Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Det är helt irrelevant historiskt sett vilka länder USA har varit i krig med, när dessa krig inte har resulterat i annektering och efterföljande förslavning av länderna – de är alla fria oberoende länder idag. Ukraina är inte avsett för rollen som ett fritt oberoende land när Ryssland har erövrat det – vilket de lyckligtvis inte gör.
Innan Ryssland anföll så var Ukraina korrumperat av judar och andra. Ukraina är ett skitland.
Till och med mitt under brinnande krig så håller ukrainarna på att tillskansa sig pengar på folkets bekostnad!
"I samband med att
flera korruptionsskandaler uppdagats i Ukraina har avgångarna bland högt uppsatta tjänstemän duggat tätt.
Under tisdagen meddelade biträdande stabschef Kyrylo Tymosjenko och vice försvarsminister Vyacheslav Shapovalov att de säger upp sig och vice riksåklagaren Oleksij Symonenko uppges ha fått sparken, enligt nyhetsbyrån Reuters.
Också flera regionala guvernörer har tvingats avgå, bland annat i Kiev, Zaporizjzja och Cherson.
Det här sker två dagar efter att den ukrainska nyhetssajten ZN.UA avslöjade att försvarsministeriet misstänks ha upphandlat matvaror till soldater för priser som är två till tre gånger högre än genomsnittspriserna. Försvarsministeriet har avvisat anklagelserna och kallat dem falska och vilseledande."
https://svenska.yle.fi/a/7-10027162
Jag skiter i vad som händer i Ukraina. Det är inte vårt land. Inte vårt folk. Sverige och svenskarna är vad jag bryr mig om och går vi med i NATO så kommer vi bara bli en liten bricka i ett spel vi inte behöver spela. Det är inte svårare än så.