Citat:
Det var Ryssland som krävde att Sverige och Finland skulle ingå i en rysk intressesfär. Detta skulle i praktiken innebära att Sverige och Finland i praktiken skulle förlora möjligheten att föra sin egen politik och i förlängningen skulle bli ryska lydriken.
Lite tillspetsat kan man säga att Ukraina även utkämpar Sveriges och Finlands krig.
https://www.expressen.se/ledare/lat-inte-putin-gora-sverige-till-en-rysk-intressesfar/
Citat:
Som sagt ovan så utkämpar Ukraina hela den fria världens krig, att västmakterna hjälper denna nation som enbart ägnar sig åt självförsvar är helt i enighet med FN-stadgan.För det som sker i Ukraina är ett proxykrig mellan USA och Ryssland. Det är inte vår konflikt, i synnerhet inte när vi inte ens kan forma vår egna uppfattning om det för att bakgrunden till konflikten ljugs det om för oss och det har ljugits om det från början till slut.
Citat:
Nu tror jag att det är du som lurat dig själv.
Citat:
Nu förstår jag inte vad den mosaiska befolkningen har med konflikten i Ukraina.
T.ex. judarna som suger ut oss ekonomiskt samtidigt som de berikar sig själva allt mer, hjärntvätt som gjort att vi ska tro att massinvandring och all annan subversiv skit skulle vara bra för oss, så har de skapat splittring mellan oss vanliga människor genom den mediala makt de äger. Räcker det aldrig liksom? Det räcker för mig nu.
Ifall Ryssland delar dina farhågor så vore det logiska att göra ett nytt Syrien av *Israel och inte spilla krut på Ukraina.
Senast redigerad av borriz 2023-03-31 kl. 18:07.
Senast redigerad av borriz 2023-03-31 kl. 18:07.