2023-03-24, 23:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/lundh-slaktar-friends-arenas-grasmatta-direkt-pinsamt/

Gräset på Friends håller inte och bör förbjudas.

Först bör vi förbjuda plastmattor och dig från att skriva inlägg.
Citera
2023-03-24, 23:08
Medlem
Det är verkligen helt jävla uppenbart att knappt några av våra mittfältare och anfallare trivs med 4-4-2. Ge mig 4-2-3-1 NU.

När alla är friska:

Olsen
Krafth, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Ekdal, Svanberg
Kulusevski, Forsberg, Karlsson
Isak
Citera
2023-03-24, 23:09
Medlem
Man hade kunnat tro att Janne skulle lära sig en sak eller två från hela 2022, men jag ser exakt samma avvaktande och långbollsspel från när Toivonen fortfarande var med. Antar att man inte kan lära just den gamla hunden att sitta.

Lika bra att sluta fantisera om 433 eller 4231,
så länge Janne är vid ratten kommer drömanfallet med Isak, Karlsson, Forsberg och Kulu stanna vid en dröm vilket gör lite ont om man ska vara ärlig.

Fram tills Forsbergs halkmiss så hade jag helt glömt bort att han ens var med på planen, otroligt besviken på honom ikväll. Augustinsson var delaktig i samtliga 3 baklängesmål eftersom de kom från hans kant. Man märkte att Belgien blev för mycket för Wahlqvist även om han var näst bäst i backlinjen efter VNL. Koffe och Gustafson fick som förutspått spö av belgiska mittfältet. Kulusevski, Olsen och möjligtvis VNL var de enda som inte var hundskit.

Hade jag varit Janne så hade jag tagit första bästa plan till något sydostasiskt land och levt inkognito
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2023-03-24 kl. 23:52.
Citera
2023-03-25, 09:56
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Och det första Claesson gör är att hockeytackla Augustinsson så Belgien lätt gör 3-0

Inte menat som kritik mot Claesson men jag fattar inte negligeringen av Jesper Karlsson. Hur han än bevisar sig i klubben får han spela tredjefiol i landslaget. Han borde tillochmed starta. Trodde man gillade spelare med unika spetsegenskaper. Hur många andra har vi som kan skruva in bollar från 30 meter och lägga volleypassar vid någons fötter?

karlsson borde aldrig valt sverige
Citera
2023-03-25, 12:52
Medlem
eternussermos avatar
Bedrövligt av Party-Janne igår. Först att sätta 170 Ekdal mot 200 Lukaku, sen att prioritera träbenet sidleds-Kris mot att istället ta kreativ spelare som Karlsson eller Cajuste (varför inte med?).
Citera
2023-03-25, 13:14
Medlem
bagarn29s avatar
Numera behöver jag inte bryr om svensk fotboll. Idag kom dödsstöten med valet av Reinfeldt.
Jag anade det men det känns lika jäkligt ändå.

Hans första förslag blir väl att göra betongborgen Tele 2 till nationalarena.

Minns 230325 dagen svensk fotboll tog ett jättekliv bakåt.
Citera
2023-03-25, 14:30
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Numera behöver jag inte bryr om svensk fotboll. Idag kom dödsstöten med valet av Reinfeldt.
Jag anade det men det känns lika jäkligt ändå.

Hans första förslag blir väl att göra betongborgen Tele 2 till nationalarena.

Minns 230325 dagen svensk fotboll tog ett jättekliv bakåt.

Han pratade bara om rasism och jämställdhet, och det är ju något som verkligen behövs eftersom inget av våra landslag har spelare med utländsk bakgrund..
Citera
2023-03-25, 14:35
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Han pratade bara om rasism och jämställdhet, och det är ju något som verkligen behövs eftersom inget av våra landslag har spelare med utländsk bakgrund..

Jag såg inte skiten men gjorde han verkligen det? Inte för att jag är förvånad men fan....
Citera
2023-03-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Man hade kunnat tro att Janne skulle lära sig en sak eller två från hela 2022, men jag ser exakt samma avvaktande och långbollsspel från när Toivonen fortfarande var med. Antar att man inte kan lära just den gamla hunden att sitta.

Lika bra att sluta fantisera om 433 eller 4231,
så länge Janne är vid ratten kommer drömanfallet med Isak, Karlsson, Forsberg och Kulu stanna vid en dröm vilket gör lite ont om man ska vara ärlig.

Fram tills Forsbergs halkmiss så hade jag helt glömt bort att han ens var med på planen, otroligt besviken på honom ikväll. Augustinsson var delaktig i samtliga 3 baklängesmål eftersom de kom från hans kant. Man märkte att Belgien blev för mycket för Wahlqvist även om han var näst bäst i backlinjen efter VNL. Koffe och Gustafson fick som förutspått spö av belgiska mittfältet. Kulusevski, Olsen och möjligtvis VNL var de enda som inte var hundskit.

Hade jag varit Janne så hade jag tagit första bästa plan till något sydostasiskt land och levt inkognito
Fast den diskussionen har redan ägt rum och avslutats: Janne testade 433/4231 och bevisade att han är en tränare som inte mäktar med 433, utan han är expert på 442. Det är bara att acceptera. En tränare ska göra det en tränare är bäst på, och passar inte det så ska man ta in en annan tränare. Ingen klagade när vi kvalificerade oss tidigare, även om svagheterna med 442 även då fanns där.

Detta har jag och andra skrivit tidigare om. Vi har alla landat i att det får bli 442 nu under 2023.

Sen efter EM 24 - om vi tar oss dit - så är det ett bra tillfälle för Janne och landslaget att gå skilda vägar.
Citera
2023-03-25, 18:42
Medlem
Katastrofen1s avatar
Jag är så jävla förbannad på Sverige och svensk fotboll.

Hade d gott. Glenn.
Citera
2023-03-25, 20:10
Medlem
Ska Janne fortsätta envisas med det dödsdömda 4-4-2 är nog det bästa alternativet på måndag

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, Ekdal, Gudmundsson
Kulusevski, Svanberg, Gustafson, Forsberg
Gyökeres, Isak

Utgår från att storebror Ekdal missar.
Citera
2023-03-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Fast den diskussionen har redan ägt rum och avslutats: Janne testade 433/4231 och bevisade att han är en tränare som inte mäktar med 433, utan han är expert på 442. Det är bara att acceptera. En tränare ska göra det en tränare är bäst på, och passar inte det så ska man ta in en annan tränare. Ingen klagade när vi kvalificerade oss tidigare, även om svagheterna med 442 även då fanns där.

Detta har jag och andra skrivit tidigare om. Vi har alla landat i att det får bli 442 nu under 2023.

Sen efter EM 24 - om vi tar oss dit - så är det ett bra tillfälle för Janne och landslaget att gå skilda vägar.
Fast "försöket" under juni var ju den största halvhjärtade ursäkten till experiment man sett. Ingen Lindelöf, Ekdal och Jesper Karlsson. Svanberg, Dejan och Krafth avstängda i olika matcher. Isak helt ur slag. Återbud från fem olika mittbackar. Fyra matcher på tio dagar och många slitna spelare efter en säsong. Oavsett formation hade det sett skit ut med sådana förutsättningar. Men hade ju såklart sett bättre ut om man hade kunnat ställa upp med exempelvis:

Olsen
Krafth, Lindelöf, Helander, Augustinsson
Svanberg, Ekdal
Kulusevski, Forsberg, Karlsson
Isak

Direkt fegt av Janne att skrota det förhand upphypade "omtaget" efter en samling.
Senast redigerad av HaconBacon 2023-03-25 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in