2023-03-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad jag förstår har man hittat rester av maginnehåll (spyor) i struphuvudet.
Det står inte att man hittat det i lungorna. Men inte heller att det inte förekommer i lungorna.
Man kan således inte påstå att det fanns i lungorna.

Struphuvudet sitter dock i nedre luftvägarna. Finns maginnehåll där har det i vart fall varit på väg ner i lungorna. Anledningen till att det inte nått lungorna, om så nu är fallet, är sannolikt för att hon blev strypt, och luftvägen under struphuvudet därför var blockerad.

Så kan hon ha strypts av sitt eget kräk?
Citera
2023-03-24, 22:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men båda uppgifterna finns även i FUP. Därför tror jag att vi skall gå på obduktionsprotokollet. Och då blir det ”maginnehåll” i luftvägarna som gäller.

Är ju därför jag varit förvirrad. Men är ju hur man tolkar lungor respektive luftvägar och matstrupe.
Men som du säger blir det innehållet i luftvägarna
Citera
2023-03-24, 22:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Så kan hon ha strypts av sitt eget kräk?

Nej
Citera
2023-03-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, planer hade hon säkert, men att det blev just vid det tillfället var ju tack vare att T skulle gå ensam hem och de lyckades lura henne med sig.

Mycket möjligt att J ensam "lurade" med sig T och att M hjälpte till att övertala henne, med förhoppningen att de bägge ovännerna skulle bli sams? M hade inget personligt agg mot T.
Citera
2023-03-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jaha MH har spytt som en gris.
Sedan tryckte hon ner en cheeseburger efteråt...

Örrrk... Jag hade inte kunnat käka de närmaste timmarna efter en spya som stinker...

Luktar (spya) lögn lång lång väg.

Kan Du käka efter Du har spytt ut en "pizza" på golvet?
Minns jag fel
att M ändrade sig
och sa sen att hon inte kräktes?
Citera
2023-03-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Enligt Aktbilaga 149, sidan 80 Punkt 109 står det bla. i struphuvudet ses mindre mängder magsäcksinnehåll

Aktbilaga 149, sidan 81 Punkt 114, i vardera lungsäck ses 50 ml rödaktig förruttnelse vätska.

Aktbilaga 149, sidan 81 Punkt 118, i struphuvudet ses mindre mängder magsäcksinnehåll.

Så något som kan kallas för spya verkar inte finnas i Ts lungor.

https://gofile.io/d/iYNmq1

Ur FUP för dig med.

"Det är när man försöker fastställa hur någon människa dött, så gör man en
rättsmedicinsk undersökning i det här fallet, man tittar på kroppen, skador och, öppnar
även kroppen gör man. Tove har kräkts och har matrester i lungorna"
Citera
2023-03-24, 22:13
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är ju därför jag varit förvirrad. Men är ju hur man tolkar lungor respektive luftvägar och matstrupe.
Men som du säger blir det innehållet i luftvägarna

I matstrupen skulle det ju inte bli något större problem, men i luftvägarna, så måste det ju bli näst intill omöjligt att få luft.

Alla har vi väl någon gång ”satt i halsen” och för TT har det nog varit värre än så.
Citera
2023-03-24, 22:14
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad jag förstår har man hittat rester av maginnehåll (spyor) i struphuvudet.
Det står inte att man hittat det i lungorna. Men inte heller att det inte förekommer i lungorna.
Man kan således inte påstå att det fanns i lungorna.

Struphuvudet sitter dock i nedre luftvägarna. Finns maginnehåll där har det i vart fall varit på väg ner i lungorna. Anledningen till att det inte nått lungorna, om så nu är fallet, är sannolikt för att hon blev strypt, och luftvägen under struphuvudet därför var blockerad.

Tack. Så som du beskriver det så innebär det således att spyor inte kan komma ner i lungorna om man blir strypt?

Trist att bli dumförklarad här på fb bara för jag upplever oklarheter omkring spyor i lungorna
Citera
2023-03-24, 22:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack. Så som du beskriver det så innebär det således att spyor inte kan komma ner i lungorna om man blir strypt?

Trist att bli dumförklarad här på fb bara för jag upplever oklarheter omkring spyor i lungorna

Man inte utan vidare säga att det inte kan komma ner spyor i lungorna om man blir strypt. Det kan tänkas hända på många olika vis. Exempelvis om den som stryper släpper och tar nytt grep och den strypta då lyckas ta ett andetag. Jag drog slutsatsen att det i detta specifika fallet inte kommit ned i lungorna till följd av strypning.

Ja, ibland har en del lite bråttom med sina idiotförklaringar
Citera
2023-03-24, 22:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I matstrupen skulle det ju inte bli något större problem, men i luftvägarna, så måste det ju bli näst intill omöjligt att få luft.

Alla har vi väl någon gång ”satt i halsen” och för TT har det nog varit värre än så.

Bra jämförelse. Men eftersom strypning anses som dödsorsak så borde inte spyorna, mat och dryck orsakat döden
Citera
2023-03-24, 22:19
Medlem
Citat:

Igen, ur FUP.

"Det är när man försöker fastställa hur någon människa dött, så gör man en
rättsmedicinsk undersökning i det här fallet, man tittar på kroppen, skador och, öppnar
även kroppen gör man. Tove har kräkts och har matrester i lungorna"
Citera
2023-03-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Japp

Vi kan ju bara förhålla oss till vad som skrivs ned i förhören
Att lägga till ens egna önskningar om att M sitter där och gråter och att förhörsledare väljer bort att skriva ner det blir jättekonstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in