Citat:
Ursprungligen postat av
Svenshult
Vi kanske går tillbaka till 1700-talet när det gäller högre utbildning. Man ligger fyra år vid universitetet och läser latin, grekiska, teologi och filosofi, bara för att bilda sig och bli en bättre människa. Efter avslutade studier går man direkt till den offentliga förvaltningen eller drar sig tillbaka till ett gods och odlar potatis, eller lever på en medborgarlön.
Det vore rätt schysst om utbildning återigen kunde bli något av en garanterad väg till lirarlivet, istället för som det ser ut idag, en "kanskebiljett" till en tillvaro någonstans mellan att slita mer ont för ännu mindre (t.ex. vården eller läraryrket i vissa fall) och att slita väldigt lite för väldigt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
X3tream
Han har ju löst uppgiften. Jag tror du ska lyssna lite på Sam Altman, en av grundarna till Openai. "Många kunskaper går mot noll i värde med Chatgpt" Han behöver inte förstå koden om ett dataprogram gör det åt honom. Vad gör han om programmet inte fungerar? Ja då lagar chatgpt det. Jag använder det på detta vis, jag sysslar varje dag med saker jag inte har någon aning om hur det funkar, jag bara lagar det. Sen går jag vidare med det i livet, tänker inte lära mig att programmera bara för att programmera, det låter jag ett program göra.
Amen på det!
Nu vart det så istället att jag insåg att det helt enkelt inte är en bra idé att ansluta mot API:t, eftersom det verkar lite bajs.
Eftersom det inte behöver ske snabbare än användarna hinner läsa genom det själva så blir det enklare för alla om jag automatiserar webbläsaren till att skjuta in det via deras vanliga UI istället.
Och det var väldigt trevligt att komma fram till att det blir bättre så efter en timmes ganska lättsamt mixtrande, än 2+ veckors hårslitande.
Även om jag använder ChatGPT som primärkälla mellan olika alternativ måste ju ändå jag på något plan försöka göra realistiska bedömningar om vad som är snabbast/enklast framställt, men fortfarande tillräckligt bra.