2023-03-31, 06:55
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Haha Svenska försvaret har ju gjort övningar MED USA din jävla sopa! De är NATO. De flög väl massa jävla bombplan över Sverige i somras eller när det nu var, sedan var det ett amerikanskt bombplan som flög över Jönköping nyligen. När de satte sprängladdningar på Nordstream var det väl också en "militärövning" vad jag vet, vilka som nu låg bakom den. Bortsett från USA då såklart, om det var Norge eller inte.

Jag gillar inte USA med tanke på hur korrupt det landet är och alla krig de startat och även hur de varit inblandade i upprinnelsen till den här konflikten och dess fortsättning. USAs Kongress beslutade 2016 att göra det lagligt för USA att finansiera nazister i Ukraina som dödat massa civila, kom ju ut en video också där deras ledare talade sig varm på deras möte att "vi har kul när vi dödar", tror det var här på forumet jag såg det förra året.

https://web.archive.org/web/20160329143100/https://www.thenation.com/article/congress-has-removed-a-ban-on-funding-neo-nazis-from-its-year-end-spending-bill/
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Nation

https://www.globaltimes.cn/page/202203/1254217.shtml kinesisk blaska men kan ju vara värt att läsa också eller hur?
"We've seen the US support or assist terrorist groups like Al-Qaeda and Islamic State (ISIS)," Li said. "The US messes with the world for its own geopolitical interests."

Många muslimer vet att USA har finansierat IS, USAs regim gör så här för att destabilisera andra länder och har gjort det i flera decennier. Krafterna som styr USA är riktigt skitiga jävla äckel. Ukrainas regim är lika jävla vidrig den med och har fängslat och mördat journalister som kritiserat makten. Det här är något du ignorerar uppenbarligen då du stödjer dem.

Jag vill inte att vi ska bli indragna i en konflikt som inte gynnar någon part, jag vill inte ha något jävla krig och vill inte stödja USA/NATO! Makten i USA skiter i Ukrainarna eftersom det är ett proxykrig mellan dem och Ryssland där USA provocerat fram en konflikt.

USA skiter i oss, jag litar inte ett skit på deras makthavare. De skiter i Europa.
Jag tolkar detta som att du har större problem med att USA övar än att Ryssland gör det, vilket säger emot ditt påstående att du skulle vara neutral.
Citera
2023-03-31, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Låt dom anfalla, tror det kan va nyttigt att Sverige hamnar i krig igen efter 200år. Sverige har blivit ett gäng mesar inklusive mig själv. Har extremt svårt att tro på Sveriges förmåga att överleva ett krig. Det för mycket regler helt enkelt, ibland måste bend the rules för att nå resultat. När Sverige gör sina bend the rules, så gör dom det på fel sätt med fel prioriteringar ex Storyn med Paludan där polisen har brutit mot lagen flera gånger för att stoppa Paludan.

Ryssarna har ju en helt annan typ av krigsföring där dom attackera civilbefolkningen där dom våldtar och dödar för skoj skull.
Även om vi har bättre utrustning, vapen och utbildning så tror jag det blir jävligt svårt. Har noll trust i Sverige just nu.

Det stor problemet som jag ser är det faktum hur Sverige är rent geografiskt och vårt läge, inte vår förmåga i sig. Men sedan så har vi från efter andra världskriget fram till ganska nyligen funderat ut ganska väl hur utnyttja vår geografi och skydda oss mot ryssen, så detta kommer ju också vara mumma för Nato att bygga vidare på. Sverige har en lång landyta med skyddande vatten mot Ryssland. Detta gör så att det är idealiskt för att både placera trupper, men främst till flyganfall och sprida ut flyget över hela landet. Det som hände då är att man nog kan räkna med ganska mycket missilattacker mot Sverige.
Lägg sedan till en skärgård mot ofantliga mängder av öar i båda änderna av landet som gör det idealiskt att både använda till skydd mot flottan, samt att sprida ut massa militära material och gömma massa soldater.
Sedan har du då Gotland med sitt läge. Som sagt Sverige är av stor angelägenhet för både Nato och Ryssland av dessa anledningar.
Har det går med oss övriga civila svenskar som kommer bo mitt i detta i en konflikt kan ni nog själva räkna ut.
Citera
2023-03-31, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Säger fysiken att en explosion på 100 megaton under vatten inte ger en våg?
Höll du fysikboken upp och ner under skoltiden?
Inte deras fantasivåg den saken är klar.
Citera
2023-03-31, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ryska medlöpare haha din jävla dåre. Släng ut tvn så slipper du bli så hjärntvättad av all propaganda. Ryssen är inte det främsta hotet. Du begriper inte de geopolitiska skeendena din åsna.
Men man måste ge dem att de lyckats väl med er normisar som inte har vett att dra ut huvudet ur arslet.
På grund av det idiotiska belutet att gå med i nato blir vi under hot från Ryssland. Helt enligt planerna att dra med hela europa i krig. Du är lika korkad och en medlöpare som Kristersson som vill få in sverige i krig.
Du kör med rysk propaganda, vad ska jag kalla dig då? Ja du och dina gelika verkar ofta stå med näsan i vädret om hur ni minsann förstår, ni besitter den djupa politiska kunskapen andra inte har, men när det kommer till skott är ni rätt tröga och ert sk. kunnande kommer ifrån den ruska propagandan ni djuphalsar.
Citera
2023-03-31, 10:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moosefirkin
Människor kom inte till skada... bara nazister
Men vänta… Nazistbiten är ju inte aktuell längre. Har inte Kreml uppdaterat dig på det nya drevet?
Citera
2023-03-31, 10:43
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark

