Citat:
Håller helt med dig, vilket jag också skrev tidigare. Framförallt framförde jag kritik mot förbundet som gick ut med att Sverige behövde spela på ett nytt sätt, kommer överens med Janne om 433/4231 och sen ger man upp och pudlar. Det är direkt svagt ledarskap.Fast "försöket" under juni var ju den största halvhjärtade ursäkten till experiment man sett. Ingen Lindelöf, Ekdal och Jesper Karlsson. Svanberg, Dejan och Krafth avstängda i olika matcher. Isak helt ur slag. Återbud från fem olika mittbackar. Fyra matcher på tio dagar och många slitna spelare efter en säsong. Oavsett formation hade det sett skit ut med sådana förutsättningar. Men hade ju såklart sett bättre ut om man hade kunnat ställa upp med exempelvis:
Olsen
Krafth, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Svanberg, Ekdal
Kulusevski, Forsberg, Karlsson
Isak
Direkt fegt av Janne att skrota det förhand upphypade "omtaget" efter en samling.
Olsen
Krafth, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Svanberg, Ekdal
Kulusevski, Forsberg, Karlsson
Isak
Direkt fegt av Janne att skrota det förhand upphypade "omtaget" efter en samling.
Men jag tycker inte man ska lasta Janne för att han inte spelar 433. Han ska spela den fotbollen han kan bäst och som han tror funkar bäst för det är det som i förlängningen gör att det går bra för honom. Jag tror inte Janne är tillräckligt insatt i hur 433 funkar i praktiken. Det är en annan slags skola.
Ska Sverige spela med tre centralt så kan vi inte ha Forsberg, Ekdal och Svanberg där. Det vore förödande. Vi skulle behöva spela med två mer sittande/balansspelande centrala mittfältare. Kulusevski skulle kunna funka centralt med sin arbetskapacitet