårt i badrummet inte var det minsta skadad, och kanske inte ens märkbart berusad.

Jag tror att polisen säkerligen hade begärt tillträde i lägenheten, och då tittat runt lite.....och då även i badrummet (där då "olyckan/fallet" ägt rum), och då ligger det ett lik där.......

För JJ tror jag att den risken var ganska överhängande.

Citat:

Jag besvarar vilka inlägg jag vill.
Du efterfrågade vart du påstått missbruk, jag levererar svaret, se det fetade.
Håll dig till fakta
Citera
2023-04-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Nej. TT kan ha varit omtöcknad... Det finns flera stadier innan medvetslöshet.

Menar du att om hon vore omtöcknad så skulle hon inte försökt ta dig ur ett strypgrepp? Inte ens gjort ett enda försök?

Hon var uppenbarligen inte så pass omtöcknad att hon inte kunde sparka med benen i väggen.
Citera
2023-04-04, 21:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag håller fullständigt med. Med tanke på att TT omöjligen kunde vara medvetslös när hon sparkade för sitt liv faller det sig väldigt orimligt med en ensam gärningsman utan avvärjningsskador.

Grannen har hört något som han uppfattar som sparkar, JJ säger att TT sparkar, samtidigt säger JJ att hon "bara" höll om TTs hals i 10 sekunder.....

Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
2 tjejer är ovanligt.. Men avundsjuka/svartsjuka är ett vanligt förekommande motiv

Ja, men denna mörderska är ovanligt ond och förslagen......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in