2023-03-30, 00:45
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Svenskarna tror det är på grund att de är så mäktiga de har lyckats hålla sig undan krig över 200 år. :-)

Både hamn och militärflygfät som ju är primära militära mål befinner sig nästan inne i staden Visby. Elkablarna går i land nära militärbasen i Tofta som vad jag förstår har stora förrådsbyggnader för militärfordon, rörlig radar, stridsvagnar som vad jag tror inte klarar luftangrepp.

"Osänkbart hangarfartyg" :-)

Att vi svenskar varit mäktiga, och är jämförelsevis relativt mäktiga idag, är på grund av att vi dominerat här uppe i norr genom att kriga. Att vi haft genuint intelligent befolkning som skapat en oerhört bra bas för både forskning och industri. Att vi sedan hade en stålindustri efter ett krigshärjat Europa låg ju oss i fatet samtidigt som vi hade all infrastruktur intakt.
Citera
2023-03-30, 00:55
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Du formulerar dig ändå ganska väl trots din upprördhet.
Allvarligt talat: jag skiter i både ryssar och ambassadörer, men jag är påläst om vad som lett fram till detta, även om du inte förstår det.
Det jag bryr mig mest om är inte Ukraina eller Ryssland, även om hjärtat klappar lite extra för Donbass som lidit i åtta år. Jag bryr mig om Sverige, vårt samhälle, mina nära och kära och även lite om mig själv.
Jag vill inte att Sverige ska dras in i en konflikt som kan sluta med ett kärnvapenanfall. Och jag vill inte att vi ska täcka upp för något jävla fegisland som sitter på andra sidan av Atlanten och eldar på.

Bara att sätta igång hjärtat att klappa igång för det Ukrainska folket som inte har en tanke på att tillhöra ett storryssland med en rysk marionettregering i Kiev. Om det krävs en storkonflikt att sätta Ryssen på plats så får det väl bli det. Kreml har varje dag valet att ge upp och dra sig tillbaka. Ukraina och deras omedelbara grannar (inkl. Sverige) har inte råd att slappna av. Speciellt inte när Ambassaden gick ut med dylikt uttalande.
Det här är inte tiden att lämna en walk -over och tro att Sverige kommer att bli förskonat från ryska aggressioner vare sig vi är med i Nato eller inte. Det blir samma resultat ändå eftersom det inte finns någon logik eller försäkran av kremls pissråttor. Har du inte fattat det ? Sverige är redan djupt insyltade i kriget på sitt sätt och vi har mer att ge. Nato-medlemskap kommer inte att förändra sakfrågan, och det är just det. Det är bara tomma hot från Kreml
Citera
2023-03-30, 01:22
Medlem
zergrushs avatar
Vatniks här på Flashback, liksom ambazzadpersonalen i Stockholm, är ju så efterblivna att de motverkar sitt hela syfte - Deras enfald och oärlighet skapar bara förakt för Uralmongolerna, och ökar på så vis stödet för ukrainarna som tar livet av dessa kreatur!
Jag ställer mig i alla fall fullständigt bakom alla som skjuter ihjäl imbeciller som skapar sådana här trådar:
(FB) Uppmanade Zelensky väst att utföra en "preemptive" kärnvapenattack på Ryssland?
(FB) NLAW fungerar inte!( enligt ryska källor)
(FB) Ryska källor: Ukraina/Nato har förlorat 402.000 soldater, varav 387.000 döda(20 okt)
Citera
2023-03-30, 01:43
Avslutad
Så om jag förstår det här rätt:

Sverige som inte haft en fiende på över 200 år och som har alla möjligheter att leva ifred och framgångsrikt, har valt att ansluta till en aggresiv pakt som är i en direktkonflikt med ett av världens mest oberäkneliga länder.

Och det här är Rysslands fel? 😂 Är ni möjligtvis sjuka i huvudet, nån? Inte?
Citera
2023-03-30, 02:15
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87

Sverige som inte haft en fiende på över 200 år och som har alla möjligheter att leva ifred och framgångsrikt, har valt att ansluta till en aggresiv pakt som är i en direktkonflikt med ett av världens mest oberäkneliga länder.

+++ skyll naivt alltid på någon annan
Dvärgfittan satte oss fint i skiten och de hjärndöda svenska folket bara fortsätter låta sig köras med. Tillhör väl svenska kulturen att låta sig bli våldtagen..

Den svenska kulturen ska bevaras tills vi också blir en sandlåda som UA och snart PL och BY
Ärthjärnor 🇸🇪
Citera
2023-03-30, 02:21
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Rysslands ambassad i Stockholm skriver på sin hemsida att Sverige blir ”ett legitimt mål för Rysslands vedergällningsåtgärder” om landet ansluter till Nato.
I texten hävdas också att Sverige kommer bli en lydstat och ”amerikansk koloni”.

