2023-03-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Finns flera tillfällen där JJ gråter. Både i förhör och i beskrivningar. JJ beskrivs generellt som en känslomänniska. Hennes problem är inte att hon inte känner något. Det är något annat hon saknar. Jag tror att det kan ha med droger att göra. Att hon pillertrillar eller något annat.

MH framstår som låg/deprimerad och livrädd. Då kanske inte känslolivet är så aktivt.

Problemet med JJ är väl att hon inte kan känna empati för andra, hon gråter för sin egen ”olyckas” skull.
Citera
2023-03-24, 22:23
Medlem
Alltså nu far mina tankar iväg med mig, men... tänk om allt var planerat, att BÅDE T*ve och hennes syster skulle "försvinna" eftersom J störde sig så på den?
Att M*ja då skulle spela ovetande och oskyldig, och gå fri för att vid ett senare tillfälle ta hand om M*y?

Ja jag har livlig fantasi...
Citera
2023-03-24, 22:23
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Minns jag fel
att M ändrade sig
och sa sen att hon inte kräktes?

Det har jag missat. Fupen är Så lång ju.

SÅ, hon har kräkt men har inte kräkt.

TT hade kräkt men har inte kräkt.

Vem fan har kräkt?
Citera
2023-03-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Hon har någon ADHD diagnos, är det detta du menar? Vet hon vad som är rätt och fel är väl den stora frågan?

Var det det sistnämnda du undrade över så skulle du ställt den frågan, inte"finns det några bevis på att MH är svagbegåvad eller har lägre IQ?".
Enligt P7 vet hon det. Någon allvarlig psykisk störning verkade inte finnas.
Hur är det med din egen begåvning och läskunnighet?
Citera
2023-03-24, 22:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Bra jämförelse. Men eftersom strypning anses som dödsorsak så borde inte spyorna, mat och dryck orsakat döden

Nej man anser tydligen inte det. Men det har nog inte varit så lätt att ”freda” sig. Nu vet vi ju dock inte när maginnehåll hamnade där.
Citera
2023-03-24, 22:30
Medlem
Näää, Maja är bra mycket smartare än Johanna, alt. har hon en bättre försvarare/Advokat...
Maja har lärt sig hur hennes vän( JJ) funkar samtidigt som hon säkerligen varit livrädd för henne länge...
Tom JJ tror ju på att Maja glömt mobilen när de åkte ut i skogen alt. som vanligt inte tog med den för att föräldrarna skulle se var hon var..... Maja var smart...hon gjorde det nog på fest o så men i det här läget för att inte synas där....
JJ hade aldrig en tanke om det, hon verkar skydda Johanna helt till skillnad mot övriga vänner....
och Maja sa ju aldrig till JJ att mobilen kan spåras heller, jag får för mig att det var en tyst hämd från MH
Citera
2023-03-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Igen, ur FUP.

"Det är när man försöker fastställa hur någon människa dött, så gör man en
rättsmedicinsk undersökning i det här fallet, man tittar på kroppen, skador och, öppnar
även kroppen gör man. Tove har kräkts och har matrester i lungorna"

Man undrar hur utdraget det var och hur länge hon led!! 😔
Citera
2023-03-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej

Men det blockerar andningen?
Citera
2023-03-24, 22:32
Medlem
Jag kan inte låta bli att tänka att anledningen till att TT inte gjorde några ljud ifrån sig är för att hon hade någonting i munnen t ex en strumpa eller liknande, vilket också gjorde att kräket inte fick komma ut utan pressades tillbaka och därpå även en strypning. Det är väl en alternativ teori till att hon skulle vara medvetslös och inte göra ljud ifrån sig.
Citera
2023-03-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men hon klarade p7:an så nog är hon begåvad trots hennes diagnoser.

Man "klarar" inte en P7:a. Det är ett utlåtande. Einstein eller fiskmås, ingendera hade klarat en, utan genomgått en sådan.
Citera
2023-03-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Var det det sistnämnda du undrade över så skulle du ställt den frågan, inte"finns det några bevis på att MH är svagbegåvad eller har lägre IQ?".
Enligt P7 vet hon det. Någon allvarlig psykisk störning verkade inte finnas.
Hur är det med din egen begåvning och läskunnighet?

Mycket bra men jag har inte läst hela FUP skummat igenom en del. Jag tycker det känns väldigt lägligt att kalla MH svagbegåvad som om det skulle vara någon förmildrande omständighet när det viktiga är att hon vet vad som är rätt och fel, hon är vuxen och hon hade hela tiden ett val att avbryta och skaffa hjälp om hon inte var så involverad som vissa verkar tro.
Citera
2023-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag kan inte låta bli att tänka att anledningen till att TT inte gjorde några ljud ifrån sig är för att hon hade någonting i munnen t ex en strumpa eller liknande, vilket också gjorde att kräket inte fick komma ut utan pressades tillbaka och därpå även en strypning. Det är väl en alternativ teori till att hon skulle vara medvetslös och inte göra ljud ifrån sig.
Jag har också tänkt mycket på varför T inte gav ifrån sig några ljud
Kanske långsökt men
kan M ha hjälpt till med att hålla för hennes mun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in