2023-03-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
P7:an innehåller ju dokumentationen på MHs alla diagnoser och svårigheter.....

Men hon klarade p7:an så nog är hon begåvad trots hennes diagnoser.
Citera
2023-03-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Okej, lite svårt att tolka det så när du skriver att endast begåvade personer klarar att ta körkort och att de bevis som finns på M’s låga intelligens därmed slutade gälla den dagen hon tog körkort.

Jag klandrar dig inte. Jag visste som sagt inte heller att personer som ligger på lägre nivå än att klara ”särgymnasiet” kan ta körkort.
Det var en vän till mig som jobbat med den personkretsen som berättade att vissa kan få speciella tillstånd från transportstyrelsen och han var inte positiv till detta (ur trafiksäkerhetssynpunkt).

Jag menar att det inte är helt OT här i tråden eftersom frågan om låg intelligens kontra förmåga att ta körkort är kopplat till ena MGM.
Nej, precis håller med.
Mitt första inlägg var menat vara lite sarkastiskt.
Senast redigerad av BlixtarDunder 2023-03-22 kl. 23:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Har inte läst hela FUP. Finns förhör med de personer som samsuttit med MH och JJ? I såna fall, vilka sidor? Tack på förhand!
Ja jag läste ett idag men minns inte sidnummer, tror vittnet hette Josefine men osäker, det finns någonstans i närheten av MHs pappas förhör tror jag
Citera
Medlem
Liten notis, Maja är nog den enda med ADHD i hela världen som blir slö när det är skarpt läge, varenda människa vet ju att det möjligtvis inte görs hundra knop till vardags men ta mig tusan om någon blir på alerten och skarp under kaosartade förhållanden är det dom med ADHD
Citera
2023-03-22, 23:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Läs hennes P7 i början av tråden. Hon har en ojämn begåvningsprofil. Finns intervju med lärare i FUP. Hon klarade inte högstadiet och fick sen anpassad undervissning. Dyskalkyli och kan typ inte klockan säger hannes mamma och lärare. Men har lättare för det verbala som att uttrycka sig.

När man läser fuppen så får man verkligen inte det intrycket att hon har lättare för att verbalt uttrycka sig! men det kanske är så att hon måste tänka ut sina lögner innan hon svarar?
Citera
2023-03-22, 23:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Liten notis, Maja är nog den enda med ADHD i hela världen som blir slö när det är skarpt läge, varenda människa vet ju att det möjligtvis inte görs hundra knop till vardags men ta mig tusan om någon blir på alerten och skarp under kaosartade förhållanden är det dom med ADHD

hon har väl ADD och inte ADHD en jäkla skillnad på dessa två diagnoser.
Citera
2023-03-22, 23:47
Medlem
ziracorns avatar
Har läst alla förhör i FUP med JJ/MH samt en del med andra vittnen.
ALLT STICKER UT, såklart och vissa stycken är vidrig läsning!

Men en sak sticker ut i ett psykologiskt perspektiv:
JJ säger i ett av förhören (på frågan om MH var med på toan under mordet):

"Ja, det var hon. Tyvärr var hon det".

Reserverar mig för exakt citat, men innebörden densamma.

Varför uttryckte hon sig så?

ps Kan inte sidnummer, men det finns där i FUPPEN med JJ ds
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-22 kl. 23:51.
Citera
2023-03-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
hon har väl ADD och inte ADHD en jäkla skillnad på dessa två diagnoser.
Mm men även dom med ADD blir ju högfungerande i situationer som dom utan add/adhd lägger sig ner och gråter.
När folk utan dom diagnoserna lägger sig som en blöt fläck och grinar sätter ju dom med add/adhd igång och jobbar
Citera
2023-03-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Man kan kalla det efterblivet, visst - men det är oxå ondska kalkylerat! JJ gick igång på det här och VILLE det här. Rubba clittan efteråt dessutom...

Ja, ondskan är bara förnamnet.
Riktigt psykopati ja, men mkt efterblivet med hur de tänkte, osv alla löjliga ursäkter. Det är bortom all sunt förnuft.
Jag tror snarare så här:
JJ ville mörda pga all hat hon kände mot T och att kompanjonen (M) gick igång på det (mord). M kände inte så mkt hat som JJ men blev upphetsad av tanken att ta någons liv.
JJ hatade och M såg till att hatet lever. Hade hon varit en normal vän då hade hon försökt hitta hjälp åt JJ för att bli av med hatet och mörda T tankar. Istället hjälpte hon JJ skriva dikten (det med kyrkliga inslag tror jag kommer från afrikanen).
Bägge två är lika skyldiga och borde få livstid.
Det är tragiskt att detta gick så långt.
Citera
2023-03-22, 23:54
Medlem
snooper123s avatar
Citat:

Såg det också.
Men hon menar väl att det var synd att hon också var med och "råkade" döda TT?
Citera
2023-03-22, 23:56
Medlem
Citat:

Var det efter JJ fått reda på MH:s erkännande?

Vem erkände först egentligen för MH fick väl oxå höra att JJ erkänt?
Citera
2023-03-22, 23:58
Medlem
Syragruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är den saken som bör utredas.
Då visste man ju inte att hon var död men MGM ”rörelsemönster” som utredarna kallade det var ju av största vikt att få koll på f r o m 17/10 då mobilen är i beslag.

Grejen är att IT-forensikern Är inne i och ”skrollar” i mobilen för att ta ett foto av den sidan i Inställningar som heter ”Om” som sammanfattar en del av mobilens huvuduppgifter eller vad man ska kalla det.
Några knapptryckningar till så hade han haft fyndplatsen mitt framför näsan.

Ingen skugga över den enskilda individen och de har ett ”protokoll” att följa men i teorin är det tyvärr så det ser ut.

Åklagaren hade alltså fått ett ännu ”effektivare” fall om man gjort rätt från början och kanske då inte hade behövt vänta på rättsläkaren som i ”onödan” tragiskt nog behövde arbeta med en ”förmultnad” kropp då den låg ute enligt min mening två veckor för länge.

En sak jag undrade över när jag tittade igenom MHs sökhistorik var att de tre första tidsstämplarna var från 2022-10-27, kl 11:20:47, 11:20:25 och 11:20:20 (UTC+0). De två följande från 2022-10-18, kl 06:47:26 och 06:47:25 (UTC+0). Samtliga på samma sökterm som den sedan följande: "fem komma tvåan lyrics" 2022-10-15 kl 19:58:20(UTC+0).

MH satt anhållen från den 17/10, betyder det att utredarna var inne i hennes mobil också redan nästa dag?

Är det av betydelse att alla tidsstämplar i sammanställningen av MHs historik är (UTC+0) medan tidsstämplarna i JJs plats- och sökhistorik är (UTC+2)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in