Citat:
Ursprungligen postat av
trngw

Inte mycket till AI om det är fel på användaren för att AI'n inte klarar av att svara på enkla frågor.
Lite oklart vad av det jag
skriver om som du avser med ditt "Det du tänker på", men jag antar att du avser motsatsen till det jag skrev om, alltså då en AI som är intelligent nog för att skapa något mer unikt än det jag hittills sett ChatGPT klara. Det finns ett antal olika benämningar på olika "nivåer" av AI, och de flesta av dem har väl kommit till mest för att det allmänna begreppet AI ofta används i sammanhang där AI't är ganska långt ifrån vad vi egentligen menar med intelligens. Alla dessa olika beteckningar menar jag är en delmängd av samlingsbegreppet AI.
Ja, det är precis vad jag menade. De olika benämningarna är ett sätt att sortera olika nivåer av AI. AGI är den högsta typen av AI och det är den som försöks skapa med hjälp av modern teknik. Vi är dock ännu långt ifrån att skapa en fullständig AGI, men vi är på rätt väg.
Dessutom, pratade jag med en läkare häromdagen. Det var totalt omöjligt för honom att förstå vad jag menade. Jag pratade med honom två gånger. Första gången fick jag förklara utförligt vad jag ville ha hjälp med, berätta varför jag ville ha ett speciellt läkemedel och fick lov att verkligen guida honom igenom processen. Han skrev ut fel läkemedel. Jag kontaktade honom igen, han glömde totalt bort vem jag var (antar att han har många patienter). Så jag fick guida honom igenom det hela igen, svara på samma motfrågor. Poängen är att människan inte är alltid bättre. GPT kan t o m vara bättre.