Det vi kommer få är mer "trans rights are human rights", mer judisk makt över Sverige där vi kommer behöva bli ännu mer "diversified" av främmande raser för att det är så det ser ut i hela västvärlden. Sverige kommer inte på något sätt och vis bli säkrare.

Med Ryskt styre så skickas etniska svenskar till filtreringsläger till Sibirien, och fattiga mongolryssar flyttar in i dina tomma lägenhet..

Tycker det är mer skrämmande än en bög med påfågelfjädrar i röven.
Citera
2023-03-31, 10:43
Medlem
Innan nato-tramset var vi inget mål för ryssland, men nu när halva befolkningen vill in i krigsalliansen, dvs vi är ej längre opartiska, så är det självklart att vi blir en måltavla.

För ni som vill in i skiten tycker att det är ok med kärnvapen och amerikanska baser i sverige.
Citera
2023-03-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad får dig att tro detta?

USA har inte placerat kärnvapen i något Natoland sedan kalla krigets dagar och då handlade det endast om taktiska kärnvapen. Deras syfte var att om möjligt stoppa en massiv sovjetisk anfallsvåg tills USA hade möjligheter att själva få vapen över Atlanten för att stoppa dem.

Det finns inga kärnvapen utplacerade i Europa efter sovjets fall. Tror du baltikum, som är närmare Moskva, har kärnvapen?

Detta låter mer som patetiskt propaganda hörrudu.

Försvarsminister Pål Jonson (M) anser inte att Sverige bör ha några förbehåll mot att förvara kärnvapen på svensk mark inför ett Natomedlemskap...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/karnvapen-pa-svensk-mark-splittrar-politikerna
Citera
2023-03-31, 10:56
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Rysslands ambassad i Stockholm skriver på sin hemsida att Sverige blir ”ett legitimt mål för Rysslands vedergällningsåtgärder” om landet ansluter till Nato.
I texten hävdas också att Sverige kommer bli en lydstat och ”amerikansk koloni”.

Detta är inget mer än en påverkansoperation men ryssarna har blivit mer galna på senaste så man kan inte vara för säker.

Roliga tider vi lever i.

https://sweden.mid.ru/ru/embassy/embassy-news/statya_posla_rf_v_shvetsii_v_i_tatarintseva_shveds kiy_shag_v_propast/

https://www.expressen.se/nyheter/ambassadens-hot-mot--sverige-legitimt-mal/
Stämmer inte det? Går vi med i NATO lär vi väl hamna på målkartorna i Kreml.

/Captain Obvious
Citera
2023-03-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Innan nato-tramset var vi inget mål för ryssland, men nu när halva befolkningen vill in i krigsalliansen, dvs vi är ej längre opartiska, så är det självklart att vi blir en måltavla.

För ni som vill in i skiten tycker att det är ok med kärnvapen och amerikanska baser i sverige.

Fast ryssarna har ju länge övat flygattacker mot oss och det har ju alltid varit en katt och råtta lek med signalspaning Ryska ubåtar som går på grund i Sverige osv. Bodens fästning byggdes 1900 av en anledning och Nato grundades 1948. Men kanske bara är propaganda?

Finns ingen i Sverige som vill gå med o Nato för att hetsa till krig- däremot så är försvarsförmåga ett nödvändigt ont nu när ett land får för sig att det är OK att anfalla Ukraina.
Senast redigerad av skn88 2023-03-31 kl. 11:15.
Citera
2023-03-31, 11:16
Medlem
Hade gärna sett att man gjorde om hela visby till en militärbas med kärnvapenspetsar. Och skapar ett fängelse för terrorister.
Citera
2023-03-31, 11:39
Bannlyst
Har Tatarintsev varit på UD ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här