Detta är inget mer än en påverkansoperation men ryssarna har blivit mer galna på senaste så man kan inte vara för säker.

Roliga tider vi lever i.

Samma gamla tomma hot från rysspulingarna. Inget att bry sig om.

https://sweden.mid.ru/ru/embassy/embassy-news/statya_posla_rf_v_shvetsii_v_i_tatarintseva_shveds kiy_shag_v_propast/

https://www.expressen.se/nyheter/ambassadens-hot-mot--sverige-legitimt-mal/[/quote]
Citera
2023-03-30, 02:24
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:

Det är du som är en pantskalle! Om du inte fattar att Sverige har haft fiender på 200 år så bör du låsas in.
Ryssland har alltid haft varit Sveriges fiende.
Citera
2023-03-30, 02:35
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Även om det teoretiskt blir en ännu större "Säkerhet" på det sättet att blir vi med i NATO, så minskar sannolikheten för en Rysk invasion av Sverige ännu mer, så har det i praktiken inte varit någon större fara för det innan heller.

Vår uttalade strategi i årtionden innan var att om vi lyckades hålla ut tillräckligt länge, så skulle NATO aldrig acceptera en Rysk annektering av det strategiskt viktiga Sverige.
DVS, vi skull ändå få hjälp.

Nu är det dock en fråga om politik.

Och Sverige kan inte fort nog få äran av att skaffa sig ännu en master.
det har varit ett argument i snart sagt varenda "samarbete" att sverige skall få inflytande genom att gå med, vi vill inte stå utanför tydligen.
Citera
2023-03-30, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Du är ju uppenbarligen en idiot. Man behöver inte fantisera om den verklighet vi lever i nu. Vi kommer bli en minoritet i vårt eget land och många frågar sig varför? Blattarna hatar oss. De lever på oss. De våldför sig på oss. Det de gör mot oss idag är sådant beteende man kunde förvänta sig av en fiende som man låg i krig med. Inte människor som man bokstavligen hjälpt med allt från pass, husrum, sjukvård och skolgång med.

Det är där skon klämmer. Du är en idiot och vill så gärna vara patriotisk så du fantiserar att Putin kommer anfalla Stockholm, Göteborg, Malmö och bara bomba allt till grus så som de gjorde i Tjetjenien. Du är en patetisk fitta, men det är många svenska män som är som dig. De skiter i vad som händer framför ögonen men är oerhört rädda att Igor och Alexej ska komma i sina ubåtar. Det är makalöst.
Men se det från den ljusa sidan vi har sen 2015 fått ca 700 tusen nya svenska medborgare främst unga män som också ska göra militär tjänstgöring.
Det kommer inte råda någon nöd på oss, och många av dom är ytterst duktiga skyttar har vi ju läst i kvällspressen och hört om på nyheterna.
Citera
2023-03-30, 02:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Det är Ryssland som startar krig med början redan år 2008 i Georgien.

Tyvärr är det du och diverse människor i Ryssland som är sjuka i huvudet.
Citera
2023-03-30, 03:41
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det är du som är en pantskalle! Om du inte fattar att Sverige har haft fiender på 200 år så bör du låsas in.
Ryssland har alltid haft varit Sveriges fiende.
Den enda fienden som omtalas, den enda fienden som officiellt hamnar på papper.
Men hur står vi oss mot våra andra fiender som inte får nämnas.
Fiender som inte slår sig för bröstet med gammalt löjligt vapenskrammel, fiender som effektivt agerar i det dolda.
Kolla hur landets inhemska befolkning undergrävs.
Senast redigerad av Miffotmorgan 2023-03-30 kl. 03:44.
Citera
2023-03-30, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du är medveten om att Sverige har prioriterat HBTQ+ samt MENA invandrare när de rekryterat de senaste 20-30åren eller hur? Hur tror du det kommer gå?

Haha det enda ni retarderade ryssar babblar om är MENA och HBTQ. Kom ut ur garderoben istället för att gömma er. Uppenbart att ni är homo, och det är okej! Dom mest efterblivna människorna med vit hy är utan tvekan den Ryska befolkningen. Dvärg Putte och hans lilla moped gäng med sina gamla polare äger hela erat land, och ni består av inget annat än efterblivna alkoholister som knullat runt med sina syskon alldeles för mycket och tror på flintskallens dvärg mytologi. Ni är illa luktande, kvinno & barn misshandlande låg intellektuella hjärntvättade idioter. Länge leve den Ryska armen, som numer består av våldtäktsmän och annat kriminellt slödder som inte ens satt en fot utanför sin inavlade by förutom när dom väl skickas till Ukrainas minfält för att agera som en levande UAV. Så, spring nu och köp din möggliga piss limpa, och postar du nog mycket kanske du kan få ihop till en gammal flaska kvass också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in