2022-09-24, 18:40
  #39757
Medlem
Fuskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Inte en chans att Janne ställer upp sådär. Här är Jannes elva:
Olsen
J. Andersson - Lindelöf - Hien - Augustinsson
Claesson - Olsson - Cajuste - Forsberg
Kulusevski - Gyökeres

Det kommer nog bli Quaison framför gyökeres, tror inte han startar med gyökeres. Är inte ofta han har startat med en som nästan aldrig har spelat landskamper förut.
Citera
2022-09-24, 19:18
  #39758
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
/&
skador räddar inte hans skin och dåliga resultat bara för att c-lags ynglingar får chansen i kvällens betydelselösa Match
Så du håller med om att dom gamla är bättre? Det förväntade jag mig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Janne gillar inte elanga?? Trots att han är mer ordinarie än Victoria. Skumt. Mitt elaka jag Hoppas Serbien kör över lilla Sverige så kanske man högre upp börjar fundera på farfar Jannes vara eller icke vara. Vad heter Jannes boss? Är det Håkan Sjöstrand?
Du tycker Elanga ska spela mittback? Det var ju nyskapande.
Citera
2022-09-24, 19:25
  #39759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så du håller med om att dom gamla är bättre? Det förväntade jag mig inte.


Du tycker Elanga ska spela mittback? Det var ju nyskapande.

Nope.

Tänk ett varv till.
Citera
2022-09-24, 19:33
  #39760
Medlem
Elvan mot Serbien blir som följande enligt FK:

Olsen
Sundgren, Hien, VNL
Claesson, Svanberg, Cajuste, Augustinsson
Kulusevski, Gyökeres, Forsberg

Kan medge att jag höjde lite på ögonbryna när jag såg formationen, trebackslinje har inte hänt sen Lagerbäcks debacle 2008
Citera
2022-09-24, 19:42
  #39761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Elvan mot Serbien blir som följande enligt FK:

Olsen
Sundgren, Hien, VNL
Claesson, Svanberg, Cajuste, Augustinsson
Kulusevski, Gyökeres, Forsberg

Kan medge att jag höjde lite på ögonbryna när jag såg formationen, trebackslinje har inte hänt sen Lagerbäcks debacle 2008
Augustinsson lär spela VB i defensiven och Forsberg VM. Offensivt säkert mer likt elvan men praxis är att formation anges som man spelar defensivt så säkert en fuling från Janne.

Hade hellre sett Elanga än Svanberg och hoppats på att Forsberg och Claesson tagit större ansvar centralt.
Citera
2022-09-24, 19:46
  #39762
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Elvan mot Serbien blir som följande enligt FK:

Olsen
Sundgren, Hien, VNL
Claesson, Svanberg, Cajuste, Augustinsson
Kulusevski, Gyökeres, Forsberg

Kan medge att jag höjde lite på ögonbryna när jag såg formationen, trebackslinje har inte hänt sen Lagerbäcks debacle 2008
4-2-3-1 med Forsberg som 10:a?

Hien från start. Här pratar vi klass.
Citera
2022-09-24, 19:52
  #39763
Medlem
För att strö salt på såren så går Slovenien mot seger mot Norge, ett av följande scenarion måste ske för fortsatt spel i division B:

1. Vinna mot Serbien och inte förlora mot Slovenien

2. Förlora/kryssa mot Serbien och vinna mot Slovenien

Annars blir det derbyn mot Estland och Färöarna i nästa upplaga
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2022-09-24 kl. 19:54.
Citera
2022-09-24, 20:08
  #39764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Elvan mot Serbien blir som följande enligt FK:

Olsen
Sundgren, Hien, VNL
Claesson, Svanberg, Cajuste, Augustinsson
Kulusevski, Gyökeres, Forsberg

Kan medge att jag höjde lite på ögonbryna när jag såg formationen, trebackslinje har inte hänt sen Lagerbäcks debacle 2008
Väldigt uppenbart att det är samma 4-4-2 i försvarsspel som Janne har kört från september 2016 till mars i år, men att han nu lanserar det som en 3-4-3 för att slippa den gamla trötta 4-4-2-kritiken.

Olsen
Sundgren, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Claesson, Svanberg, Cajuste, Forsberg
Kulusevski, Gyökeres
Citera
2022-09-24, 20:19
  #39765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Väldigt uppenbart att det är samma 4-4-2 i försvarsspel som Janne har kört från september 2016 till mars i år, men att han nu lanserar det som en 3-4-3 för att slippa den gamla trötta 4-4-2-kritiken.

Olsen
Sundgren, Hien, Lindelöf, Augustinsson
Claesson, Svanberg, Cajuste, Forsberg
Kulusevski, Gyökeres

Misstänker att det inte blir så markant ändrat spel från Jannes gamla goda 4-4-2, utan att det är mer ett trick att ställa kritikerna och motståndarna så de tror att det blir ett annat spel
Citera
2022-09-24, 20:31
  #39766
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Nope.

Tänk ett varv till.
Du ifrågasatte Lindelöf och tyckte Elanga skulle spela istället. Har svårt att se det på nått annat sätt.
Citera
2022-09-24, 22:31
  #39767
Medlem
Smithsonians avatar
Riktigt bra match mot Serbien första halvlek. Man kan säga att man också fått svar på vilka som inte håller. Dessa är Sundgren och Olsson. Cajuste och Hien meh. Varför inte ge Gigovic chansen på innermittfältet? Holm på högerbacken? Hien kan få en match till. Men längtar till Helander och Starfeldt är tillbaka.
Citera
2022-09-24, 22:49
  #39768
Medlem
Kedoxs avatar
Ja vad säger man efter denna fantastiska insatsen grabbar

Själv säger jag att Sundgren inte skall starta en landslagsmatch någonsin igen även om han så vore Sveriges siste högerback samt att mitt tålamod med Janne är helt slut. Har vi gjort en genuint bra insats med laget sen vi slog Spanien?

Att man skall vara nervös inför Slovenien trodde man inte på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in