2023-03-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att de uppfattade henne så innebär inte att det faktiskt förhöll sig så. Det kan vara, men det kan även vara en försvarsmekanism, att M "stängt av" för att det var för påfrestande av någon anledning, skuld/skam...you name it.
Jag vill tro att förhörsledarna har god erfarenhet för att kunna bedömma sånt
Citera
2023-03-23, 09:50
Medlem
Om M ska tolkas som att hon stängt av pga chock så får ju J också tolkas så, att hon kanske stängt av pga chock. Nej M är lika delaktig och springer ju runt i gangsterkläder och låtsas skjuta på bilder och har varit med och mördat T. Om vi ska skylla på J för att M hamnat i den här situationen så kan vi ju börja analysera vem som bär ansvar för att J blivit som hon är, uppväxt?

J är helt klart en narcissist med ilskeproblem, troligen också psykopat. Kanske har vi här en narcissistisk psykopat av värsta sorten, men jag börjar fundera på om inte de värsta antisociala beteendena beror på att de hamnat i kriminella kretsar och hetsat varandra.

Att M hela tiden får sympati och ljuger skulle ju snarare tyda på att hon är sociopat, ett utmärkande tecken för såna är ju att de hela tiden lyckas få sympati trots hemska handlingar och att de ljuger.
Citera
2023-03-23, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
TT och hennes vänner bestämde spontant sent på kvällen att gå till Nöjet. Och mötte JJ och MH. Så att mörda i sin egen lägenhet var nog ingel hon planerat utan tog tillfället i akt.

Men JJ ska ju troligen försökt att tända eld där T befann sig tidigare .
Ja, att det skulle ske i lägenheten kan kanske ha varit en "slump". Dock blir jag inte förvånad om det framkommer att JJ hade faktiska planer på att ta livet av T.
Citera
2023-03-23, 10:14
Medlem
Tjejen som Maja samsitter med har som uppfattning att det är JJ som gjort allt. Dom har väl pratat fram och tillbaks
Citera
2023-03-23, 10:14
Medlem
Antingen är planen vara förmedveten, att det finns där men ingen riktigt uttalar det i klara tankar eller ord. För det har ju funnits i tanken och fantasin när hon googlar så. Att hon vet men ändå inte att det ska ske, man får ju tänka att en sån här person inte riktigt funkar som andra. Har för mig Chris Watts sa nått sånt, att han visste men ändå inte, eller att han inte visste om han visste.. att han skulle mörda den kvällen.

Eller så har de uttalat planen att det är mörda de ska göra den här kvällen.

Men helt oplanerat blir ju svårt att hävda i och med googlingar och branden.
Citera
2023-03-23, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det låter troligt.

Att nu Toves mobil hängde med till Donken blev ju helt kass.

Att de sedan körde dumpningsrundan med mobil var ju heller inte så överlagt precis.

Maja är skrämd till tystnad av skithögen Johanna.

Iom att åklagaren lagt till alternativet medhjälp till mord blir det nog maximalt så för henne. Att hon bara får brott mot griftefriden tror jag inte.

Detta var ytterligare att mord utfört i all hast och då klantar folk oftast till det. Utan planläggning minskar möjligheten att klara sig undan dramatiskt.

Jaså? Har åklagaren lagt till "medhjälp till mord"? Har jag inte läst. Källa på det? Tvärtom har de ju gått ut hårt och bara yrkat på "mord" för båda två.

Däremot kan åklagaren lägga till ny brottsrubrik i hovrätten. Men där är vi inte än.
Citera
2023-03-23, 10:17
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Oj vad det ska daltas med Maja! Jag är nog beredd att hålla med förhörsledarna med tanke på hur hon satt och ljög som en besatt. Skulle du själv börja spela ett spel på mobilen om du mördat, transporterat lik och eldat? Tröttsamt med dom här förklaringarna som ni gissar om alla bokstäver, klockproblem och bla blabla.......Hon hade hela kvällen på sig att avstyra det hela, larma eller gått hem. Istället gick hon tillbaka in på Nöjet och inväntade Tove.

Ja precis! Förstår inte varför inte hon skulle kunna vara lika skyldig som J. Tror inte det från början är hennes idé , men hon är med på allt och precis lika skyldig som J. Usch , vidriga människor !!
Citera
2023-03-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det jag förvånas över är att Tove först skulle fått en smäll på käften och ändå sedan helt frivilligt följer med dessa två till lägenheten helt frivilligt

Varför skulle tove fått en smäll menar du?
Ingen annan verkar ju ha sett bråket men jj säger ju att tove säger hur känns det att vara världens sämsta människa
Då knuffar hon till tove som ramlar lite
O då slår tove mot jj o mh bryter upp d hela
Man vet ju inte va som hände men mh o jj går ju till vakter efteråt o tom polis så verkar konstigt att göra d om man själv slog
Citera
2023-03-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tjejen som Maja samsitter med har som uppfattning att det är JJ som gjort allt. Dom har väl pratat fram och tillbaks
Jösses får dom diskutera sånt med andra brottslingar

Dom borde inte få sitta med andra innan rättegång
Citera
2023-03-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Varför skulle tove fått en smäll menar du?
Ingen annan verkar ju ha sett bråket men jj säger ju att tove säger hur känns det att vara världens sämsta människa
Då knuffar hon till tove som ramlar lite
O då slår tove mot jj o mh bryter upp d hela
Man vet ju inte va som hände men mh o jj går ju till vakter efteråt o tom polis så verkar konstigt att göra d om man själv slog
Ramlar lite?
Citera
2023-03-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men jag tror också att det kan vara sant att T sa något dumt

Det behöver hon inte ha gjort utan JJ kan i stället ha sagt att här har du för gammal ost och därefter har JJ slagit henne.

Detta kan ha varit en anledning till att sätta igång bråket för att sedan efter stängningsdags bestämma sig för att gå hem till JJs lägenhet för att prata ut om bråket.

Men i själva verket har JJ och MH planerat för att slå Tove någonstans på vägen hem till JJ. Det blev inte av för helt plötsligt var de utanför där JJ bodde. Och sedan gick de upp till JJs lägenhet och där ska sedan Tove blivit kvävd till döds. Så det här har nog varit ett litet planerat mord.
Citera
2023-03-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jösses får dom diskutera sånt med andra brottslingar

Dom borde inte få sitta med andra innan rättegång

Dom tycker nog det är intressant att förhöra hennes rumskompis. Kan ju vara att hon avslöjar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in