Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Så du som har koll, kan du säga vad som är så "smart" med chatgpt? det är inte speciellt svårt

Nu var det ditt korkade inlägg om programmerare jag invände emot. Varför skriver du sådant skit när du har noll koll?
Citera
2023-04-01, 23:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Så du som har koll, kan du säga vad som är så "smart" med chatgpt? det är inte speciellt svårt

Lycka till att få svar. Ty de chatgpt-fanboys i tråden som kallar andra "korkade" och liknande invektiv, skriver aldrig något själva som skulle ge ett exempel på deras förmodade intelligens eller ens på en djupare förståelse av tekniken bakom.

De som verkat mest tekniskt insatta här är faktiskt de som varit lite avvaktande inför chatgpts kapacitet.

Men det är klart att vissa obegåvade opportunister är entusiastiska. De som ser en chans till gratis innehåll till sina SEO-optimerade spam-webbplatser, spam-mail författare, lata informatörer, fuskande högstadieelever och annat trash. Medelmåttor oförmögna annat än imitation
Citera
2023-04-01, 23:05
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nu var det ditt korkade inlägg om programmerare jag invände emot. Varför skriver du sådant skit när du har noll koll?

Du skriver inget i tråden som visar på att du själv har koll eller någon teknisk förståelse.
Att upprepa att andra är korkade eller har noll koll ger inte det resultatet gubben.
Citera
2023-04-01, 23:07
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Lycka till att få svar. Ty de chatgpt-fanboys i tråden som kallar andra "korkade" och liknande invektiv, skriver aldrig något själva som skulle ge ett exempel på deras förmodade intelligens eller ens på en djupare förståelse av tekniken bakom.

De som verkat mest tekniskt insatta här är faktiskt de som varit lite avvaktande inför chatgpts kapacitet.

Men det är klart att vissa obegåvade opportunister är entusiastiska. De som ser en chans till gratis innehåll till sina SEO-optimerade spam-webbplatser, spam-mail författare, lata informatörer, fuskande högstadieelever och annat trash. Medelmåttor oförmögna annat än imitation
-
Bra sagt.
Italien är först med att pausa Ai.
Fattar inte hur dom skall lyckas med det men jag antar att det sänder en signal.

Italy becomes first western country to temporarily ban ChatGPT & launch a probe | WION Live
https://www.youtube.com/watch?v=Ml4YG2P88Dk
Citera
2023-04-01, 23:07
Medlem
Citat:
Du skriver inget i tråden som visar på att du själv har koll eller någon teknisk förståelse.
Att upprepa att andra är korkade eller har noll koll ger inte det resultatet gubben.

Om du har något att invända emot fåt du gärna citera det och förklara vad du inte håller med om. Klarar du det, nej förmodligen inte.
Citera
2023-04-01, 23:09
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Nej det är inte samma sak. En sökmotor kan inte resonera och diskutera om ett ämne men det kan Chatgpt. Bättre än många användare här.

Chatgpt kan inte resonera , chatgpt kan genom språklig imitation ge intrycket av att du samtalar med den och därefter ge dig information den har lagrad i sin databas.

Att chatgpt inte förmå tänka på en människas nivå märks framförallt på dess oförmåga att skapa humor eller litteratur av något slags verkshöjd.
Citera
2023-04-01, 23:11
Medlem
Citat:
Chatgpt kan inte resonera , chatgpt kan genom språklig imitation ge intrycket av att du samtalar med den och därefter ge dig information den har lagrad i sin databas.

Att chatgpt inte förmå tänka på en människas nivå märks framförallt på dess oförmåga att skapa humor eller litteratur av något slags verkshöjd.

Den är bättre på det än vad du är.
Möjligen bortsett från det om humor för du är rätt komisk.
Citera
2023-04-02, 00:20
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Den är bättre på det än vad du är.
Möjligen bortsett från det om humor för du är rätt komisk.

1. Nej det är den inte. Chatgpt förmår skapa sammanhängande texter men inte undertext eller intertextuella betydelseskikt. Rent formmässigt klarar den inte ens av att rimma.
2. Ok!
Senast redigerad av swimp78 2023-04-02 kl. 00:24.
Citera
2023-04-02, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så jag kommer troligtvis byta ut 90% av mina google sökningar när jag får svaret direkt. Använder det dagligen till min hemsida där jag skapar flytande och bra text.

Ja, det stämmer verkligen. ChatGPT slår Google på fingrarna alla gånger om man vill ha en snabbt, precist och koncist svar.

De som tror att detta är någon överhajpad fluga har inte fattat något. Vi är bara i början av en brant utvecklingskurva.
Citera
2023-04-02, 01:38
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det du skriver ovan är din hypotes om vad det djupa neutrala nätverket är kapabelt till. Men det finns en inbyggd komplexitet här som ingen människa kan greppa. Det kan vara så att de har byggt en konstgjord hjärna som vi inte har förmågan att begripa. Den visar redan nu tecken på intelligent resonerande. T.ex kan den förklara vad som är roligt i en rolig bild. Det kräver mer än att bara söka svar i en textmassa.

Och utvecklingen stannar inte här. De har gått ut med att de tränar GPT5 nu och det beräknas vara klart i december. Det pratas om att den versionen kan uppnå AGI. https://interestingengineering.com/innovation/gpt-5-chatgpt-indistinguishable-human
Varför skriver du ”neutrala nätverk” hela tiden?
Citera
2023-04-02, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Ja, det stämmer verkligen. ChatGPT slår Google på fingrarna alla gånger om man vill ha en snabbt, precist och koncist svar.
Vilken typ av frågor gäller det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
De som tror att detta är någon överhajpad fluga har inte fattat något. Vi är bara i början av en brant utvecklingskurva.
Trådens rubrik är ju grovt överhajpad till att börja med då vi pratar just ChatGPT, men den andra meningen lär väl stämma. Sen vet väl egentligen alla om att AI kommer bli makalöst fantastiskt. Frågan är när. Sen fortsätter jag vara ganska avvaktande skeptisk och följer utvecklingen och funderar på hur jag ska kunna utnyttja bristerna systemet.
Senast redigerad av anetregor 2023-04-02 kl. 01:52.
Citera
2023-04-02, 01:55
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Sen vet väl egentligen alla om att AI kommer bli makalöst fantastiskt.
Makalöst kraftfullt köper jag.
Makalöst fantastiskt är jag absolut inte särskilt övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in