Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
1. Jo, den här punkten vet jag inte varför du hela tiden tar upp när den inte stämmer för fem öre.
LP pratade mycket på plats. Hon hade konversationer med både SE och GS och sa saker rakt ut.
SE beskriver henne inte heller att hon var helt sansad heller. Han säger under omständigheterna sansad.
"Engström började samtala med Lisbeth Palme. Hon var upphetsad, men stundtals sansad. Hon ropade efter ambulans ett par gånger i minuten."
Där är för övrigt en till detalj han har rätt på. Att hon skrek på ambulans.
2. Att han tar fel på en ung blond tjej som är bredvid en annan ung blond tjej är inte superkonstigt.
3. Vet du exakt hur OP vändes och hur han låg i olika skeden? Det är det ingen som listat ut med säkerhet hittils.
4. Jag hittade en till grej SE har rätt om i IWs förhör.
"Ett 10-tal personer uppehöll sig runt platsen."
SE "Vid Engströms återkomst till platsen stod det cirka 10 personer som kommit till platsen."
Jag hittar inte riktigt var du har fått det här med polisernas position. Så det får du gärna länka.
5. De var redan borta vid Luntmakargatan när SE kom på det där med signalementet. Att de är borta när han kommer fram är inte märkligt. De var inte kvar någon längre tid där.
6. Om nu det är korrekt angivet exakt vad han sa om det. Både YN och AD är ju där och uppger hans klädsel.
7. Det vet jag inte varifrån du får. Enda stället jag hittade om när AB fick reda på att det är Palme är det här från hypnosförhören:
A: När får du reda på vem det är som är skjuten?
B: Polisen kom (ohörbart)
A: Så du visste inte innan dess?
B: Nej.
Och SE säger att han sa det efter att poliserna kom. Så den biten stämmer.
8. Jag vet inte ens vad det där ska visa. Vilket intresse hade inte "skruvats upp"? Och vem påstår att det var uppskruvat?
Då fattar jag inte varför GS säger att Lisbeth var okontaktbar och han försökte 3 gånger..
När Engström beskriver så var hon behärskad och kunde svara , för du missar att han ställer frågor och hon svarar..
Att hon skriker om Ambulans och andra saker betyder inte att hon var kontaktbar ..
Så varför fick inte GS svar från Lisbeth och påstår att hon var okontaktbar ?
Sen har KJ koll på Lisbeth så hon inte ska putta bort Hage och Glantz samt att hon springer fram och tillbaka..
Så att hon och Engström har en konversation är osannolik..
Du kanske menar att Engström snappar upp ord som Lisbeth skriker ut men det är inte alls så han beskriver det..